تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803264653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش نگرانی‌های بین‌المللی از اقدامات «بوکوحرام» در آفریقا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افزایش نگرانی‌های بین‌المللی از اقدامات «بوکوحرام» در آفریقا
در شرایطی که طی ماه های اخیر، مرکز توجه بین المللی در مبارزه با تروریسم بر مقابله با گروه تروریستی داعش در خاورمیانه متمرکز بوده، تروریست های «بوکوحرام» عملیات خود را در آفریقا توسعه بخشیده اند. عملیات جدید این گروه در نیجریه اندکی پس از آن انجام می گیرد که اتحادیه آفریقا با اعزام نیروهای جدید برای مبارزه با این گروه موافقت کرد.
کد خبر: ۴۷۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ - 01 February 2015



افزایش نگرانی‌های بین‌المللی از اقدامات «بوکوحرام» در آفریقا
در شرایطی که طی ماه های اخیر، مرکز توجه بین المللی در مبارزه با تروریسم بر مقابله با گروه تروریستی داعش در خاورمیانه متمرکز بوده، تروریست های «بوکوحرام» عملیات خود را در آفریقا توسعه بخشیده اند. عملیات جدید این گروه در نیجریه اندکی پس از آن انجام می گیرد که اتحادیه آفریقا با اعزام نیروهای جدید برای مبارزه با این گروه موافقت کرد.


به گزارش «تابناک»، تروریست های عضو گروه «بوکوحرام» پیش از ظهر امروز از چهار جبهه به بزرگترین شهر شمال شرق نیجریه حمله کرده و با نیروهای ارتش درگیر شده اند. این حمله که سومین حمله بوکوحرام به شهر «مایدوگوری» به شمار می رود، در شرایطی انجام می شود که همسایگان نیجریه درصدد افزایش تلاش ها برای مبارزه با این گروه برآمده اند.


شاهدان عینی به منابع خبری بین المللی گفته اند در سرتاسر شهر صدای انفجار بمب، راکت و شلیک مسلسل به گوش می رسد. یک مقام ارشد ارتش نیجریه نیز که نخواسته نامش فاش شود، گفته تروریست ها «همه جا» هستند و از تمامی جهات مشغول حمله به این شهر هستند که دو میلیون نفر سکنه دارد. 


گفتنی است فرودگاه شهر مایدوگوری از سپتامبر 2013 تاکنون که تروریست ها حمله گسترده ای را علیه آن ترتیب داده بودند، تعطیل شده است. در جریان حمله مذکور، پنج فروند هواپیمای نظامی نیجریه که در پایگاهی نزدیک فرودگاه قرار داشت نیز نابود شد. در این میان، اهمیت مایدوگوری از آنجاست که به نوعی محل اصلی شکل گیری و ظهور گروه بوکوحرام به شمار می رود.


اما این حمله در شرایطی انجام می گیرد که رهبران کشورهای آفریقایی در جریان نشست روز گذشته اتحادیه آفریقا با اعزام 7500 نیرو برای مبارزه با بوکوحرام در نیجریه موافقت کردند. این تصمیم در اختتامیه نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی اعلام شد. 


در پی اعلام این موضوع، حسین امیر عبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت خارجه ایران نیز اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران رایزنی ها با کشورهای آفریقای غربی را جهت همکاری در مبارزه با بوکوحرام آغاز کرده است. وی ابراز اطمینان کرد که از طریق انجام اقدامات دسته جمعی، می توان گروه مذکور را شکست داد. 


اهمیت موضوع مبارزه با بوکوحرام به ویژه از آن جهت برای رهبران منطقه بیشتر شده که اخیراً این گروه حملاتی را فراتر از مرزهای نیجریه نیز انجام داده و تهاجماتی به کامرون و چاد نیز داشته است. در پی این اقدامات، چاد و کامرون نیز تلاش های خود در جهت مبارزه با بوکوحرام را تشدید کرده اند. در همین راستا، روز پنجشنبه چاد با اعزام یک جنگنده و شماری نیروی زمینی، تروریست ها را از یک شهر مرزی در شمال شرق نیجریه بیرون راند.


باید اشاره کرد که موضوع نحوه انجام عملیات های بوکوحرام نیز اخیراً بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. انجام حملات انتحاری توسط دختران جوان، این نگرانی را به وجود آورده که تروریست ها از افرادی که از مناطق مختلف ربوده اند، به منظور انجام عملیات های خود استفاده می کنند. اقدامات بوکوحرام طی یک سال اخیر به آوارگی بیش از یک میلیون نفر و کشته شدن 100 هزار تن منجر شده است. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن