تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804545080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلابيون در آستانه كنترل سياسي يمن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انقلابيون در آستانه كنترل سياسي يمن
انقلابيون يمن در پي كارشكني بعضي گروه‌هاي سياسي و حاميان خارجي اعلاميه‌اي صادر كردند كه طي آن به اين گروه‌ها هشدار داده شده است كه اگر براي حل بحران كشور اقدامي انجام ندهند رهبري انقلاب اقدام لازم را اتخاذ خواهد كرد و همزمان به دليل درگير شدن جدايي طلبان جنوب با نيروهاي امنيتي جنوب اين كشور در وضعيت بحراني قرار دارد.


انقلابيون يمن در پي كارشكني بعضي گروه‌هاي سياسي و حاميان خارجي اعلاميه‌اي صادر كردند كه طي آن به اين گروه‌ها هشدار داده شده است كه اگر براي حل بحران كشور اقدامي انجام ندهند رهبري انقلاب اقدام لازم را اتخاذ خواهد كرد و همزمان به دليل درگير شدن جدايي طلبان جنوب با نيروهاي امنيتي جنوب اين كشور در وضعيت بحراني قرار دارد.
به گزارش «جوان»، كنفرانس ملي يمن كه به دعوت حوثي‌ها به مدت سه روز در صنعا برگزار شد، روز يك‌شنبه با صدور بيانيه‌اي به كار خود پايان داد. در بيانيه اين كنفرانس كه با حضور حزب‌كنگره ملي يمن، گروه انصارالله و نمايندگاني از احزاب و گروه‌هاي سياسي و همچنين برخي رهبران نظامي و امنيتي برگزار شد به گروه‌هاي سياسي سه روز مهلت دادند تا براي حل بحران خلأ  قدرت در كشور راهكاري پيدا كنند در غير اين صورت رهبران انقلاب اوضاع كشور را به دست مي‌گيرند. در بيانيه پاياني كنفرانس ملي يمن همچنين آمده است كه برخي طرف‌ها در كشور از تكفيري‌ها حمايت مي‌كنند، طرف‌هايي كه تلاش دارند در اجراي توافقنامه صلح و شراكت كارشكني ‌كنند. برخي رسانه‌ها اين بيانيه را ‌سرنوشت‌ساز توصيف كردند. شبكه تلويزيوني روسيا اليوم روز دوشنبه گزارش داد: «يمن در هفتاد و دو ساعت آينده با وضع سرنوشت‌سازي روبه‌رو خواهد شد.»
در اين بيانيه بر 11 نكته اصلي تأكيد شده است كه در خصوص تقويت نقش ارتش، كميته‌هاي مردمي و امنيت در حمايت از يمن در برابر تنش‌ها و همچنين ايجاد اصلاحات در پيش‌نويس قانون اساسي براساس نتايج مذاكرات ملي است. در همين حال شبكه العالم گزارش داد، مردم يمن روز دوشنبه در حمايت از بيانيه «كنفرانس ملي» كه روز گذشته توسط انصارالله در صنعا برگزار شد، در پايتخت اين كشور تظاهرات كردند.
هنوز معلوم نيست كه انقلابيون يمن پس از پايان مهلت اعلام شده به چه اقدامي دست خواهند زد اما آلكسيس كنوستان در انديشكده امريكن اينترپرايز با اشاره به اين بيانيه نوشت: «حوثي‌ها احتمالا طي هفته آتي يك شوراي رياست جمهوري ايجاد خواهند كرد اگر مذاكرات شكست بخورد. » پيشتر نيز حوثي‌ها گفته بودند كه احتمالا يك شوراي رياست جمهوري از تمامي گروه‌ها تشكيل مي‌دهند و فرماندهان جديدي براي نيروهاي نظامي و امنيتي يمن انتخاب خواهند داد. از سوي ديگر منابع سياسي آگاه در يمن به روزنامه الحيات گفتند: رايزني‌هاي جمال بن عمر، فرستاده ويژه سازمان ملل در امور يمن با حوثي‌ها، حزب‌الاصلاح و برخي از نيروهاي سياسي ديگر اين كشور درباره تشكيل شوراي رياست جمهوري هفت نفره به نتيجه رسيده است.
بر اساس اين توافق قرار است علي ناصر محمد، رئيس‌جمهور اسبق يمن جنوبي، مسئوليت اداره مرحله انتقالي را در يمن به جاي عبد ربه منصور هادي، رئيس‌جمهور مستعفي يمن، بر عهده داشته باشد. اين منابع افزودند:رايزني‌ها براي متقاعد كردن حزب كنگره خلق يمن به رياست علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور سابق اين كشور، براي تشكيل اين شوراي رياست جمهوري ادامه دارد. عبدالله صالح همچنان با تشكيل شوراي رياست جمهوري مخالفت مي‌كند و آن را كودتايي عليه پارلمان مي‌داند. چراكه رياست پارلمان بر عهده يكي از افراد طرفدار عبدالله صالح است و حزب وي در پارلمان قدرت زيادي دارد.
در بيانيه كنفرانس ملي يمن همچنين آمده است: مسئوليت اتخاذ تصميمات لازم و مناسب جهت عبور از بحران كنوني، به كميته‌هاي مردمي محول خواهد شد. كميته‌هاي مردمي شاخه نظامي و امنيتي انقلابيون محسوب مي‌شود و واگذاري اين نقش به كميته‌هاي مردمي به دليل نوپايي انقلاب مردم يمن است كه براي حفظ آن نيز به اقدامات و تدابير امنيتي هوشيارانه‌اي است. در اين بيانيه پاياني ضمن تأكيد بر رد دخالت‌هاي خارجي در امور داخلي يمن از ارتش اين كشور خواسته شده كه در برابر گروه‌هاي تروريستي و تكفيري مبارزه كنند.
  ادامه تحركات مشكوك غرب
همزمان با اين تحولات، كشورهاي غربي براي بحراني نشان دادن يمن اقدام به تخليه كارمندان سفارت‌خانه‌هاي خود از صنعا كردند. يكي از اعضاي سفارت فرانسه در صنعا نيز اعلام كرد به دليل اوضاع امنيتي و سياسي در يمن، كنسولگري سفارت تا اطلاع ثانوي تعطيل است. همچنين برخي منابع رسانه‌اي گزارش دادند كه امريكا و انگليس اتباع و ديپلمات‌هاي خود در يمن را از طريق كشتي‌هايي از اين كشور خارج كردند. برخي منابع نيز اعلام كردند كه چند هواپيما نيز به فرودگاه صنعا رسيدند كه ديپلمات‌ها و اتباع امريكايي و انگليسي را به فرودگاه عدن منتقل كردند. اما جين ميريوت سفير انگليس در يمن در صحفه تويتر خود نوشت: «انگليس بعضي از كارمندان سفارت خود را به صورت موقت به خانه فرستاده است و گزارش‌هاي مطرح شده درباره حضور كشتي‌ها در عدن كاملاً نادرست است.»
   بحران در جنوب
بحران سياسي در پايتخت يمن باعث شده تا جدايي طلبان از وضعيت پيش آماده استفاده كنند و تحرك‌هاي خود را افزايش دهند. آنها اقدامات اخير حوثي‌ها را «كودتا» توصيف كرده و از گفت‌وگوهاي آشتي ملي خارج شده‌اند. يكي از رهبران جدايي‌طلبان جنوب يمن اعلام كرد كه جدايي‌طلبان به زودي نشست گسترده‌اي را براي فراهم كردن مقدمات برپايي «كنفرانس ملي» در شهر تعز برگزار مي‌كنند. شبكه تلويزيوني الميادين روز دوشنبه گزارش داد: افراد مسلح در شهر عدن در جنوب يمن با نيروهاي كميته‌هاي مردمي وابسته به گروه الحوثي درگير شدند. شبكه تلويزيوني الجزيره نيز گزارش داد، التهاب و هرج و مرج سياسي در يمن سبب شده است جنبش جدايي طلب در جنوب اين كشور قدرت بگيرد. جدايي طلبان يمني از سه ماه قبل در مناطقي از عدن در جنوب اين كشور چادر برپاكرده‌اند. جنبش جدايي طلبي در جنوب يمن تأكيد دارد دولتمردان يمن به مناطق جنوبي اين كشور توجه نداشته‌اند و بايد اين مناطق مستقل شوند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن