تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803843996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی عربستان شکسته نفسی می کند/ باید به صفوف وهابی ها نفوذ کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وقتی عربستان شکسته نفسی می کند/ باید به صفوف وهابی ها نفوذ کنیم


نشریه تایمز انگلیس فاش کرد سازمان های اطلاعاتی عربستان و ترکیه بر اساس یک برنامه مشترک، تلاش می کنند شورای رهبری داعش را کنترل کنند. یک مقام سعودی در اظهاراتی عجیب تصریح کرد؛ عربستان شناختی از وهابی ها و سلفی ها ندارد و می خواهد، روی آنها مطالعه کند! یک مقام امنیتی عربستان در مصاحبه با تایمز انگلیس اظهار کرد که سازمان جاسوسی کشورش شناخت زیادی از تکفیری ها ندارد و به همین منظور به دنبال استفاده از جاسوسان حرفه ای است. وی افزود: احتمالا 2500 عربستانی در گروه های تکفیری هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نشریه تایمز انگلیس به نقل از یک مقام بلندپایه سازمان اطلاعاتی عربستان نوشت: سعودی ها برای دفاع از خود در برابر تکفیری ها، قصد دارند به جمع آنها نفوذ کنند.

این مقام امنیتی به هیو تاملینسون، خبرنگار تایمز گفت: ما برای دفاع از مرزهای خود، نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر از داعش هستیم و برای این منظور باید از گزارش های جاسوسان و افراد استفاده کنیم.

این گزارش می افزاید؛ عربستان هم اکنون 30 هزار سرباز در مرزهای خود با عراق مستقر کرده اما این کار برای حفظ امنیت کافی نیست و آنها به شدت به اطلاعاتی از تکفیری ها نیاز دارند، به ویژه آنکه هزاران عربستانی هم اکنون در این گروه فعالیت می کنند.
مقام امنیتی سعودی می گوید که ما سرگرم ساخت یک دیوار حائل به امتداد 60 مایل هستیم که مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات از جمله دوربین های مدار بسته است.
گزارش تایمز از ارتباط عربستان و داعش

تایمز می افزاید؛ سازمان اطلاعاتی عربستان در تلاش است افرادی را وارد صفوف دولت اسلامی کند تا اطلاعاتی از تکفیری ها به دست آورد و شرایط امنیتی خود را در برابر حملات احتمالی آنها تقویت کند.

این مقام امنیتی سعودی تصریح می کند که؛ پادشاه فعلی و اطرافیانش قصد دارند سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و نظامی را ادغام کنند.

مهمترین نکته این مصاحبه نیز، همین موضوع استو آشکار می کند که پادشاه فعلی و تیمش، به طور جدی و به سرعت سرگرم یک دست کردن حاکمیت و از بین بردن زمینه های پراکندگی قدرت هستند تا بقای حکومت در دست خانواده سعودی، تضمین شود.
جلسه سری اعراب


باقی گزارش تایمز، تلاش مشترک انگلیسی - سعودی برای پنهان کردن نقش مادری عربستان برای تکفیری هاست تا دست های حامیان و بوجود آورندگان القاعده، از خون های ریخته شده توسط تکفیری ها در آسیا، افریقا و اروپا شسته شود.

در گزارش تایمز آمده است که اطلاعات به دست آمده از نفوذی های سعودی در صفوف داعش، در مبارزه با دولت اسلامی بسیار مهم و موثر خواهد بود و به بازگرداندن شهرهای اشغالی در عراق، مانند موصل، تکریت و فلوجه کمک خواهد کرد.

تایمز تاکید می کند که تمام سازمان های اطلاعاتی عربی و غربی، با ظهور سریع داعش شگفت زده شدند، اما اکنون در تلاشند که همانند تابستان قبل، بار دیگر غافلگیر نشوند.

با این حال، اگرچه راه برای اعزام روزانه صدها جنگجو به عراق و سوریه برای پیوستن به تکفیری ها باز است و این امکان رسوخ نیروهای نفوذی را بیشتر می کند، اما ساختار درونی دولت اسلامی به گونه ای است که کار جمع آوری اطلاعات مفید بسیار مشکل است.

تایمز می افزاید؛ همانطور که سرلشگر منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان می گوید، محدوده شورای رهبری که تصمیم گیران و طراحان اصلی دولت اسلامی هستند، از نظر اطلاعاتی بسیار بسته است و نفوذ به آن دشوار است. به همین علت هیچ کس نمی داند که گام بعدی آنها چه خواهد بود.
سربازان عربستانی در مرز عراق


این گزارش می افزاید: تاکنون 300 نفر از تروریست ها در تلاش برای ورود به خاک عربستان ناکام مانده و دستگیر شده اند، اما این بدان معنی نیست که هیچ یک از آنها نتوانسته اند وارد شوند. کشته شدن دو کارمند یک شرکت امریکایی در ریاض، جدیدترین نشانه از حضور مبارزان در عربستان بود و بیم آن می رود که سلسله حملات بیشتری در راه باشد.

بخش شیرین این گزارش اینجاست که می نویسد: اعتقاد بر این است که حدود 2500 مبارز عربستانی در صفوف القاعده وجود دارد!

در شرایطی که نهادهای امنیتی اروپا در گزارش های رسمی خود، اعلام کرده اند که اسامی، تصاویر، سوابق و حتی جزئیات نجوه اعزام بیش از 4500 تروریست اروپایی به عراق و سوریه را در اختیار دارند، مشخص نیست که این مقام بلندپایه سعودی، با چه شهامتی، تعداد تروریست های صادراتی عربستان را کمتر از اراذل و اوباش اروپایی عنوان کرده است.

این مقام سعودی، نکته مهم دیگری را نیز، ذکر کرده و اظهار داشته است که، با مدیریت شخص ملک سلمان، پادشاه جدید عربستان، نحوه برخورد با تکفیری ها دچار تحول اساسی شده و محمد بن نایف، مامور شده که با همکاری مستقیم و مشترک با ترکیه، شبکه نفوذ به دولت اسلامی، برای کسب اطلاعات، تاثیرگذاری و مهار دولت اسلامی تقویت شود.


تکفیری ها در عربستان
گزارش تایمز و اظهارات سعودی ها، برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی کشورهای غربی است.
در تمام تظاهرات و تجمعات مردمی برای اعتراض به وحشیگری های شاخه های مختلف القاعده، از بوکوحرام در افریقا گرفته تا النصره و داعش در عراق و سوریه و اروپا، مردم به عربستان سعودی به عنوان مادر و پشتیبان القاعده و شریک جرم آنها ناسزا می گویند و این برای دولت های غربی و سیاستمدارانی که با شیوخ نفتی، رقص شمشیر می کنند و دست دوستی و اتحاد می دهند، دردسر بزرگی است. اوباما حتی ناچار شد 38 صفحه از گزارش تحقیق از حادثه 11 سپتامبر را حذف کند، تا مردم، اسناد و مدارک حمایت عربستان از القاعده را نبینند و عصبانی تر نشوند. در رسانه ها نیز، باید تلاش شود به مردم غرب، که حوصله فکر کردن ندارند و زود فراموش می کنند، توضیح داده شود که عربستان ربطی به القاعده و تکفیری ها ندارد تا دچار تناقض نشوند.
وگرنه در عربستان، همچنان، عموم وهابی ها و مفتی ها، جنگجویان تکفیری را فرزندان خود می دانند و هنوز هم نمی دانند چرا باید کسانی را که تا دیروز مجاهدان اسلام می خواندند و حمایت و دفاع از آنها را واجب می دانستند، به یکباره بی دین و دشمن بدانند.
اغلب وهابی ها، به شدت از حضور عربستان در ائتلاف امریکایی و حمله به تکفیری های سوریه و عراق ناراحتند و به آنها حق می دهند که  قصد نابودی خانه پدری را داشته باشند.

علاوه براین، بخشی از سیاستمداران و اعضای خانواده حاکم، از جمله همین منصور الترکی، تکفیری ها را موثرترین سلاح عربستان در عرصه بین المللی می دانند و عقیده دارند که بزرگترین برگ برنده و اهرم فشار آل سعود در مذاکره با سران کشورهای قدرتمند، همین گروه های تکفیری هستند که به "سگ های وحشی عربستان" مشهور شده اند و از سلاح نفت و پول، که عربستان تسلط چندانی بر آن ندارند، موثرترند.

آنها حتی در مذاکره با ولادیمیر پوتین نیز، به روسیه وعده دادند که اگر از سوریه دست بردارد، مهار جنجگویان مخالف روسیه در چچن، داغستان و قفقاز را می کشند.


سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن