تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818770809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتاق سرمايه گذاري واشتغال سروستان رسما افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۸:۳۱ب.ظ)
با حضور فرماندار؛ اتاق سرمايه گذاري واشتغال سروستان رسما افتتاح شد فرماندار سروستان با بيان اينکه بسته بودن بازار کار يکي از بزرگترين معضلات خانواده هاست، اتاق سرمايه گذاري شهرستان سروستان را از فعالترين وپيشگام ترين اتاق در راستاي ايجاد اشتغال در سطح استان برشمرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سليمان کرمي در جلسه افتتاح و راه اندازي رسمي اتاق سرمايه گذاري و اشتغال شهرستان، با اشاره به معضل بيکاري جوانان در کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرايط فعلي در هر خانواده‌اي با يک يا دو نفر بيکار مواجهيم و عليرغم اقدامات و فعاليت هاي صورت گرفته ، خروجي مورد انتظار را شاهد نبوديم.
وي افزود: در دولت‌هاي گذشته اقداماتي همچون پرداخت تسهيلات بانکي به طرح هاي خوداشتغالي و يا ايجاد مشاغل خانگي و بنگاههاي زودبازده صورت گرفت اما نتايج حاصل از آن نتوانست اين معظل را حل کند بلکه منجر به ايجاد بيکاران بدهکار شد.
فرماندار سروستان ادامه داد: درحال حاضر بسته بودن بازار کار يکي از بزرگترين معضلات خانواده هاست .
رئيس کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان سروستان، با ارائه آماري از ميزان بيکاري در بين قشر جوان زير ديپلم و تحصيلکرده ،گفت: در ميان اين بيکاران،آمار فارغ التحصيل دانشگاهي بسيار زياد و نگران کننده است ، چرا که فراهم آوردن شغل براي افراد زير ديپلم براي ما راحت تر است تا فارغ التحصيلان دانشگاهي.
وي ادامه داد: با توجه به مشکلات بيکاري در کشور، تاکيدات مقام معظم رهبري و موضوع اقتصاد مقاومتي اگر اين روند معيوب ادامه پيدا کند قطعا در چند سال آينده دچار مشکلات سنگين اجتماعي ، همچون بي اعتمادي و نبود انگيزه و نشاط در بين جوانان خواهيم شد.
کرمي تاکيد کرد: وظيفه تک تک ماست که جهادگونه راهها و راهکارهاي ايجاد اشتغال را دنبال کنيم و حداقل در شهرستان خود با همکاري دهياران و شوراها و با مشارکت و سرمايه گذاري مردم به ويژه در تشکيل تعاوني ها، بتوانيم آينده روشني را براي جوانان خود رقم بزنيم.
وي در ادامه با اشاره به سياستهاي حمايتي در حوزه هاي مختلف به ويژه تسهيلات اعطايي کميته امداد و وام هاي اقتصاد مقاومتي ناحيه مقاومت سپاه و بسيج سازندگي تصريح کرد: اين تسهيلات تا حدودي مي تواند برخي از مشکلات را برطرف کند، اما کافي نيست.
فرماندار سروستان با اشاره به فعاليت غير رسمي چند ماهه اتاق سرمايه گذاري و اشتغال در سطح شهرستان، از آن به عنوان پيشگام ترين اتاق در سطح استان ياد کرد و افزود: اين اتاق تاکنون در راستاي ايجاد بستر مناسب در جهت جذب سرمايه گذار در شهرستان و هموار کردن مسير سرمايه گذاري توفيقات خوبي داشته و تلاشها نتيجه بخش بوده است.
رئيس کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان سروستان ،تصريح کرد: با وجود مشکلات سيستم بانکي و وجود معوقات و عدم همکاري در پرداخت آن ، انتظار حل مشکلات در آينده نزديک ، انتظار بيهوده اي است ، همه دستگاهها بايد با همدلي وهمراهي با اين اتاق در راستاي هدف نهايي که ايجاد اشتغال است گام بردارند.
وي ضمن تقدير از مسئولين اتاق سرمايه گذاري و روساي ادارات صنعت،معدن و تجارت، جهاد کشاورزي و همچنين ساير دستگاههاي خدمات رسان در همکاري ويژه با اين اتاق، اظهار داشت: حل مشکل شرکت کيميا دانه، منطقه نمونه گردشگري رويا و همچنين مجتمع توريستي – گردشگري آب درماني مهارلو از جمله اقدامات اين اتاق بوده است و در حال حاضر پنج پروژه سنگين صنعتي – توليدي ديگر نيز در دستور کار قرار دارد.
فرماندار سروستان، ارائه مشاوره در جذب سرمايه گذار، پيگيري اخذ استعلامات لازم از دستگاههاي اجرايي، پيگيري مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي نيمه فعال و راکد، حل مشکلات واحد هاي توليدي و صنعتي شهرستان در جلسه با مديران استاني و شهرستاني و آموزش نيرو ي انساني در جهت به کار گيري در واحد هاي توليدي و کارگاهي را از جمله فعاليت هاي اتاق سرمايه گذاري و اشتغال شهرستان برشمرد.
در اين مراسم علي روحاني عضو شوراي شهر و رئيس اتاق سرمايه گذاري شهرستان سروستان، با ارائه گزارشي از اقدامات اين اتاق طي چند ماه گذشته ، اظهار داشت: اگر ما بتوانيم همين تعداد سرمايه گذار که در حوزه هاي مختلف شهرستان براي سرمايه گذاري اعلام آمادگي کردند را جذب کنيم، براي اشتغال سروستاني ها کافي است.
وي با بيان اينکه تاکنون بستر مناسبي براي ايجاد اشتغال در شهرستان در آينده فراهم شده است،افزود: با فعاليت هاي اين اتاق طي يک سال آينده ، ميزان اشتغال قابل توجهي در شهرستان ايجاد خواهد شد.
گفتني است ، اتاق سرمايه گذاري و اشتغال شهرستان سروستان با حضور فرماندار، مسئولين و اعضاي مجمع مشورتي توسعه شهرستان در سي و هفتمين طليعه فجر انقلاب به طور رسمي افتتاح شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن