تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820437442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با بودجه محدود در فوتبال موفق نخواهيم بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۸ب.ظ)
محصص: با بودجه محدود در فوتبال موفق نخواهيم بود سرپرست کميته فني و توسعه درباره راهکارهاي موفقيت تيم هاي پايه و بررسي برنامه هاي آن، بررسي وضعيت تيم ملي بزرگسالان، مشکلاتي که بر سر راه اجراي برنامه هاي تيم هاي ملي وجود دارد، به نکاتي اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي محصص، سرپرست کميته فني و توسعه فدراسيون فوتبال گفت: برنامه‌هاي مربيان تيم‌هاي پايه را به‌طور کامل زير نظر گرفته‌ايم و قصد داريم با نظارت دقيق و ارائه راهکارهاي مناسب، شرايط را براي حضوري موفق در مسابقات پيش رو فراهم کنيم، در مدت يک‌ هفته‌اي که به‌ عنوان سرپرست کميته فني و توسعه فعاليتم را آغاز کرده‌ام، هدفم اين است که با مربيان تيم‌ها مرتباً در ارتباط باشم و مشکلات و مسائل مربوط به تيم‌هايشان را از نزديک بررسي کنم.
وي افزود: با بررسي و سرکشي به تمرينات و نظارت بر روي برنامه‌هاي مربيان مي‌توان بسياري از مشکلات را رفع کرد، يکي از راهکارهايي که مي‌توان براي موفقيت تيم‌هاي پايه مطرح کرد برگزاري مسابقات مختلف، تجربه‌اندوزي براي بازيکنان و اجراي برنامه‌هاي اردويي است.
محصص گفت: من شاهد رقابت تيم ملي نوجوانان در تايلند بودم. بازيکنان زير 16 سال ايران مقابل کره شمالي بسيار عالي بازي کردند و در ضربات پنالتي مسابقه را واگذار کردند، متأسفانه اين تيم مدتي رها شد ضمن اينکه طبق قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا تغيير رده سني براي بازيکنان ايجاد شد و تيم ملي نوجوانان ما از هم‌اکنون اردوهاي تدارکاتي خود را آغاز کرده و پس از حضور در تورنمنت‌هاي مختلف درصدد آن است که استعداديابي کند و بازيکنان نخبه را که رنج سني‌شان به رده‌اي که AFC اعلام کرده، به اردوهاي تيم ملي دعوت کند.
سرپرست کميته توسعه و فني در ادامه در خصوص تيم ملي جوانان گفت: تيم ملي جوانان نيز اردوهاي خود را برگزار مي‌کند و کادر فني اين تيم نيز به فکر استعداديابي است. يکي از راهکارهايي که مي‌توان براي موفقيت و يا روند رو به رشد تيم‌هاي پايه مطرح کرد اين است که تلاش کنيم ازنظر آمادگي تيم‌ها، رفع کمبود تعداد بازيکن، تقويت برنامه‌هاي اردويي، برگزاري ديدارهاي دوستانه و تجربه‌اندوزي شرايط را مهيا کنيم تا با گذر زمان بتوان کم‌کم بر مشکلات غلبه کرد، در واقع کليد موفقيت تيم‌هاي پايه آماده نگاه‌داشتن بازيکنان و کسب تجربه و دانش فني است.
وي درخصوص اين که آيا براي بهبود شرايط تيم‌هاي ملي با سازمان ليگ برتر تعامل داشته‌ايد يا خير گفت: روز گذشته نشستي را با مسوولان سازمان ليگ برتر برگزار کرده و در رابطه با برنامه تيم‌هاي ملي به بحث و تبادل‌نظر پرداختيم، يکي ديگر از عوامل موفقيت فوتبال ما، سازمان ليگ برتر است، براي پيشرفت فوتبال، نياز به برنامه‌ريزي داريم و بدون آن به‌جايي نخواهيم رسيد.
وي افزود: به نظر من هرچه تعداد بازي‌ها در رده سني پايه بيشتر باشد بهتر است، در سفري که به ژاپن داشتم رده‌هاي سني 15 و 16 سال در ژاپن داراي سازمان‌دهي خوبي بودند و در اين زمينه ما نسبت به کره و ژاپن فاصله زيادي داريم.
وي يکي از موضوعات مورد بحث جلسات کميته فني و توسعه که در آينده با سازمان ليگ بحث خواهد شد در خصوص بازاريابي دانست و گفت: اگر در فوتبال بودجه کافي نداشته باشيم موفقيتي نيز حاصل نمي‌شود، بنابراين بايد در اين زمينه با برنامه‌ريزي دقيق پيش رويم و به اهداف خود برسيم.
يکي ديگر از اقدامات مطلوبي که سازمان ليگ برتر انجام داد اجباري کردن استفاده از بازيکنان جوانان در مسابقات ليگ برتر بود. محصص در اين رابطه به سايت رسمي فدراسيون فوتبال گفت: به سازمان ليگ برتر به دليل اين اقدام بسيار مفيد و باارزش تبريک مي گويم، استفاده از بازيکنان جوان در رقابت‌هاي ليگ به فوتبال ما کمک مي‌کند، گام بسيار ارزشمندي در رده‌هاي پايه برداشته‌شده و حضور بازيکنان در ليگ باعث مي‌شود تا انگيزه و رقابت بين بازيکنان در رده‌هاي سني ايجاد شود و ليگ پويايي داشته باشيم.
وي درباره عملکرد تيم ملي فوتبال در مسابقات گذشته و همچنين فراهم شدن بستري مناسب در رقابت‌هاي پيش رو (جام جهاني 2018) گفت: عليرغم انتقادات نادرستي که از سوي برخي از افراد و کارشناسان در رابطه با بازي‌هاي تيم ملي در جام ملت‌ها مطرح شد بايد بگويم تيم ملي بسيار خوب بازي کرد و در مقابل عراق نيز تمام توانش را به کار گرفت، در اين بازي شانس با ما يار نبود و فوتبال آن روي ناخوشش را به ما نشان داد.
وي گفت: براي اين که تيم ملي خوبي داشته باشيم و عملکرد قابل قبولي در جام جهاني 2018 از خود به‌جاي بگذاريم، بايد کي روش را حفظ کنيم، بارها نظرم را راجب به کي روش اعلام کرده‌ام، فوتبال ايران مي‌تواند از تجربيات بالاي اين سرمربي بهترين استفاده را ببرد.
اگر زمان داشته باشيم و تحريم‌ها باعث به‌هم‌ ريختگي برنامه‌هاي تيم ملي نشود، بدون شک با اين مربي مي‌توان موفق بود. فوتبال ايران اکنون صاحب سبک و تفکر شده است، پس بايد شرايط را از لحاظ سخت‌افزاري و نرم‌افزاري براي اين تيم مهيا کنيم تا به هدفمان که موفقيت اين تيم است برسيم.
سرپرست کميته فني و توسعه در پايان در خصوص خواسته کميته فني از فدراسيون، سازمان ليگ و باشگاه‌ها گفت: مطمئناً تعامل بين مسؤولان، باشگاه‌ها، مربيان و اعضاي تيم‌هاي ملي باعث مي‌شود تا تيم‌ها در شرايط خوبي قرار بگيرند، اگر تعامل سازنده بين افراد فوق باشد، بدون شک آينده تيم‌هاي ملي تأمين خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن