تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802399474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار هيئت رئيسه مجمع عمومي جامعه مدرسين با آيت‌الله العظمي سيستاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
ديدار هيئت رئيسه مجمع عمومي جامعه مدرسين با آيت‌الله العظمي سيستاني رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم از ديدار اعضاي هيأت رئيسه اين مجمع با مراجع و علماي عراق در اين کشور خبرداد.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم ،به نقل از مرکز خبر حوزه ،حجت الاسلام والمسلمين احمد فرخ فال در گفت وگو با خبرنگار ارن با تشريح دست‌آوردهاي سفر هيأت رئيسه مجمع عمومي جامعه مدرسين به حوزه علميه نجف و عتبات گفت: بر اساس مطالبات مقام معظم رهبري از هجده سال گذشته و تأکيدات فراوان دهه اخير ايشان به ويژه در سال 89 که معظم له تصريح کردند، «جامعه مدرسين حوزه علميه قم بايد به منظور تأمين پشتوانه علمي، مجمعي به عنوان مجمع عمومي ايجاد کند»، اين مهم تحقق يافت.
وي افزود: جامعه مدرسين با مشورت مراجع تقليد، اساس نامه اي تنظيم کرد و در اسفند ماه سال 92، اولين جلسه مجمع عمومي جامعه مدرسين را براي تحقق يکي از مطالبات جدي مقام معظم رهبري، عملي ساخت.
وي با اشاره به برگزاري دومين جلسه مجمع عمومي جامعه مدرسين، گفت: در اين جلسه، هيأت رئيسه مجمع عمومي انتخاب شد و اين مجمع با حضور 400نفر که ترکيبي از اعضاي جديد و اعضاي قديمي جامعه مدرسين، بودند، تشکيل شد و گزارش اين کار براي رهبري ارسال شد و ايشان نيز مرقوم داشتند «از آقايان متشکريم و با جديت و قوت مجمع مدرسين کار خود را انجام دهد».
حجت الاسلام والمسلمين فرخ فال افزود: در مجمع عمومي هيأت رئيسه موظف شد تا خدمت مراجع تقليد رسيده و از رهنمود هاي آنها بهره مند شوند و در اين راستا خدمت مراجع قم رسيديم و در اصفهان نيز با حضرت آيت الله مظاهري ديدار داشتيم.
مدير حوزه علميه استان قم با اشاره به ديدار هيأت رئيسه جامعه مدرسين با حجت الاسلام والمسلمين شهرستاني، نماينده آيت الله العظمي سيستاني، ادامه داد: در اين ديدار، ملاقات با حضرت آيت الله سيستاني مطرح شد و نماينده ايشان نيز از اين ديدار استقبال کرده و شرايط براي حضور هيأت رئيسه مجمع در نجف فراهم گرديد.
وي افزود: در اين راستا، دوم بهمن ماه جاري به نجف اشرف رفته و ضمن زيارت عتبات عاليات، محضر حضرت آيت الله سيستاني، رسيديم. در اين ديدار 9 عضو هيأت رئيسه مجمع، شامل؛ حجج اسلام والمسلمين رحماني، محمدي، بنيادي، تلخابي، ميرکتولي، ميراحمدي، علم الهدي، سعيدي و بنده، حضور داشتند.
مدير حوزه علميه استان قم به ارائه گزارشي از روند تشکيل مجمع و فعاليت‌هاي آن در ديدار با حضرت آيت الله سيستاني اظهار داشت: پارچه متبرکي که بر روي مضجع شريف حضرت فاطمه معصومه "سلام الله عليها" بود، به ايشان اهدا گرديد و مطالب مختلفي درباره حوزه علميه قم و نجف مطرح شد و ساختار جديد جامعه مدرسين و مجمع عمومي را توضيح داديم.
وي با اشاره به اعلام اهتمام مجمع عمومي به مسائل اخلاقي، علمي و پي گيري مطالبات مراجع تقليد در محضر حضرت آيت الله سيستاني، گفت: ايشان در اين ديدار بيان داشتند، من از ميدان عملياتي حوزه علميه قم دور هستم و همين که شما خدمت مراجع تقليد رسيديد، کار بسياري خوبي بوده است.
رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين ادامه داد: در اين ديدار، سلام آيت الله يزدي، رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم و اعضاي شوراي عالي و آيت الله حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه را به اين مرجع تقليد رسانديم و ايشان رهنمود هايي درباره مباحث اخلاقي، احياي مباحث اعتقادي، کلامي و ارتباط ميان حوزه علميه قم و نجف، ايراد کردند.
حجت الاسلام والمسلمين فرخ فال افزود: نکته اي که بيت حضرت آيت الله سيستاني درباره ارتباط حوزه علميه قم و نجف مطرح کردند، اين بود، طلابي بخواهند از ايران براي تحصيل به نجف بروند، چگونه پرونده آنها به حوزه علميه نجف ارسال شود و مسئله خروج آنها از کشور حل گردد.
وي به ديدار هيأت رئيسه مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با حضرات آيات، حکيم و فياضي اشاره کرد و گفت: حضرت آيت الله حکيم، بعد از گزارشي که درباره مجمع، ارائه شد، نکات بسيار مهمي در خصوص مسائل امروز دنياي اسلام مطرح کردند که نشان دهنده جامعيت ايشان بود. حضرت آيت الله فياض نيز داعش را گروهي معرفي کرد که مقيد به هيچ کدام از حدود احکام و شريعت اسلام نيستند.
وي تصريح کرد: حضرت آيت الله فياض بيان داشتند: شيعيان بدون هيچ مشکلي در کنار اهل سنت زندگي مي کنند، ولي بر اساس تفکر افراطي، هيچ شيعه‌اي اجازه حيات در کنار آنها را ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين فرخ فال در ادامه افزود: در روز چهارم بهمن نيز سفري به کاظمين داشتيم با حجت الاسلام والمسلمين مهدوي مهر از اعضاي دفتر مقام معظم رهبري و از مسئولان جامعه المصطفي(ص) ديدار کرديم.
مدير حوزه علميه استان قم درباره مسائل مطروحه درباره طلاب غير ايراني در دفتر حضرت آيت الله سيستاني گفت: آنها بيان داشتند ؟ آيا برنامه‌اي براي طلاب غير ايراني که در ايران حضور مي يابند، در خصوص تحصيل در سطوح عالي و در نظر گرفته شده که اين مسئله در ديدار با نماينده المصطفي(ص) در عراق، مطرح شد.
وي با اشاره به بررسي راه هاي تعامل حوزه علميه قم و نجف، گفت: راه‌کارهاي تعامل اين دو حوزه بزرگ شيعه در بيت حضرت آيت‌الله سيستاني بررسي شد و اميدواريم نتايج قابل قبولي را در پي داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن