تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815312342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 2 تا 3 هزار هکتار به مساحت کمربند سبز تهران افزوده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۴ب.ظ)
قاليباف: سالانه 2 تا 3 هزار هکتار به مساحت کمربند سبز تهران افزوده مي شود شهردار تهران با تاکيد بر کاشت 5 ميليون درخت در تهران طي سال جاري، به غرس دو هزار اصله درخت 15 ساله در خيابان حضرت ولي عصر (عج) اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، مراسم آغاز کاشت 5 هزار اصله درخت در سطح شهر تهران ظهر امروز با حضور محمد باقر قاليباف و جمعي از معاونان و مديران شهري در محل خيابان حضرت ولي عصر (عج) برگزار شد.
شهردار تهران در حاشيه اين مراسم طي سخناني در جمع خبرنگاران، آلودگي هوا را يکي از چالش هاي مهم شهر تهران عنوان کرد و ابراز داشت: طبيعتا بخشي از مبارزه با آلودگي هوا بايد با کارهاي سلبي همچون محدوديت هاي ترافيکي، کنترل ترافيکي محدوديت ها براي کارخانجات اطراف تهران و تنظيم ضوابط و مقررات دنبال کنيم؛ از ديگر اقدامات سلبي نيز برنامه ها جدي است که بايد در زمينه آلودگي هوا انجام شود.
وي تاکيد کرد: شهرداري تهران در طول سال هاي گذشته در ايام کاشت درخت - مقارن با اواخر بهمن و اسفند- نهال کاري را در دستور کار خود قرار مي دهد و در اين راستا همکاران من در شهرداري تهران توفيق پيدا کرده اند تا کمربند سبز تهران را به 38 هزار هکتار برسانند.
به گفته محمدباقر قاليباف سالانه 2 تا 3 هزار هکتار به مساحت کمربند سبز تهران در جنوب، شمال، شرق و غرب پايتخت افزوده مي شود و بر اساس برنامه مشخص مساحت کمربند سبز تهران بايد تا 50 هزار هکتار افزايش پيدا کند.
شهردار تهران ادامه داد: در داخل شهر تهران نيز هر ساله نسبت به کاشت درختان مثمر و غيرمثمر اقدام مي شود. در اين راستا برنامه ريزي شده است تا در سال جاري 5 ميليون درخت مثمر و غيرمثمر را در شهر تهران بکاريم. البته کاشت اين درختان بايد با همکاري مردم و همه اقشار و گروه ها همچون دانشجويان، دانش آموزان و ... صورت گيرد تا هر فردي يک درخت را در شهر تهران بکارد.
وي در ادامه به غرس دو هزار اصله درخت 15 ساله در خيابان حضرت ولي عصر (عج) اشاره کرد و گفت: به منظور کاشت درخت در مجموعه خيابان ولي عصر (عج) کار ويژه اي انجام شد چرا که بخشي از درختان اين خيابان خشک شده و بخشي به خاطر کهولت سن دچار آسيب ديدگي شده اند. البته چند سال است که نسبت به ترميم درختان خيابان ولي عصر (عج) اقدام مي کنيم و در نگهداري درختان نيز دقت صورت مي گيرد. به نحوي که همه درختان اين خيابان شناسايي شده و پلاک دار و شناسنامه دار شده اند.
شهردار تهران با اشاره به کاشت درختان چنار در خيابان ولي عصر (عج) در سال گذشته، عنوان کرد: با تکنولوژي هاي جديدي که آورده ايم، تجربه نشان داد که نياز است درخت هايي با سن بالاتر را در اين خيابان بکاريم تا بتوانيم به خوبي از آن ها نگهداري کنيم چرا که بعضي درختان کاشته شده به دلايل مختلف توسط افراد دچار آسيب مي شوند.
وي عنوان کرد: در برنامه کاشت پنج ميليون درخت شهر تهران، به طور خاص دو هزار درختي که عمر حدود 15 ساله دارند را در خيابان ولي عصر (عج) تهران مي کاريم تا بدين ترتيب هم زمان را خريده باشيم و هم درختان رشد کنند و هم شرايط را خيابان ولي عصر ترميم شود تا مردم شاهد زيبايي اين درخت ها در بهار و تابستان باشند.
قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي کمپين "آسمان آبي، زمين پاک" در شهر تهران اشاره کرد و گفت: اين کمپين يک شعار نيست بلکه اقدام جدي در زمينه هاي مختلف به شمار مي رود که توسعه فضاي سبز بخشي از آن را شامل مي شود. به اين منظور امسال 5 ميليون درخت در شهر تهران و به طور خاص 2 هزار درخت چنار 15 ساله در خيابان ولي عصر (عج) خواهيم کاشت.
شهردار تهران درباره دليل آغاز به کار کاشت درختان از نيمه بهمن ماه نيز اظهارکرد: کاشت درختان خيابان ولي عصر (عج) پروژه خاصي است چرا که درخت هاي اين خيابان از مسيرهاي دوري از داخل کشور به اينجا منتقل مي شوند و از زمان آماده شدن ريشه ها، نحوه انتقال و کاشت درختان زير نظر متخصصان دنبال مي شود. بنابر اين کاشت اين درخت ها بايد در زمان خاص خودش انجام شود. طبيعتا روز درختکاري 15 اسفند ماه است اما امسال مقداري زودتر درختکاري را در شهر تهران آغاز کرده ايم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن