تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از داروي درمان سرطان پروستات در محل پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۳۲ق.ظ)
رونمايي از داروي درمان سرطان پروستات در محل پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران با حضور حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و دكتر وحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزير علوم از داروي درمان سرطان پروستات در محل پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابي فرد در اين مراسم با گراميداشت دهه فجر گفت: انقلاب اسلامي که اين روزها دوران 36 سالگي تولد خود را سپري مي کند از جايگاه و موقعيت ويژه اي در منطقه و جامعه جهاني برخوردار است.
وي در تشريح عوامل اقتدار کشورمان گفت: اولين عامل سرمايه بزرگي است که از اسلاميت و جمهوريت حراست کرد و دومين سرمايه که راه را براي اين اقتدار فراهم کرده است رشد، توسعه و پيشرفت علمي کشور است که دانش راه را براي قدرت هموار کرد در غير اين صورت در جايگاه فعلي نبوديم.
حجت الاسلام ابوترابي افزود: هراس از تعرض به جمهوري اسلامي به خاطر قدرت دفاع نظام است که از پشتوانه عظيم علمي برخوردار است و از تبديل دانش بهره مي گيرند. اين در حالي است که اگر تکيه گاه علمي کشور نبود امروز به يک قدرت موشکي تبديل نمي شديم اما امروز شرايط به گونه اي است که موشک هاي بالستيک جمهوري اسلامي از تماميت کشور حراست مي کنند.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به دستاوردهاي اخير هسته اي کشورمان گفت: دانش هسته اي کشورمان با تکيه گاه علمي، تبديل دانش به فناوري وارد بلوغ هسته اي جهان شده و اين تنها جمهوري اسلامي ايران است که با تکيه بر دانش و ظرفيت علمي کشور و قدرت سياسي و اقتدار دفاعي به اين سرمايه رسيده است.
ابوترابي گفت: اين جايگاه فاخر دستاورد توسعه علمي است و كشور بايد با دانش حرکت کند و بايد توليد علم و تبديل دانش به فناوري و تجاري سازي علم صورت بگيرد اما متاسفانه اين اقدام هنوز به صورت عملي صورت نگرفته و علم وارد اقتصاد نشده است.
وي با بيان اينکه آغاز حضور دانش در اقتصاد فروش آن است تاکيد کرد: بايد در آينده نزديک اعلام شود که يک قطره نفت براي فروش نداريم و بايد نفت را به صدها ارزش افزوده تبديل کنيم و آن را به فروش برسانيم چرا که اين کالا قابل تحريم نيست و اين اقدام در توان جمهوري اسلامي است.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: براي تبديل جمهوري اسلامي ايران به يک قدرت بزرگ اقتصادي بزرگ توليد کننده کالا يکي از عوامل مهم و مورد نياز نيروي انساني عالم و آزموده است که بايد تصميم بگيريم کشور را به جاي نفت خام با توليد اداره کنيم.
همچنين دكتر احمدي معاون پژوهش و فناوري وزير علوم تحقيقات وفناوري دراين مراسم گفت: آنچه در دهه چهارم انقلاب از مراكز پژوهشي انتظار مي رود، همين است كه اكنون در پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران شاهد آن هستيم. به طور قطع در اين برهه از كشور ما نيازمند به اقتصاد بر پايه دانش هستيم و به حمدالله امروز در اين پژوهشگاه شاهد بوديم كه حاصل تلاش محققان به بارنشسته و وارد جامعه شده است.
گفتني است اين دارو كه با نام تجاري لوپرومر 7.5 و لوپرومر 3.5 وارد بازار شده است به همت محققان پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي و در شركت دانش بنيان واريان دارو توليد مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن