تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803790400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان مطرح کرد پژوهش جهادی و عزم ملی در علم و فناوری راه‌گشای پیشرفت فناوری کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان مطرح کرد
پژوهش جهادی و عزم ملی در علم و فناوری راه‌گشای پیشرفت فناوری کشور
رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه بر تحقق سیاست‌های ابلاغی علم و فناوری رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و پژوهش جهادی و عزم ملی در علم فناوری را راه‌گشای پیشرفت فناوری‌های نوین در کشور دانست.

خبرگزاری فارس: پژوهش جهادی و عزم ملی در علم و فناوری راه‌گشای پیشرفت فناوری کشور



به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیر محمودزاده بعداز ظهر امروز در نخستین همایش آینده‌پژوهی در فناوری‌های نوین اظهار کرد: با همکاری دفتر یونسکو در ایران راهبردی را آغاز کردیم تا به جامعه کارآفرین خلاق برسیم و شروع به برداشتن گام‌های موثری در فرهنگ آینده‌پژوهی کردیم تا فرهنگ آینده‌پژوهی را در کشور ظرفیت‌سازی کنیم.
وی افزود: گمشده جامعه علمی امروز ما فناوری و آینده‌پژوهی است و این چیزی است که چین را به قدرت برتر اقتصادی تبدیل کرده و چینی‌ها با تکیه‌ بر فناوری واردات نفت خود را کاهش دادند و توانستند با تولید فناوری واردات خود را کاهش داده و در بسیاری حوزه‌ها خودکفا شوند.
رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان ادامه داد: کشور ژاپن را دانشگاه‌هایش به قطب برتر تولید و اقتصاد تبدیل کردند و پس از جنگ جهانی تحریم‌ها و تنگناها سبب پیشرفت این کشور شد که ما نیز باید تحریم‌ها را پله ترقی کرده و به فرصت تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید تحریم‌ها به خودباوری و فرصت مبدل شود، تصریح کرد: عزم و باور ملی که در سیاست‌های علم و فناوری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید با عزم ملی و پژوهش جهادی در کنار حضور بخش خصوصی کشور را به خودباوری و پیشرفت فناوری برساند. * علم اگر اقتدارآفرین، نافع و کاربردی نباشد، بی‌فایده است محمودزاده با طرح این سؤال که چرا کریدورهای علم و فناوری کارآیی مورد انتظار را ندارد و چرا با وجود زیاد بودن تعداد مقالات بین‌المللی ایرانیان در رشته شیمی، هنوز کشور اقدام به خام فروشی مواد نفتی به‌ جای صادرات فرآورده‌های نفتی می‌کند؟ گفت: این به دلیل عملی نشدن فرمایشات مقام معظم رهبری و جدی نگرفتن و اجرایی نکردن آنها است.
وی اضافه کرد: تولید مقاله با تولید علم متفاوت است، علم اگر اقتدارآفرین، نافع و کاربردی نباشد و منجر به حل مشکلات و رفاه اجتماعی نشود، بی‌فایده است و نباید علم و فناوری تنها برای دفاع از پایان‌نامه‌ها استفاده شود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در حوزه فناوری به فرهنگ و اخلاق‌مداری و پیوست‌های فرهنگی و اخلاقی در همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیازمندیم و تفکر اقتصادی باید به پژوهش‌محوری پیوند بخورد و با مشارکت و عزم عمومی همراه شود تا جوابی فوری و معنادار بگیریم.
رئیس پژوهشگاه شاخص‌پژوه اصفهان اذعان کرد: باید به فرموده رهبر معظم انقلاب با تربیت جمعیت کیفی به تولید علم اقتدارآفرین دست بزنیم و از فرار مجازی مغزها در کشور جلوگیری شود و نظام آموزش‌ و پرورش باید ارزش‌محور باشد نه دانش‌آموز محور و باید ارزش‌محوری و پژوهش‌محوری وارد برنامه آموزشی کشور شود.
وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا پژوهش‌های ما در سبد تقاضا و خرید کشورهای خارجی قرار گیرد و تحقیقات ما به تولید علم و فناوری تبدیل شود نه اینکه به‌ جای تحقیق، تقلید کنیم.
محمودزاده خاطر نشان کرد: به جامعه فکور و تفسیرکننده آینده نیاز داریم تا بتوانیم فناوری بومی داشته باشیم و با اتکا به پژوهش‌های خلاق و آینده‌پژوهی به دنبال چیستی‌ها و چرایی‌های نجات‌دهنده اقتصاد کشور باشیم. انتهای پیام/63036/گ

93/11/09 - 18:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن