تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803822884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای رابطه بن لادن و پادشاه کنونی عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نویسنده برجسته انگلیسی؛
افشای رابطه بن لادن و پادشاه کنونی عربستان
«صویر یک مسلمان که زنده سوخته می شود برای میلیون ها نفر از مسلمانان از زنده سوزانده شدن یک کافر وحشتناک تر است. پس مسلمانانی که از آتش زدن یک جوان اردنی حمایت می کنند چه کسانی هستند؟»



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، شبکه "المیادین" امروز به مطلبی از روزنامه "ایندیپندنت" (independent)اشاره کرد که در آن آمده است: ر حالی که عربستان سعودی به طور فزاینده ای مشکوک به تامین بودجه گروه تروریستی دولت اسلامی است ، غرب ممکن است مجبور به تجدید نظر در روابط خود با ریاض شود.      این روزنامه انگلیسی در تحلیلی به قلم رابرت فیسک نوشت: تصویر یک مسلمان که زنده سوخته می شود برای میلیون ها نفر از مسلمانان از زنده سوزانده شدن یک کافر  وحشتناک تر است. پس مسلمانانی که از آتش زدن یک جوان اردنی حمایت می کنند چه کسانی هستند؟ و مسئله دیگر اینکه اربابان آنها چه کسانی هستند؟ اردنی ها که بیش از نیمی از آنها فلسطینی هستند، در حال حاضر باید در مورد دوگانگی وفاداری قبیله ای و مذهبی بحث کنند و یک سوال ساده بپرسند: متحدان واقعی و دشمنان ملی واقعی آنها در خاورمیانه چه کسانی هستند؟ توجه آنها و واشنگتن، در حال حاضر دوباره معطوف به کشورهای حاشیه خلیج فارس و وهابی ترین کشور یعنی پادشاهی عربستان سعودی می شود. با صراحت بگوییم ، آیا باید جهانیان ، عربستان سعودی را مسئول بوجود آمدن هیولای دولت اسلامی بدانند؟    
به گزارش (irib)، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در مورد نقش بنیادی عربستان سعودی در خشونت سلفی اختلاف نظر دارند. وزارت امور خارجه، خوشحال است عربستان همیشه یک نیروی میانه روی طرفدار غرب به نظر می رسد و پنتاگون این سوء ظن را دارد که تمام جاده های اسلامگرایی به ریاض ختم می شود. بنابراین، آمریکا در حال حاضر ممکن است مجبور به تجدید نظر در روابط خود با عربستان شود. در حالی که رئیس جمهور اوباما آنطور که قابل پیش بینی بود این هفته در مورد بربریت دولت اسلامی صحبت کرد، روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد ذکریا موسوی بیستمین بمب گذار یازده سپتامبر مایل است شهادت دهد که او یک بار نامه ای از اسامه بن لادن را به سلمان ولیعهد قبلی و پادشاه فعلی عربستان تحویل داده است و اینکه اعضای سرشناس خانواده سلطنتی عربستان به تامین بودجه القاعده کمک می کردند.     این گزارش را اسکات شین، متخصص خبرهای امنیتی تهیه کرده است و اتهامات موسوی به اتفاقاتی که 13 سال پیش اتفاق افتاده است اشاره می کند. موسوی خودش قبل از حملات یازده سپتامبر دستگیر شد. به نظر می رسد بعید است که یک مامور نسبتا سطح پایین القاعده می توانسته است تماسهای شخصی با ولیعهد عربستان داشته باشند یا یک پایگاه اطلاعاتی کمک کنندگان به القاعده را هدایت کند که گفته می شود شامل شاهزاده ترکی الفیصل و شاهزاده بندر بن سلطان سفیر وقت عربستان در آمریکا بوده که اکنون مغضوب واقع شده است.    
اما عربستان سعودی یک کشور وهابی است که عقاید مربوط به قرن هجدهم آن، تعریف کننده عقاید طالبان است. طالبان حمایت معنوی و مالی از عربستان سعودی دریافت کرد و زن ستیزی و صحنه های وحشتناک سر بریدن افراد در ملاء عام پس از محاکمه های غیر عادلانه توسط طالبان، همانند مجازات های خشن جنگجویان دولت اسلامی است.    
عربستانی ها همیشه - گاهی اوقات از طریق وکلای خود - اعلام بی گناهی در مورد هر گونه دخالت در تروریسم می کنند. اما بن لادن که خودش عربستانی بود در دهه هزار و نهصد و نود جلسه ای شخصی با شاهزاده ترکی در پاکستان داشت. پانزده نفر از 19 هواپیماربای حادثه یازده سپتامبر، شهروندان عربستان بودند.  
یک تحلیلگر موسسه تحقیقاتی رند چند ماه پس از حملات به آمریکا گفت یک جلسه توجیهی طبقه بندی شده آمریکا که سال 1945 با کمک ارتش آمریکا برگزار شد نشان می دهد عربستان سعودی هسته شرارت در خاورمیانه و در هر سطح از زنجیره تروریستی فعال بود.»    
تصمیم گیری در این مورد که چه کسی جنگجویان دولت اسلامی را تامین مالی می کند و اینکه چه کسی مسئول بقای آن است بستگی به درجه ای دارد که جهانیان معتقدند دولت اسلامی خود تامین کننده مالی خودش است. دولت های غربی به جزئیات تولید چاه های نفت در قلمرو دولت اسلامی و مقادیر زیادی پول نقد که ظاهرا از بانکهای موصل به سرقت رفته صحبت کرده اند اما قاچاق سوخت و غارت خزانه به سختی می تواند موجب حفظ یک ملت اسلامی شود که کنترل منطقه ای بزرگتر از انگلیس را در اختیار دارد.  
میلیون ها دلار باید از خارج عراق و سوریه بدست جنگجویان دولت اسلامی برسد و این سوال باید پرسیده شود: اگر این پول از داخل عربستان سعودی یا قطر نمی آید - چه کسی این امکانات را ارائه می دهد ؟ ایسلند؟ پرو؟  

  511



۱۶/۱۱/۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن