تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819243189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش روز: بازي در اهواز آري يا نه ؟


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: گزارش روز: بازی در اهواز آری یا نه ؟
گرد و خاک دو روز گذشته خوزستان اين بيم را زنده کرده است که نکند در چنين هوايي بازي برگزار شود.

 به گزارش " ورزش سه " هوای آلوده به گرد و خاک این دو روز باز هم مهمان خوزستانی ها شده است .این پدیده حتی فعالیت فرودگاه اهواز را متوقف کرده است و رفت و آمد عموم مردم را در شهر بسیار کاهش داده است.این در حالی است که فردا قرار است دیدار دو تیم فولاد خوزستان و راه آهن در ورزشگاه غدیر انجام شود.

اینکه در چنین شرایط بد آب و هوایی که مسئولان بلند مرتبه بهداشت استان از مردم خواسته اند از تردد و ورزش در اماکن عمومی خودداری کنند، اما بازی بر قوت خود باقی بماند جای سوال است.

 قائم مقام وزیر بهداشت در خوزستان در گفت و گو با  ایسنا گفته بود: درحین ورزش تنفس از بینی به تنفس دهانی تبدیل می شود و این موضوع به دو دلیل خطر ورود گردوغبار را به بدن دوچندان می کند؛ نخست آن که در تنفس به وسیله بینی نوعی فیلترینگ طبیعی توسط مخاط بینی در مسیر انجام می شود که در تنفس دهانی وجودندارد؛ علاوه بر آن، مسیر تنفسی بینی مسیری پرپیچ و خم است، درحالی که در تنفس دهانی هوا بطور مستقیم وارد بدن می شود که خطرات بیشتری دارد.
البته با توجه به گفته ی قائم مقام وزیر بهداشت با توجه به وضعیت اضطراری موجود در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان شاید بازی های  تیم های محلات خوزستان که پر از استعداد هستند، برگزار نشود و به حالت تعلیق دربیایند.

با این وضعیت آب و هوایی، انجام بازی علاوه بر خطر سلامتی برای بازیکنان ، کادر فنی دو تیم و حتی داوران، وضعیت نابه سامانی برای هواداران ایجاد خواهد کرد.دراگان اسکوچیچ پس از این وضعیت تمرین بازیکنانش را در زمین چمن تعلیق کرد و خواستار تمرین در سالن سرپوشیده اختصاصی تیمش شد.
باید دید در صورت ادامه این روند مسئولان سازمان لیگ تصمیم بدیع و تازه اتخاذ خواهند کرد یا به مانند سابق بازی برای برگزار خواهد شد.

سوالی که در صورت انجام بازی خواهد ماند این است آیا انجام یک بازی در لیگ برتر به خطرات شدید برای سلامتی می ارزد؟



1393/11/09 20:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن