تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820391707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قول وزارت بهداشت برای تجهیز 2 هزار تخت ICU در سال آینده


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: قول وزارت بهداشت برای تجهیز 2 هزار تخت ICU در سال آینده
رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: از نظر تخت استاندارد ICU و تعداد فارغ‌التحصیلان مراقبتهای ویژه در کشور عقب هستیم و باید 10 درصد تخت‌های بستری به ICU اختصاص یابد که وزارت بهداشت بودجه 1500 تا 2000 تخت را برای سال آینده در نظر گرفته است.
به گزارش نامه نیوز، علی امیر سوادکوهی در دومین کنگره مراقبت‌های ویژه کشور گفت: موضوع ICU در کشور جدید نیست اما متولی خاصی نداشته و به طریق گذشته بیماران بستری و مشاوره‌هایی به آنها داده شده است بنابراین آمار مرگ‌ و میر نیز در این حوزه بالا بوده است.

وی ادامه داد: در 10 سال پیش مرگ‌ومیر در این بخش 45 درصد بوده بنابراین همتی می‌طلبید که در این بخش مدیریت واحد ایجاد شود تا مدیریت بر درمان به خوبی انجام گیرد.

سوادکوهی با اشاره به راه‌اندازی فلوشیب مراقبت‌های ویژه در وزارت بهداشت گفت: در سال 84 اولین دوره از رشته تخصصی مراقبت‌های ویژه در سه دانشگاه تهران، ایران و شهید بهشتی پذیرش شد و اکنون طبق آمارهای وزارت بهداشت بخش‌هایی که توسط فلوشیب ICU اداره می‌شود بسیار دقیق‌تر از گذشته است.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران افزود: روزانه بررسی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه توسط افراد فوق‌تخصص انجام می‌شود به طوری که میزان مرگ‌ومیر در کشور به آمارهای جهانی یعنی 18 تا 24 درصد نزدیک شده است.

وی گفت: تخت‌های ICU اکنون وجود دارد اما اینکه نزدیک به استانداردهای جهانی باشد جای بحث دارد اکنون 4500 تا 4800 تخت ICU موجود است و وزارت بهداشت بودجه 1500 تا 2000 تخت را برای سال آینده در نظر گرفته است و این نشان می‌دهد این رشته راه خود را شناخته و پیش می‌رود.

سوادکوهی گفت: هنوز هم از نظر تعداد تخت استاندارد و تعداد فارغ‌التحصیلان عقب هستیم و باید 10 درصد تخت‌های بستری بیمارستان‌ها به بخش ICU اختصاص داده شود.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: بیمه‌ها نیز باید از نظر تعرفه پوشش را افزایش دهند، تعرفه‌های مراقبت‌های ویژه باید خوانده و دیده شوند، بیمه‌ها علیرغم اینکه این رشته فوق تخصص شده اما هنوز رشته‌های پایه را قبول دارند در حالی که رشته‌های فوق تخصصی همه با هم برابر هستند و باید حمایت شوند.

وی تأکید کرد: از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی می‌خواهیم تعرفه‌های خدمات مراقبتهای ویژه را ببینند چرا که هر چه بیشتر این تعرفه‌ها رشد کنند مردم راضی‌تر خواهند بود.




منبع: فارس


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن