تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805133677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت 85درصد قيمت تمام شده به سامانه آبياري تحت‏‌فشار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۵۵ب.ظ)
پرداخت 85درصد قيمت تمام شده به سامانه آبياري تحت‏‌فشار رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي از مشوق هاي جديد اين سازمان جهت توسعه آبياري تحت فشار و مصرف بهينه آب در بخش کشاورزي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، کريم مهري در حاشيه نشست سيدرحيم سجادي معاون آب، خاک و صنايع وزيرجهاد کشاورزي با مديران سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي با بيان اينکه در يکسال گذشته تلاش کرده ايم تا ضمن کوتاه کردن فلوچارت و پروسه طرح آبياري تحت فشار از زمان درخواست تا اجرا، زمينه توسعه آبياري مدرن را در استان فراهم به گزارش روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان آذربايجان شرقي، سازيم افزود: اجراي طرح‏‌هاي آبياري تحت فشار براي گروه‌‏هاي مشاعي و همه اعضاي يک منبع آب با حداقل پنج عضو که همه به صورت تجمعي اقدام به اجراي سامانه کنند تا 85 درصد هزينه واقعي از منابع دولتي قابل تامين و پرداخت است.
وي با بيان اينکه پرداخت 85درصد قيمت تمام شده تجهيزاراضي تجميع شده و يکپارچه به سامانه آبياري تحت‏‌فشار از استخر گرفته تا لوله گذاري و ساير مسائل بر عهده اين سازمان خواهد بود با اشاره به قانون جلوگيري از خردشدن اراضي كشاورزي و ايجاد قطعات مناسب فني و اقتصادي مصوب سال 1385گفت: براين اساس به کليه مالکين اعم از حقوقي و حقيقي در صورت خريد اراضي کشاورزي پراکنده و يکپارچه نمودن آن در حد نصاب فني، اقتصادي و بيشتر از آن به شرط حفظ کاربري اراضي کشاورزي از طريق بانک ها و موسسات اعتباري مالي نسبت به اعطاي امتيازات وتسهيلات ويژه از قبيل مالي، اعتباري، حقوقي، بازرگاني، فني و ساخت زيربناهاي توليدي و پرداخت يارانه هاي حمايتي مورد نياز اقدام خواهد شد.
مهندس مهري با بيان اينکه حفظ يکپارچگي اراضي يکي از برنامه‌هاي مهم سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي است، افزود: زمين‌ها در حال خرد شدن است که اصلاً اقتصادي نيست به همين دليل بايد به سمت يکپارچه‌سازي اراضي حرکت و طرح هاي آب و خاک را اجرائي کنيم.
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه براي کساني که قصد دارند زمين‌هاي کشاورزي را خريداري و تجميع کنند تسهيلات ويژه اي درنظر گرفته شده است ادامه داد : احداث استخر ذخيره آب براي اجراکنندگان سامانه آبياري تحت‏‌فشار در اولويت مي باشد. وي ادامه داد: 85 درصد کل هزينه احداث استخر و آبياري تحت فشاردر تجميع و يکپارچه سازي برعهده دولت است و 15 درصد مابقي هم تسهيلات پرداخت مي شود.
مهري ادامه داد: در اين استان 134سد بزرگ وکوچک وجود دارد که از اين تعداد 114 مورد مربوط به سدهاي کوچک مي باشد که از اين تعداد 60 مورد برنامه ريزي شده است تا پاياب اين سدها به سيستم هاي آبياري تحت فشار و کم فشار تجهيز شود . وي با بيان اينکه بيشترين خسارت درياچه اروميه بر بخش کشاورزي استان آذربايجان شرقي مي باشد ادامه داد: يقينآ احياي درياچه اروميه آن هم با موقعيتي که کشاورزان ما آسيب نبينند و توليدات کشاورزي کاسته نشود ، مورد تآکيد مقام عالي وزارت و معاونين محترم توليدات گياهي و آب و خاک و توليدات دامي مي باشد .
رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بيان اينکه در اين خصوص مطالعات اوليه لازم است که مشاورين انجام دهند و بعدآ جانمايي و الگوي کشت و اجراي طرح توسط تعاوني هاي توليد ، افزود: چگونگي تهيه زمين، چگونگي کشت و مکانيزاسيون کردن از ديگر اقدامات براي کاهش مصرف آب و افزايش بهره وري بخش کشاورزي در استان بوده است.
وي با بيان اينکه با توجه به تکنولوژي هاي روز دنيا خيلي بهتر مي توان از آب کشاورزي استفاده کرد افزود: روش هاي موجود در اين بخش بايد هرچه سريعتر اصلاح و بهبود يابد چرا که بيشترين زحمت را کشاورز مي کشد اما کمترين عايدي را مي برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن