تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820625687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يونان پيشنهاد دريافت وام جديد را رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۳۶ق.ظ)
يونان پيشنهاد دريافت وام جديد را رد کرد دولت يونان با دريافت وام جديد از اتحاديه اروپا و صندوق بين‌المللي پول مخالفت کرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، «آلکساندر ديلايگو» استاد اقتصاد آکادمي نظامي فرانسه در واکنش به مخالفت دولت يونان با دريافت وام جديد، تاکيد کرد: «آن طور که من شنيده ام، يونان قادر است تا فوريه، وضعيت کنوني را حفظ کند.»
دولت جديد يونان به نخست وزيري «آلکسيس تسيپراس»، رهبر حزب سيريزا از 25 ژانويه قدرت را در دست گرفته و مخالفت شديد خود را با اجراي برنامه هاي رياضتي اعلام کرده است. يونان با معضل بازپرداخت بدهي هاي خود روبرو است.
يونان بايد امسال 9 ميليارد يورو به صندوق بين المللي پول پرداخت کند که 2.3 ميليارد يوروي آن مربوط به ماه هاي فوريه و مارس است.
يونان بايد 6.7 ميليارد يورو بدهي هاي خود به صورت اوراق قرضه را نيز طي ماه هاي جولاي و اوت به بانک مرکزي اروپا بپردازد. دولت جديد يونان همچنين، 15 ميليارد يورو نيز بدهي کوتاه مدت به بانک هاي اين کشور دارد.
مخالفت دولت يونان با دريافت وام جديد از صندوق بين المللي پول و بانک مرکزي اروپا، و پافشاري مقام هاي آتن بر مذاکره مستقيم با وام دهندگان بين المللي، زنگ خطر را براي بازارهاي مالي به صدا درآورده است.
نرخ بهره اوراق قرضه يونان به بيش از 11 درصد رسيده و اين رقم عملا مانع از استقراض دولت يونان در شرايط کنوني خواهد شد. دولت يونان سعي دارد بدون کمک صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا، منابع مالي مورد نياز خود را تامين کند.
آلکسيس تسيپراس نخست وزير يونان روز جمعه با انتشار بيانيه اي تاکيد کرد: ما نياز به زمان داريم تا تنفس کنيم و برنامه ميان مدت را براي دستيابي به رونق، ايجاد کنيم. دولت بايد براي مقابله با فرار مالياتي و فساد تلاش کند.
وزارت دارايي يونان نيز روز گذشته اعلام کرد که مشاوران سرمايه گذاري را استخدام کرده است تا در خصوص مسائل مربوط به بدهي هاي دولتي و مديريت مالي به دولت مشاوره دهند.
دولت جديد يونان قول داده است تا اين کشور را از بحران انساني که در 5 سال گذشته به وقوع پيوسته، نجات دهد. حزب سيريزا بر اين باور است که اجراي برنامه هاي رياضتي در سال هاي گذشته، عامل اصلي تشديد بحران اقتصادي بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن