تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804239396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قصه ي دربي اهوازي‌ها در ليگ برتر


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: قصه ی دربی اهوازی‌ها در لیگ برتر
ايمان مبعلي، شريفات و ميلاد ميداوودي با 4 گل بهترين گلزنان اين دربي هستند.

به گزارش " ورزش سه " نبرد سرخابی های اهواز نمونه کوچکی از دربی تهران است، استقلالی‌های اهواز خود را شعبه‌ای از استقلال اورجینال می دانند اما فولادی‌های سرخ پوش خیر !

نبرداین دو تیم روزگاری آنقدر حساس بود که در ورزشگاه پیر تختی جای سوزن انداختن نبود حال باهم نگاهی گذرا از آن روزها تا به امروز می اندازیم:

بعد از فصل اول لیگ برتر که فولاد تنها نماینده خوزستان بود، در فصل دوم استقلال اهواز به لیگ برتر پیوست و داستان پرهیجان دربی اهوازی ها شروع شد. در اولین دربی اهواز در لیگ برتر فولاد موفق شد با دو گل رضا استواری به پیروزی برسد و تک گل داوود حقی مانع از شکست استقلالی هانشد. بازی برگشت هم فولاد برد تا رفت و برگشت توانسته باشد آبی ها را مات کند و شیرینی برد دربی را برای خود اختصاصی کند.

در لیگ سوم بازهم این دوتیم به مصاف هم رفتند ، اما هر دو بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید.ایمان مبعلی ستاره نوظهور آن روزهای فولاد توانست سه گل به استقلال بزند تا شعار" مبعلی ریوالدو" روی زبان ها بیفتد.

شهرآورد اهواز درلیگ چهارم قصه ی متقاوتی داشت و استقلال بازی رفت را با 3 گل خلیفه اصل ، یداللله اکبری و دغاغله در مقابل تک گل لفته حمیدی برد تا طعم شیرین برد در دربی را چشیده باشد.لفته که گلش دربازی رفت هیچ اثری نداشت در بازی برگشت دو گل سه امتیازی زد تا روی سکوها بیشتر از قبل محبوب شود. قهرمانی فولاد در این فصل نوید روزهای خوب گذشته را برای فوتبال خوزستان می داد اما تقدیر جور دیگر نوشته شده بود.

درلیگ پنجم فولاد آمده بود بازی را ببرد و با دوگل کعبی و مبعلی از استقلال جلو افتاد اما با شاهکار فریدون فضلی بازی به تساوی کشیده شد و در ادامه عیدی زاده و آدریانو آلوز برتری 4 بر دو را رقم زدند.دربازی برگشت می رفت تا برگشت فوق العاده به بازی برای استقلالی ها تکرار شود ، بازهم فولاد با دو گل جلو افتاد و استقلال آن را به تساوی کشاند اما این بار قصه برای فولاد شیرین شد و نادر احمدی گل پیروزی را زد.

لیگ ششم صاحب اصلی شعار" واویلا واویلا " تک گل برتری استقلال را زد ، او کسی نبود جز میلاد میداوودی ! کسی که نشان داده راه گل زدن به فولاد را خوب بلد است . اما بازی برگشت اولین و آخرین صفر- صفر تاریخ دربی اهواز در لیگ برتر به وقوع پیوست چیزی که در مدل تهرانی این دربی تا دلتان بخواهد دیده ایم و یحتمل خواهیم دید ! در انتهای این فصل با اشتباه داوری خداداد افشاریان و گرفتن یک گل اشتباه برای مس کرمان، هم باعث شد استقلال اهواز به مقام دوم برسد و هم علی دایی همیشه معترض جام را با سایپا بالای سر ببرد.

فولاد نیز با مربیگری مایلی کهن به همراه راه آهن به دسته یک سقوط کرد ولی این دلیل نشد تا دربی به خواب یکساله برود و آن ها در جام حذفی به هم برخورد کردند و پس از یک 4-4 در وقت معمول فولاد موفق شد در ضیافت پنالتی ها بازی را به سود خود به پایان ببرد.

در فصل هشتم فولاد بعد از خرید سهمیه تیم فولاد نوین اصفهان به لیگ برتر بازگشت و این دربی ادامه یافت و در این فصل سهم هرکدام از تیم ها سه امتیاز شد ، بازی رفت برای استقلال اهواز و بازی برگشت فولاد ! این دو تیم باز هم در جام حذفی به هم خوردند و این بار گل شریفات جوان باعث شد در همان 90 دقیقه کار تمام شود و فولاد صعود کند.

فصل نهم فصل کابوس بار استقلال اهواز بود، نتایج ضعیف و بازی هایی که خبری از فوتبال برزیلی خوزستانی ها در آن نبود، باعث شد استقلال سقوط کند. پاسکاری استقلال بین مربیان از باقری نیا و خداداد گرفته تا هاشمی نسب و فیروزی و احمدزاده فایده ای نداشت و نهایت این پاسکاری پرچم بالای لیگ برتر بود که نشان می داد استقلال اهواز دیگر جایی در لیگ برتر ندارد.

اما بعد از سقوط استقلال اهواز از لیگ برتر و سپس ادامه شیب تند عقب‌گرد و رفتن به دسته دوم طرفداران چند ده هزار نفری این تیم پراکنده شدند و این شکست مدیریتی باعث شد جوانان اهوازی به سمت فولاد بروند .

بازی زیبا و تماشاگر پسند فولادی ها باعث شد ، اهوازی ها بیشتر به این تیم گرایش پیدا کنند و طرفدارانشان را زیاد و زیادتر کنند.بعد از رفتن استقلال اهواز به دسته دوم، گروه ملی با خرید سهمیه یک تیم تهرانی تعداد نمایندگان خوزستان را در لیگ دسته اول یکی بیشتر کرد و برای انتخاب نامش استراتژی جالبی برای جذب هوادار خرج دادند و نام تیمشان را گذاشتند استقلال صنعتی خوزستان !

آن ها بعد یک سال با توجه به ماجراهای صعود شهرداری تبریز، به لیگ برتر صعود کردند تا باز هم دربی اهواز برقرار باشد. ویسی که روزگاری در کسوت مربیگری کنار فرانچیچ دربی اهواز را تجربه کرده بود حال باید مقابل فولاد قرار می گرفت ، اما ویسی دوبازی رفت و برگشت را به فولاد باخت تا جلوی تیم سابقش دراهواز ناکام باشد و شش امتیاز را به فولادی ها تقدیم کند.

در بازی رفت این فصل و در حالی که دیگر خبری از ورزشگاه پر از هوادار دو تیم نبود ، فولاد توانست با تک گل وکیا در حضور تنها 1567 تماشاگر پیروز میدان باشد.اما باید دید قصه ی دربی این هفته چگونه نوشته خواهد شد ، آیا اسکوچیچ بازهم پیروز خواهد شد و یا ویسی انتقام سه شکست پیاپی را خواهد گرفت ؟



1393/11/13 10:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن