تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820385765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست نخورده ماندن ساختار تحریم ها علیه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دیوید کوهن در این سخنرانی حقوقی اعلام کرده است که با وجود مذاکرات ژنو، ساختار و نظام تحریم‎ها علیه ایران هیچگونه تغییری نکرده است و این ساختار به نحوی است که بدون نیاز به تصویب قانونی جدید، امکان افزایش فشار مالی به ایران وجود خواهد داشت.

به گزارش تراز ، ديويد کوهن رئيس اداره کل اطلاعات مالي و تروريسم وزارت خزانه‌داري (فرمانده قرارگاه تحريم آمريکا) اخيرا با حفظ سمت به عنوان قائم مقام سازمان سيا نيز منصوب شد. شخص اول طراحي و مديريت تحريمهاي ايران در رابطه با مذاکرات هسته‌اي و دستاوردهاي ايران از توافقنامه ژنو سخنان مهمي در جمع يک کنفرانس حقوقي بيان کرده که قابل تامل است.به گزارش رجانیوز، دیوید کوهن در این سخنرانی حقوقی اعلام کرده است که با وجود مذاکرات ژنو، ساختار و نظام  تحریم‎ها علیه ایران هیچگونه تغییری نکرده است و این ساختار به نحوی است که بدون نیاز به تصویب قانونی جدید، امکان افزایش فشار مالی به ایران وجود خواهد داشت.او در این سخنرانی دستاوردهای امریکا را توقف برنامه هسته‎ای ایران، عقب‎گرد در بخش‎هایی از این صنعت در ایران و همچنین به دست آمدن دسترسی‎های بی‎سابقه به صنعت هسته‎ای کشور عنوان کرده و البته در مقابل اعلام کرده است که ایران مابه ازای خاصی به دست نیاورده است. نکات مهم از اين سخنراني به شرح ذيل است:
-  نظام تحريم‌هاي آمريکا متحول شده است. ما (آمريکا) با همکاري شرکايمان، پيچيده‌ترين و موثرترين تحريم‎هاي مالي و اقتصادي در تاريخ جهان را عليه ايران اعمال کرديم.

 - تحري‎مهاي ما باعث شد تا تا ايراني‎ها به ميز مذاکره برگردند.

 - توافق برنامه مشترک برای اقدام (JPOA) برنامه هسته اي ايران را متوقف کرد و در برخي بخش‎هاي مهم آن را به عقب برگرداند و دسترسي بي سابقه‎اي براي بازرسي تاسيسات غني سازي ايران ايجاد کرد.

 - ايران در توافق ژنو گشايش ناچيز، موقتي و از پاره‌اي از تحريم‎هاي هسته‌اي بدست آورد. اما تمامي ساختار تحريم‎هاي مالي، بانکي، نفتي و تجاري ما همچنان در توافق ژنو بدون تغيير حفظ شده است و همچنين تحريم‎هاي ما در بخش حمايت ايران از تروريسم و نقض حقوق بشر نيز به طور مجزا ادامه دارد. همچنين تمامي تحريم‎هاي مربوط به روابط اقتصادي ايران و آمريکا نيز سرجايش باقيست.

 - در طول مدت اجراي توافق ژنو ما بارها به همه کشورها تذکر داديم که ايران همچنان تحريم است و کسي نبايد به سمت روابط اقتصادي با ايران حرکت کند.

 - در طول مدت مذاکرات هسته‌اي 90 شخص حقيقي و حقوقي که در دور زدن تحريم‎هاي ايران کمک کرده بودند را تحريم کرديم و بيش از 350 ميليون دلار جريمه براي ناقضان تحريم ايران بريديم.

 - علت تمديد 7 ماهه مذاکرات اين بود که تيم ديپلماسي ما پيشرفت‎هايي بدست آورد!

 - ما اصراري براي رسيدن به توافق نداريم و هر توافقي را نمي‌پذيريم.

 - ما ابزارهاي لازم براي افزايش فشار مالي به ايران را داريم و در اين زمينه نياز به وضع قانون جديد نيست. ما با همين قوانين تحريم مي‌توانيم فشارهاي مالي بر ايران را افزايش دهيم.


منبع: تسنیم


شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 11:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن