تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820050097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد عدالت اجتماعي در مناطق مختلف شهر رعايت شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۳۹ب.ظ)
آيت‌الله مکارم‌شيرازي: بايد عدالت اجتماعي در مناطق مختلف شهر رعايت شود آيت‌الله مکارم‌شيرازي گفت:نبايد به اقشار ضعيف و کم‌درآمد فشار آورد بلکه بايد هزينه‌ها از سوي افراد غني تأمين شود؛ در گرفتن جريمه‌ها بايد شرايط فرد را در نظر گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج از قم ،به نقل از روابط عمومي دفتر آيت‌الله مکارم‌شيرازي، آيت‌الله مکارم‌شيرازي در ديدار رئيس و اعضاي شوراي شهر قم با تبريک ايام‌الله دهه فجر اظهار کرد: اميدواريم با حفظ دستاوردهاي انقلاب بتوانيم کشور و ملت را روز به روز جلوتر ببريم.
وي در ادامه با بيان اينکه شهرداري داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است، ارتباط با مردم را از جمله اين ويژگي‌ها عنوان کرد و گفت: هيچ خانواده و گروهي نيست که با برنامه‌هاي شهرداري سر و کار نداشته باشند.
استاد حوزه علميه قم تأکيد کرد: مسؤوليت شهرداري‌ها بسيار سنگين است و ما معتقديم که مسئوليت آنها در دو بخش ساخت ظاهري و ساخت باطني شهر است؛ اگر جنبه‌هاي باطني درست نشود، مردم همکاري لازم براي ساخت‌هاي ظاهري نيز نخواهند داشت.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي با بيان اينکه از سوي شهرداري تهران نسبت به بازسازي معنوي اين شهر قدم‌هاي خوبي برداشته شده است، اظهار کرد: شما نيز تا جايي که امکان دارد آن برنامه‌ها را دنبال کنيد.
وي تصريح کرد: افتخار نيست که شهري از نظر ظاهري آباد باشد، ولي جوانان آن گرفتار مواد مخدر و ديگر مشکلات اخلاقي باشند؛ البته مسائل فرهنگي شهر بر عهده گروه‌هاي زيادي است، ولي شهرداري نيز سهم بسيار مهمي دارد.
اين مرجع تقليد با اشاره به مشکلات اقتصادي دولت خاطرنشان کرد: اگر در برخي هزينه‌ها صرفه‌جويي شود مي‌توان هزينه‌هاي فرهنگي شهر را بالا برد و تعادل را ميان جنبه‌هاي ظاهري و باطني ايجاد کرد.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي با تأکيد بر رسيدگي شهرداري به مناطق محروم تأکيد کرد: نبايد به اقشار ضعيف و کم‌درآمد فشار آورد بلکه بايد هزينه‌ها از سوي افراد غني تأمين شود؛ در گرفتن جريمه‌ها بايد شرايط فرد را در نظر گرفت.
وي يادآور شد: دلسوزي و عمل به قانون هر دو مطالب جدايي است؛ بايد نسبت به اقشار ضعيف دلسوزي داشت.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينکه در ساخت، سازها و رفع مشکلات شهري بايد اولويت‌ها را در نظر گرفت، عنوان کرد: کارهاي خوبي در شهر قم صورت گرفته است، ولي بايد عدالت اجتماعي در مناطق مختلف شهر رعايت شود.
وي با انتقاد از برخي نگاه‌هاي محلي و منطقه‌اي نمايندگان که سبب غفلت از توجه به مشکلات اساسي کشور مي‌شود، تصريح کرد: گاهي مشاهده مي‌شود افرادي به سبب تعلق داشتن به منطقه خاصي فشار مي‌آورند که اولويت‌ها براي منطقه آنها قرار باشد؛ ‌نبايد تسليم اين فشارها شد، بلکه عدالت و اعتدال را بايد رعايت کرد.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي خبررساني درباره کارهاي صورت گرفته و برنامه‌ها را يک ضرورت عنوان و اظهار کرد: با اطلاع‌رساني بايد مردم را توجيه کرد تا همکاري خوبي با شهرداري داشته باشند.
وي تصريح کرد خوشبختانه نظافت شهر مورد نظر قرار مي‌گيرد، ولي بايد نسبت به اين موضوع توجه بيشتري در تمام مناطق به ويژه اطراف حرم صورت گيرد؛ شهر مقدس قم اکنون بزرگترين پايگاه علمي تشيع و خاستگاه انقلاب اسلامي است که بايد در حفظ و نگهداري آن توجه ويژه‌اي داشت.
اين مرجع تقليد با اشاره به سخنان رئيس شوراي شهر قم نسبت به حذف معافيت عوارض مراکز فرهنگي از سوي دولت اعتراض کرد و گفت: شهر مقدس قم يک منطقه فرهنگي مهم است که در آن مراکز فرهنگي مختلفي وجود دارد، اين مراکز فرهنگي براي رساندن پيام شيعه تلاش مي‌کنند که بايد به آنها کمک کرد.
وي در پايان با تأکيد بر همکاري هرچه بيشتر مراکز و نهادهاي شهر با يکديگر بيان کرد: شهرداري قم بايد کار فرهنگي بيشتري در شهر انجام دهد، تاکنون کارهايي صورت گرفته است ولي درباره شهر قم بيش از اينها انتظار مي‌رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن