تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805028939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هم اکنون با کمبود گنداله در کشور مواجه هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۳۵ب.ظ)
هم اکنون با کمبود گنداله در کشور مواجه هستيم عضو اتاق بازرگاني تهران با بيان اين که بهترين مکان براي احدث کارخانه فولاد در کشور کنار دريا است گفت: اگر ساخت کارخانجات گنداله سازي طبق برنامه پيش مي رفت، هم اکنون با مشکل کمبود گنداله رو به رو نبوديم.
محمود نوريان از کارشناسان بخش معدن کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج با بيان اين که احداث کارخانه فولاد علاوه بر نزديکي به آب مستلزم در مجاورت قرارگرفتن با معادن سنگ آهن است گفت: به طور مثال روز اولي که مي خواستند ذوب آهن اصفهان را احداث کنند، ساخت اين کارخانه به دليل وجود زاينده رود از يک طرف و برخوردار بودن استان اصفهان از معادن معدني مختلف به همراه وجود نيروي متخصص درآن زمان توجيح داشت
وي تصريح کرد: يکي از مزايايي که فولاد خوزستان دارد نزديک بودن به دريا است که همين امر سبب شده است تا رونق صنعت فولاد در اين منطقه بيشتر ازمناطق ديگر باشد.
نوريان با اشاره به اين که سنگ آهن ماده اوليه توليد فولاد است گفت: اگر طبق برنامه گنداله سازي پيش مي رفت هم اکنون دچار مشکل در اين زمينه نبوديم و قرار بود که کارخانه هاي گوهر زمين و سنگان وبافق در مجموع بيش از 30ميليون تن گنداله در کشور توليد کنند که اين امر متاسفانه با تاخير رو به رو شد.
عضو اتاق بازرگاني تهران اظهار داشت: کارخانه گوهر زمين در اوايل شروع کاردولت نهم به دلايل غير منطقي تعطيل شد و مشکلات آن تا به امروز هنوز هم حل نشده است.سنگان هم هنوز در 2.5 ميليون تن کنسانتره درجا مي زند وسنگ آهن بافق هم نتوانست به توسعه موردنظر برسد.
نوريان واگذاري معادن سنگ آهن وصنعت فولاد کشور به بخش خصوصي را تنها راهکار نجات براي بخش معدن درکشوردانست و افزود:درست است که قيمت جهاني سنگ آهن کاهش پيدا کرده است ولي اين کاهش در بازارهاي داخلي تاثيري نداشته است
وي از ثبات بين قيمت فولاد وسنگ آهن در کشور خبرداد و گفت: خام فروشي سنگ آهن در کشور يک شعار است که به صورت صحيح به آن عمل نمي شود و فولاد مبارکه و خوزستان سنگ آهن کنسانتره مصرف مي کنند وظرفيت کنسانتره هم اکنون در کشور ما تکميل شده است.
عضو اتاق بازرگاني تهران تصريح کرد: سنگ آهني که صادر مي شود يک نوع سنگ آهن دانه بندي است و سنگ خام سنگي است که در داخل معدن استخراج شود وروي آن هيچ گونه کاري انجام نشود ومعادني که سنگ آهن خام را صادر مي کنند بيشتر به فکر حفظ اقتصاد خود هستند.
نوريان با اشاره به اين که سنگ آهني که از کشور صادر مي شود بايد عيارش به 67.5 درصد برسد تا مورد استفاده در کارخانه هاي فولاد سازي کشور باشد و براي رسيدن به اين مرحله بايد کارخانه اي با امکانات ويژه احداث شود که براي اکثر صاحبان معادن احداث اين کارخانه صرفه اقتصادي ندارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن