تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820109925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطري که روحانيت و نهادهاي فرهنگي را تهديد مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ بهمن ۱۳۹۳ (۷:۴۳ق.ظ)
رئيس دفتر تبليغات اسلامي: خطري که روحانيت و نهادهاي فرهنگي را تهديد مي کند عضو شوراي انقلاب فرهنگي با اشاره به اين که امروز چند خطر روحانيت، نهادهاي فرهنگي و فعالان عرصه فرهنگ را تهديد مي کند، گفت: مبلغين بايد استراتژي خود را به سمت پيش‌برندگي فرهنگي تغيير دهند.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در همايش تجليل از گروه هاي تبليغي برتر کشور که با حضور وزير کشور، استاندار، اساتيد حوزه علميه قم و مبلغين در سالن همايش دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد، ضمن خيرمقدم و گراميداشت ايام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: درگذشته اصلي ترين گروه مرجع و تأثيرگذار در حوزه فرهنگ روحانيت بوده است؛ اما در شرايط کنوني فضاي انديشه ديني، باورها، ارزش ها، رفتار ها و نمادها به عنوان حوزه هاي اصلي فرهنگ تحت تأثير عوامل مؤثر واقع شده اند.

*امروز اسباب گوناگوني در حوزه فرهنگ تأثيرگذار هستند
وي ادامه داد: با رشد تکنولوژي، فضاي مجازي و اينترنت و همچنين انقلابي که در رسانه و حوزه ارتباطات جمعي اتفاق افتاده، اسباب تأثيرگذاري بسياري را در حوزه فرهنگ فراهم نموده است.
حجت الاسلام والمسلمين احمد واعظي با اشاره به سرکوب و استعمارگري تمدن غربي در قرن 19 و اوائل قرن 20، ابراز داشت: اين روش، مقابله و عدم پذيرش را در جوامع اسلامي به دنبال داشت؛ اما در چند دهه اخير مدنيت معاصر غرب، قالب، سيما و جلوه جذابي را با مدد هنر و نمادها به وجود آورد که توانست در اين جوامع نفوذ داشته باشد.

*روش دشمن براي تهاجم فرهنگي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به روش هاي دشمنان براي تهاجم فرهنگي، خاطرنشان ساخت: دشمن اين تهاجمات را با نماد، آغاز و به لباس و آرايش چهره انتقال و در نهايت، باورها و نظام ارزشي شخص را تحت تأثير قرار داد.

*دو خطري که روحانيت و نهادهاي فرهنگي را تهديد مي کند
حجت الاسلام والمسلمين واعظي با اشاره به اينکه امروز چند خطر روحانيت، نهادهاي فرهنگي و فعالان عرصه فرهنگ را تهديد مي کند، تصريح کرد: يکي از اين خطرات، ياس و تسليم طلبي است که «جبرگرايي فرهنگي» ناميده شده و افراد کم کم به اين باور مي‌رسند که نمي توان در مقابل اين هجمه ها و چندابزار بودن تهاجمات، فعاليتي انجام داد..
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با تأکيد بر اينکه نبايد هدف را محدود ببينيم، بيان داشت: مدرنيته با پيامدهاي مضمحل کنند خود به دنبال ترويج ابتذال و دين گريزي است و ما بايد اهداف خود را بلند قرار داده و فعاليت هاي خود را محدود نسازيم.
عضو شوراي انقلاب فرهنگي با بيان اين مطلب که مبلغين در جانشيني انبياء قرار دارند، اظهار داشت: انبياء عظام، در شرايط ظلمت محض ورود پيدا کرده و در محيطي پر از شرک و بي ايماني ورود کردند؛ اما شرايط امروز ما بسيار بهتر از شرايط آن روزهاست.

*نگاه بدبينانه و سياه نمايي نسبت به جوانان، تحليل غلطي است
حجت الاسلام والمسلمين واعظي در بخش ديگر از سخنان خود ابراز داشت: اين تحليل بسيار غلطي است که ما مصداقا راجع به جوانان و جامعه خود با نگاهي بدبينانه و سياه نمايي، قضاوت هاي منفي محض داشته باشيم.
وي ادامه داد: امروز در جامعه ما جوانان بسيار پاکي وجود دارند که بايد قدردان بود؛ البته اتفاقي که افتاده، اين است که نسبت به دو سه دهه قبل در ايران صف بندي ها جدا شده است؛ به اين معنا که آن قشري که مذهبي عميق نيست يا مذهبي نيست، به لحاظ رفتاري و نمادي، صف خود را مشخص تر کرده است؛ نه اينکه ما دين گريزي و ابتذال را نُرم جامعه جوان بدانيم؛ اين خطاي بسيار فاحشي است.

*مبلغين بايد استراتژي خود را به رسالت پيش برندگي فرهنگي تغيير دهند
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خاطرنشان ساخت: مبلغين و گروه هاي تبلغيي بايد استراتژي خود را به جاي رسالت تأخيري به رسالت پيش برندگي فرهنگي و تهاجم مثبت فرهنگي تغيير دهند.
عضو شوراي انقلاب فرهنگي تصريح کرد: فعاليت مثبت گروه هاي تبليغي اين است که گروه مخاطب واحدي را در نظر نمي گيرند؛ بلکه در مدارس، پارک، مترو، کمپ ترک اعتياد و ... حضور دارند.
حجت الاسلام والمسلمين واعظي گفت: امروز ظرفيت فعاليت در دفتر تبليغات بسيار فراتر از کاري است که در حال انجام است و با حمايت هاي دولت مي توانيم حرکت هاي بهتري داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن