تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799124397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانمندسازی زنان موتور محرکه توسعه کشور است/ موضوع بی‌تابعیتی افغان‌ها در ایران در جلسات هیئت دولت نهایی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ملاوردی در دیدار با جمعی از زنان افغانستان:
توانمندسازی زنان موتور محرکه توسعه کشور است/ موضوع بی‌تابعیتی افغان‌ها در ایران در جلسات هیئت دولت نهایی می‌شود
معاون در امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: موضوع بی‌تابعیتی و ازدواج زنان افغانی با مردان ایرانی از دولت‌های قبل مطرح بوده و در حال حاضر در جلسات هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، شهین‌دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با جمعی از خبرنگاران افغانستان که در روز چهارشنبه 8 بهمن در محل معاونت ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه دروازه کشور ایران همواره به سوی مردم افغانستان باز است اظهار داشت: امیدواریم روابطمان روزبروز با کشور دوست و همسایه افغانستان گسترده‌تر شود.  
 
وی افزود: حضور شما همزمان با آماده شدن ملت ایران برای برگزاری جشن ملی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که ما این را به فال نیک می‌گیریم.  

ملاوردی با بیان اینکه زنان ایران همانند زنان افغان در بهبه‌های انقلاب حضور چشمگیری داشتند که در دوران مبارزه با طاغوت قبل از انقلاب و چه در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله و در تمام برهه‌ها شاهد بودیم که زنان افغان وضعیت مشابهی با ما داشتند و هرجا که احساس نیاز برای اثرگذاری آنان بوده حاضر بودند.  

ملاوردی تأکید کرد: زمینه فرهنگی مشترک، زبان و دین مشترک نشان دهنده قرابت بین ایران و افغانستان است.  

وی با اشاره به موضوع بی‌تابعیتی افغانی‌ها و ازدواج مردان ایرانی با زنان افغانی از دولت‌های قبل مطرح بوده که در حال حاضر نیز در دولت یازدهم به صورت کارشناسی این موضوع بررسی می‌شود و معاونت قضایی ریاست جمهوری نیز درحال پیگیری این موضوع است که به زودی در جلسات هیئت دولت نهایی خواهد شد.  

وی اضافه کرد: برای پایداری خانواده‌ها معاونت امور زنان ریاست جمهوری وظایف و اختیاراتی را برعهده گرفته و در این راستا از نهادهای مدنی نیز حمایت می‌کند.

در ادامه این نشست ملاوردی به تشریح وظایف و اختیارات معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداخت.

ملاوردی همچنین به اجلاس پکن + 20  اشاره و اظهار داشت: این اجلاس در اسفندماه سالجاری برگزار خواهد شد و باتوجه به رویدادهایی که در منطقه رخ می‌دهد که از جمله آنان می‌توان به خشونت و افراطی‌گری علیه زنان اشاره کرد این اجلاس می‌تواند در این راستا نقش بسزایی داشته باشد و ما از همین لحظه اعلام آمادگی می‌کنیم و از برنامه‌های جانبی این اجلاس حمایت می‌کنیم.  

همچنین ملاوردی پاسخگوی سوالات برخی از زنان خبرنگار افغانستان شد.

وی درباره حضور کمرنگ ایران در افغانستان گفت: ما باید دلایل این موضوع را در ابتدا متوجه شویم و سپس براساس شناختن دلایل برنامه‌ریزی کنیم قبل از دو دولت قبلی ما مراوداتی را با افغانستان داشتیم و در دوره قبل پس از بستن تفاهم‌نامه باید برنامه اجرایی و تبادل هیئت‌ها فراهم شود تا نتیجه مثبتی را در آینده داشته باشد.  
 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان اضافه کرد: ما همواره برای حضور گسترده در افغانستان اعلام آمادگی می‌کنیم و در راستای ارائه راهکارهای موثر برای حل چالش‌های مشترک میان دو کشور حرکت می‌کنیم.  
 
ملاوردی درباره خشونت علیه زنان نیز گفت: در این راستا پروژه‌ها و برنامه‌های زیادی داشتیم و در ادامه راه تشکیل کمیته ملی برای تأمین زنان در برابر خشونت در دستور کار است و در جلسات دولت در حال پیگیری است که این مشابه کشورهای اسلامی دیگر است که قانون خاصی دارند که البته قانون کشور ما پاسخگو و ما طبق قانون تعزیرات اسلامی اقدام می‌کنیم چرا که یک قانون خاص می‌تواند بازدارنده باشد و تدابیر لازم را در آن می‌توان تأمین داد.  

وی تأکید کرد: ما در سازمان بهزیستی سازوکارهایی داریم که با توجه به اقتضا جامعه ایرانی در نظر گرفته می‌شود که نیازمند توسعه این سازوکارها هستیم.
 
وی درباره پروژه کنترل خشم نیز گفت: این پروژه از سوی شهرداری تهران مطرح بوده و ما با آن همکاری نداشته‌ایم.  

ملاوردی اضافه کرد: معاونت امور زنان در خانواده ریاست جمهوری همواره سیاست‌گذاری‌هایی را برای بررسی کردن معضل زنان دارد و در این راستا با سایر دستگاه‌ها نیز همکاری می‌کند تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند درحال حاضر بودجه‌ای که برای امور زنان و خانواده درنظرگرفته شده دوبرابر رشد داشته که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود که البته درحال حاضر در مراحل بررسی در مجلس است.  
 
ملاوردی همچنین درباره نشریات خصوصی نیز گفت: این نشریات زیرنظر دولت نیستند و باید از وزارت ارشاد مجوز دریافت کنند زنان نیز در عرصه رسانه بسیار فعال هستند و روز به روز شاهد هستیم که این فعالیت شدت می‌گیرد و این را بی‌تناسب با حضور موثر دختران در دانشگاه‌ها نمی‌بینیم چرا که تعداد قابل توجه فارغ‌التحصیلان ما را دختران تشکیل می‌دهند که باید به تناسب این توانمندی جایگاه لازمی در اختیارشان قرار بگیرد.  
 
معاونت امور زنان در خانواده رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آموزش و توانمندسازی زنان کلید توسعه است گفت: بدون توانمندسازی این قشر از جامعه نمی‌تواند در توسعه کشور نقش داشته باشد بنابراین با آموزش و توان‌افزایی زنان که موتور محرکه توسعه جوامع است می‌توان کشوری روبه رشد داشت که این البته منحصر به آموزش نیست بلکه باید مشارکت، رفاه، دسترسی به منابع و کنترل آن باید طی شود تا ادعا کنیم زن توانمند شده است.  
 
ملاوردی تأکید کرد: ما در دولت یازدهم به این امر موثر هستیم که برنامه‌هایی را به اجرا برسانیم که زنان بتوانند به خوبی نقش‌های چندگانه را ایفا کنند و احساس کارآمدی را در نقش خود داشته باشند و توازنی بین کار و زندگی‌شان رخ دهد که در برنامه سند چشم انداز 5 ساله توسعه این موارد را تدوین خواهیم کرد.  
 
وی با تأکید بر اینکه خشونت یک پدیده جهانی است گفت: خشونت تک عاملی است می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد در کشور ما پروژه‌ای در 28 استان انجام شد تا براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم نیز بوجود آید و در چارچوب قوانین راه حل‌هایی ارائه داده شده تا به نتیجه مطلوب برسد.  
 
ملاوردی با بیان اینکه موضوع مهاجرین در کشور ایران یکی از دغدغه‌های اصلی دولت یازدهم است اظهار داشت: با توجه به اینکه 300 هزار دانش آموز افغانی و 4000 هزار دانشجوی افغانی در ایران این فرصت خوبی برای کشور ماست که بتوانیم میزبانی خوبی را بعمل آوریم و اگر کم و کاستی‌هایی نیز بوده در مسیر برنامه‌ریزی‌ها قابل جبران است و دولت ایران به عنوان یک میزبان حق مطلب را ادا کند.  
 
وی در پایان درباره وضعیت زنان شاغل خاطر نشان کرد: دولت از زنان شاغل همواره حمایت می‌کند این حمایت‌ها حتی در راستای بازاریابی و صنایع دستی زنان نیز وجود دارد اما آن وضعیت مطلوب را متأسفانه ندارد که امیدواریم با تبادل اطلاعات و بازنگری قوانین و مشارکت با نهادهای مدنی این موضوع را مورد توجه و حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام/  

 
 







کد خبر: ۵۱۱۵۹۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن