تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802511050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان نوسازي مدارس به‌عنوان بازوي توانمند عمراني آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۲۰:۵۱ب.ظ)
سازمان نوسازي مدارس به‌عنوان بازوي توانمند عمراني آموزش و پرورش است معاون توسعه، مديريت و پشتيباني مشارکت‌هاي مردمي سازمان نوسازي مدارس کشور گفت: سازمان نوسازي مدارس به‌عنوان بازوي توانمند عمراني آموزش و پرورش مأموريت بسيار مهمي را برعهده دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، سيد باقر مسلمي، معاون توسعه، مديريت و پشتيباني مشارکت‌هاي مردمي سازمان نوسازي مدارس کشور در مراسم تکريم و معارفه مديرکل سازمان نوسازي مدارس استان لرستان، که عصر يک‌شنبه، 12 بهمن‌ماه جاري در سالن همايش‌هاي ساختمان مديريت دولتي استانداري لرستان برگزار شد، گفت: در اسلام و نظام فکري اسلام بينش مديريت از عمق اعتقاد انسان سرچشمه مي‌گيرد.
وي، با اشاره به اين‌که در اسلام مديريت به‌عنوان ابزاري براي خدمت به مردم استفاده مي‌شود، تصريح کرد: مديريت آن‌قدر مهم است که خداوند خودش را مدير مي‌نامد و در قرآن مي‌خوانيم که خداوند زمين و آسمان و کائنات را به بهترين شکل مديريت مي‌کند. مسلمي با اشاره به اين‌که ما در عالم خلقت کهکشان‌هاي فراواني داريم که يکي از آن‌ها کهکشان راه شيري است که زمين در آن قرار دارد، ادامه داد: دانشمندان امروزه در راه شيري 150 ميليارد ستاره و سياره را کشف کرده‌اند که برخي از آن‌ها ميليون‌‎ها برابر زمين حجم دارند.
معاون مشارکت‌هاي مردمي کشور، افزود: همه داراي چرخش وضعي و انتقالي هستند و ميليون‌ها سال از خلقت آن‌ها مي‌گذرد اما با وجود همه دوران‌هاي وضعي و انتقالي که دارند حتي يک‌بار دو ستاره با يکديگر برخورد نداشته‌اند که اين‌ها همه نشان دهنده يک مديريت قوي و کارآمد است که اين نظام را مديريت مي‌کند
وي با اشاره به اين‌که در صحنه‌هاي فردي و اجتماعي نيز مديريت همين نقش را ايفا مي‌کند، خاطرنشان کرد: اگر مديريت با تدبر و نيت خدمت به خلق باشد مي‌تواند جامعه را به سوي صلاح، فلاح، سعادت و خوشبختي رهنمود کند.
مسلمي، با اشاره به اين‌که اين ابزار مديريت در همه عرصه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در کنار مديريت همواره جنگ بين حق و باطل وجود دارد که هرکدام خواهان مديريت دنيا هستند که از طريق اين ابزار بتوانند به اهداف مد نظر خود برسند. معاون نوسازي مدارس کشور، خاطرنشان کرد: جبهه حق در جهت عزت و سربلندي مردم قدم برمي‌دارد ام جبهه باطل براي منافع و نيت‌هاي شخصي از اين ابزار استفاده مي‌کند و اين نکته را فراموش کرده‌اند که مديريت آن‌قدر مهم است که خداوند از آن به‌عنوان امانت ذکر کرده است.
وي با بيان اين‌که اين امانت بايد به‌دست کسي سپرده شود که در زمان بازپس‌گيري اين سمت از او خدا را شکر کرده و بتواند در بالاي تريبون از همکاران خود دفاع کند، عنوان کرد: در سازمان نوسازي مدارس در انتخاب مسئولان به اين موضوعات توجه مي‌شود.
مسلمي با اشاره به اين‌که سازمان نوسازي مدارس به‌عنوان بازوي توانمند عمراني آموزش و پرورش مأموريت بسيار مهمي را برعهده دارد، اظهار کرد: امروزه ثابت شده توسعه پايدار که ضامن رفاه، سعادت، خوشبختي، عزت، سربلندي، اقتدار و از همه مهم‌تر استقلال يک کشور است که تنها و تنها با توسعه علم و دانش امکان‌پذير است. معاون نوسازي مدارس کشور، تأکيد کرد: اکر ما بخواهيم به توسعه پايدار دست پيدا کنيم راهي نداريم جز اين‌که بستر و زمينه توسعه علم را فراهم کنيم.
وي با اشاره به اين‌که سه عامل مهم در توسعه علم در کشور وجود دارد، بيان کرد: معلم، متعلم و فضا و تجهيزات آموزشي سه عامل توسعه علم هستند که اگر هر کشوري اين سه عامل را در حد استاندارد داشته باشد قطعاً مسير توسعه علمي را به سرعت مي‌پيمايد و از پله‌هاي ترقي بالا مي‌رود.
مسلمي با بيان اين‎که ما از نظر معلم کمبودي نداريم، عنوان کرد: معلمين ما همگي آشنا به کار، متعهد و متخصص هستند و اگر زماني اطلاعات نو وجود داشته باشد که معلمان بايد بياموزند آموزش و پرورش با برگزاري کلاس‌هاي ضمن خدمت اين مشکل را نيز حل مي‌کند.
معاون نوسازي مدارس کشور با اشاره به اين‌که دومين عامل متعلم و دانش‌آموز است که همه مستعد هستند و کم نداريم، اظهار کرد: فرزندان ما استعداد زيادي دارند که اگر زمينه شکوفايي استعدادها براي آن‌ها فراهم شود کار مي‌کنند کارستان.
وي، با بيان اين‌که از زماني‌که نظام جمهوري اسلامي ايران زمينه را براي حضور دانش‌آموزان در المپيادهاي علمي فراهم کرده است قله‎هاي افتخار را براي کشور فتح کرده‌اند به‌طوري‌که هيچ المپياد علمي را نمي‌توان پيدا کرد که دانش‌آموزان ايراني مدال و مقامي را کسب نکرده باشند، خاطرنشان کرد: اين نشان دهنده وجود سرشار منبع عامل توسعه در کشور ماست.
مسلمي با اشاره به اين‌که سومين عامل توسعه پايدار کشور فضا و تجهيزات آموزشي است، بيان کرد: علي‌رغم فعاليت‌هايي که بعد از انقلاب صورت گرفته اما ما نتوانسته‌ايم به استاندارهاي لازم در اين زمينه دست پيدا کنيم.
معاون نوسازي مدارس کشور، ادامه داد: علي‌رغم حضور فعال خيرين در اين زمينه و اعتبارات مناسب دولتي اگر نتوانيم در اين بخش به استانداردهاي لازم برسيم پاي ما در رسيدن به توسعه پايدار مي‌لنگد.
وي تأکيد کرد: اگر فضا و تجهيزات مناسب وجود نداشته باشد نه معلم مي‌تواند داشته‌هاي خود را به‌خوبي به دانش‌آموز منتقل کند و نه دانش‌آموز مي‌تواند از توانايي‌هاي معلم خود استفاده کند.
مسلمي با اشاره به اين‌که سه سياست ايستايي، کارآيي و زيبايي سه سياستي هستند که از 5 سال پيش محور کاري سازمان نوسازي مدارس قرار گرفته است و به‌دنبال تحقق آن هستيم، تصريح کرد: ايستايي يعني اين‎که ساختمان‌هايي بسازيم که در برابر حوادث طبيعي بالاخص زلزله مقاوم باشد اين درحالي است که تمام نقاط کشور روي گسل زلزله قرار دارند.
معاون نوسازي مدارس کشور ادامه داد: اين سياست با رعايت مقررات نظام فني ـ مهندسي کشور و جذب نيروهاي فني در نوسازي اتفاق مي‌افتد.
وي با اشاره به اين‌که ما در سياست کارآيي مدارس را در قالب چند کلاس درس نمي‌بينيم، عنوان کرد: چراکه در کنار کلاس درس بايد فضاي مکملي پيش‌بيني شود تا معلم بتواند در آن فضا تئوري‌هاي خود را به عمل تبديل کند و به اين واسطه دانش‌آموزان علاوه‌بر تئوري با کار عملي نيز آشنايي داشته باشند.
مسلمي عنوان کرد: ميانگين سرانه فضاي کلاسي قبل از انقلاب 50 متر مربع بوده است اين درحالي است که بعد از انقلاب به 150 متر مربع رسيده است.
معاون نوسازي مدارس کشور با اشاره به اين‌که ما در معماري مدارس بايد به زيبايي ظاهري و جزئيات داخلي مدرسه نيز توجه کنيم، تصريح کرد: انسان زيبايي را دوست دارد و اين زيبايي باعث سادي و نشاط او مي‌شود و ما بايد از اين ويژگي استفاده کنيم.
وي در پايان اظهار کرد: در 5 سال اخير که ارزيابي بين سازمان‌ها انجام شده است سازمان نوسازي مدارس چه در رده استاني و چه در رده کشوري توانسته است سه بار رتبه اول يک بار رتبه دوم و يک بار رتبه سوم را کسب کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن