تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819410008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهمنامه همکاري محيط زيست و انرژي اتمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۴۰ق.ظ)
امضاي تفاهمنامه همکاري محيط زيست و انرژي اتمي تفاهم نامه همکاري دو جانبه ميان سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان انرژي اتمي به امضاي معصومه ابتکار و علي اکبر صالحي معاونين رييس جمهور رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج،معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در مراسم امضاي تفاهم نامه دو سازمان حفاظت محيط زيست و انرژي اتمي که در محل سازمان انرژي اتمي برگزار شد، گفت: امضاي اين تفاهم نامه حامل پيام روشن پايبندي فعاليت هاي صلح آميز هسته اي کشور با موازين محيط زيست است.
به گزارش روابط عمومي محيط زيست،ابتکار افزود: هم افزايي ميان تلاش هاي دو سازمان براي ارتقاء سطح حفاظت و ايمني در برابر پرتوها در کشور يکي از موارد مهم اين تفاهم نامه همکاري است.
معاون رئيس جمهور ضمن تاکيد بر اينکه هم افزايي ميان دو دستگاه در ابعاد مختلف آموزشي، پژوهشي و اجرايي است، تصريح کرد: اگرچه همکاري هايي ميان دو دستگاه از گذشته وجود داشته است اما انعقاد اين تفاهم نامه منجر به گسترش اين همکاري ها به ويژه در زمينه هاي پايش و نظارت بر پرتوها خواهد شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: در مجموع اين تفاهم نامه ميان دو دستگاه در ابعاد مختلف هم افزايي ايجاد خواهد کرد.

وي با تاکيد بر راهبرد ملي در زمينه توسعه فناوري هاي هسته اي، تصريح کرد: فناوري هسته اي در ابعاد مختلف همچون توليد انرژي، تحقيقات و امور درماني و پزشکي مهم است ولي بايد حفاظت کافي در زمينه عدم آلودگي آب، خاک و هوا بر اثر توسعه فناوري هاي هسته اي صورت پذيرد.
ابتکار خاطرنشان ساخت: استانداردهاي سخت گيرانه و کنترل و پايش مداوم باعث مي شود تا اطمينان حاصل کنيم که پيشرفت کشور در زمينه هسته اي آثار و عواقب سوء بر محيط زيست و سلامت مردم ندارد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اضافه کرد: کميته مشترکي به منظور پيگيري امور براي حصول پيشرفت در اهداف تعيين شده از سوي دستگاه موظف به پيگيري و نظارت بر اجراي بندهاي اين تفاهم نامه است تا نتايج همکاري ها را به طور دقيق ارزيابي کند.
معاون رئيس جمهور افزود: سال آينده همين زمان گزارشي از روند اجرايي شدن مفاد تفاهم نامه و دستاوردهاي همکاري هاي مشترک دو رسانه که منجر به پيشبرد فعاليت هسته اي صلح آميز کشور همراه با حفظ محيط زيست مي شود به اصحاب رسانه ارائه خواهد شد.

علي اکبر صالحي معاون رييس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي نيز در مراسم امضاي اين تفاهم نامه گفت: اين تفاهم نامه ناظر بر همکاري و هم افزايي تلاش هاي دو سازمان در امور مربوط به محيط زيست از منظر مسائل و منابع پرتويي و تاسيسات هسته اي و همچنين فعاليت هاي هسته اي در داخل و اطراف کشور است.
وي تاکيد کرد: پايش موضوع هاي محيط زيستي، همچنين پايش آب، خاک و هوا از منظر فعاليت هاي پرتويي، امري الزام آور براي سازمان انرژي اتمي است.

صالحي با اشاره به قانون حفاظت در برابر اشعه، اظهار کرد: ملزم به حفظ مصونيت مردم در برابر فعاليت هاي پرتويي و ارائه آگاهي هاي لازم به آن ها در شرايطي که ضرورت دارد، هستيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي ضمن يادآوري مرکز منطقه اي راپمي و عضويت کشورهاي حاشيه خليج فارس در اين مرکز براي حفظ محيط زيست دريايي خليج فارس و درياي عمان، ابراز اميدواري کرد: روزي شاهد پايش راديواکولوژي در اين اکوسيستم آبي مهم از سوي همه دکشورهاي همسايه باشيم تا بتوانيم در روز مبادا اگر شاهد حادثه اي بوديم، آثار مخرب اين موضوع را به حداقل برسانيم.

وي با اشاره به تلاش ها و اعلام آمادگي قبلي ايران براي ايجاد کنوانسيون ايمني منطقه اي، گفت: با توجه به ورود کشورهاي همسايه ايران در حوزه خليج فارس به عرصه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي، ايران آمادگي دارد با ايجاد کنوانسيون ايمني منطقه که ناظر بر فعاليت هاي نيروگاهي کشورهاي همسايه و منطقه باشد، فعاليت هاي هسته اي منطقه را تحت نظارت و کنترل دائمي در چارچوب کنوانسيون منطقه اي قرار دهد.
صالحي افزود: سازمان هاي حفاظت محيط زيست و انرژي اتمي از امروز بيش از گذشته به گسترش و تعميق پايش و نظارت بر فعاليت پرتوي کشور توجه خواهند داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن