تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804512615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأیید حکم اعدام ۱۸۳ عضو اخوان المسلمین


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


دادگاه‌های نمایشی در مصر؛
تأیید حکم اعدام ۱۸۳ عضو اخوان المسلمین
این افراد بیشتر به اتهام مشارکت در خشونت منجر به قتل، تخریب اموال عمومی، ایجاد هرج و مرج، حمل سلاح و پیوستن به سازمانی غیر قانونی محکوم شده‌اند.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، یک دادگاه تجدیدنظر در مصر روز دوشنبه، حکم اعدام ۱۸۳ عضو اخوان‌المسلمین مصر را تایید کرد. این افراد متهم هستند که در قتل ماموران پلیس مصر در سال ۲۰۱۳ میلادی دست داشته‌اند.   به گزارش دویچه وله، صدور احکام سنگین در دادگاه‌های مصر برای اعضا و هواداران اخوان المسلمین همچنان ادامه دارد. یک دادگاه تجدیدنظر در قاهره حکم اعدام ۱۸۳ نفر از هواداران این سازمان را تایید کرد.    

    این دادگاه اعلام کرد که این افراد در ماه اوت سال ۲۰۱۳ به یک پاسگاه پلیس در روستای کرداسه در حومه قاهره حمله کرده و ۱۳ مامور پلیس این پاسگاه را به قتل رساندند و ۱۰ مامور پلیس دیگر را زخمی کردند. خبرگزاری آلمان شمار کشته‌شدگان این پاسگاه را ۱۱ نفر اعلام کرده است.   این دادگاه همچنین اعلام کرده که ۳۷ نفر از مجموع ۱۸۳ نفری که به مرگ محکوم شده‌اند، هنوز دستگیر نشده و فراری به حساب می‌آیند. به گزارش خبرگزاری فرانسه دونفر نیز در جریان بررسی این پرونده عفو و آزاد شده‌اند و یک متهم این پرونده که زیر سن قانونی است به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.   یک دادگاه بدوی در مصر در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ حکم اعدام این متهمان را صادر کرده بود. با اعتراض متهمان، دادگاه تجدیدنظر به این پرونده رسیدگی و حکم نهایی را در این باره صادر کرد.   با صدور حکم اعدام در دادگاه تجدیدنظر، پرونده این افراد نزد مفتی اعظم مصر می‌رود و او تنها مقامی است که در این شرایط می‌تواند برای افرادی که به مرگ محکوم شده‌اند، تقاضای بخشش یا تخفیف محکومیت کند.   وبسایت بی بی سی نیز در این باره نوشت: دادگاه امروز دوشنبه ۲ فوریه یکی از دادگاه‌های پرشماری است که در آن متهمان به صورت گروهی محاکمه و محکوم می‌شوند.   این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری به شدت از برگزاری این دادگاه‌ها انتقاد کرده‌اند.    

    آغاز چهارمین دادگاه رئیس جمهوری پیشین مصر از طرفی دیگر دادستانی قاهره روز دوشنبه (۱۳ بهمن / ۲ فوریه) اعلام کرد که چهارمین پرونده محمد مرسی، رئیس جمهوری سرنگون شده مصر، قرار است روز یکشنبه (۱۵فوریه / ۲۶ بهمن) در دادگاه بررسی شود. رئیس جمهوری سرنگون شده مصر باید در این دادگاه به اتهام‌های وارد شده مبنی بر ارائه اسناد محرمانه‌ی دولتی به کشور قطر پاسخ گوید.   دادستان کل مصر روز شنبه (۶ سپتامبر ۲۰۱۴) به خبرنگاران گفته بود: «مرسی در ازای دریافت یک میلیون دلار رشوه، اسناد محرمانه‌ی حساس درباره‌ی امنیت ملی کشور را در اختیار مقامات امنیتی قطر قرار داده است.»    

محمد مرسی، رئیس جمهوری سرنگون شده مصر   از ژوئیه سال (۲۰۱۳) که ارتش مصر، محمد مرسی، رئیس جمهور وقت از حزب اخوان المسلمین را بر کنار کرد، صدها تن از هواداران مرسی در دادگاه‌ها به مرگ محکوم شده‌اند. صدور این احکام اعتراض مدافعان بین‌المللی حقوق‌بشر از جمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر را برانگیخته است.   این افراد بیشتر به اتهام مشارکت در خشونت منجر به قتل، تخریب اموال عمومی، ایجاد هرج و مرج، حمل سلاح و پیوستن به سازمانی غیر قانونی محکوم شده‌اند.

گفتنی است اخوان‌المسلمین مصر در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۱ مصر که به سقوط حکومت حسنی مبارک انجامید شرکت داشت. در سال ۲۰۱۱ میلادی در پی سرنگونی حسنی مبارک در مصر، این جماعت به‌گونه‌ای رسمیت یافته، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی خود را آغاز کرد. تا پیش از این، اخوان‌المسلمین به‌عنوان جماعتی ممنوعه تلقی می‌شد و حتی اعضای آن با نام مستقل به پارلمان راه می‌یافتند و فعالیت‌هایش در حد مسائل دینی و اجتماعی بود.   در نخستین انتخابات ریاست جمهوری دموکراتیک در مصر که در سال ۲۰۱۲ میلادی برگزار شد، محمد مرسی رییس حزب آزادی و عدالت که یک حزب تاسیس شده توسط اخوان المسلمین بود، بر اساس آمار رسمی در رقابت با ژنرال احمد شفیق پیروز انتخابات گردید. او در اولین اقدام از مجلس منحل شده خواست که تشکیل جلسه بدهد اما بعدها از این کار عقب نشینی کرد.   پس از کودتای سال ۲۰۱۳ ارتش علیه دولت محمد مرسی و دستگیری تعداد زیادی از هواداران آن، حزب التجمع که یک حزب چپ‌گرای مصری است، دادخواست انحلال جماعت اخوان را به دادگاه برد و در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳ دادگاه، اخوان‌المسلمین را ممنوع‌الفعالیت و تمامی اموال آن را مصادره کرد. دادگاه قاهره پس از جلسه اعلام کرد که فعالیت اخوان المسلمین از این پس غیرقانونی است و تمام اموال آن به نفع دولت ضبط می‌شود.   در پی آن در سال ۲۰۱۴ دادگاهی در مصر برای محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و ۶۸۲ نفر دیگر از اعضا و هواداران اخوان در مصر حکم اعدام صادر کرد.     103  



۱۴/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن