تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820488018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال دام داران قوچان از واکسن هاي بهادار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۳۳ب.ظ)
استقبال دام داران قوچان از واکسن هاي بهادار علي لقمانيان، مسوول سامانه (GIS) شبکه دامپزشکي قوچان، از افزايش 14 درصدي استقبال دامداران شهرستان از واکسن هاي بهادار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس شبکه دامپزشکي شهرستان قوچان گفت: آگالاکسي يک بيماري واگيردار در گوسفند و بز است که ضايعات آن در پستان، چشم و مفاصل دام مبتلا ظاهر مي گردد و چون بيماري با قطع شير همراه است نام آگالاکسي به معني قطع شير بر آن نهاده شده است.
ميزان تلفات در بيماري 30 – 10 درصد است ولي تعداد زيادي دام به اين علت که غده پستان در آنها آسيب ديده و براي هميشه غير قابل استفاده مي گردند، از گله حذف مي شوند.
عليرضا قدرتي قطع شير و خروج ترشحات چرکي، تورم چشم و ترس از نور، درگيري مفاصل و ايجاد لنگش و حتي در مواردي سقط جنين در ميش و بزهاي آبستن را از علائم بيماري آگالاکسي بر شمرد.
وي در ادامه بيان کرد: واکسيناسيون دام ها با واکسن کشته شده همراه با ماده کمکي ساپونين در صورتي که بموقع استفاده شود موثر خواهد بود و بهترين زمان تجويز واکسن از سن سه ماهگي توصيه شده است.
علي لقمانيان، مسوول سامانه (GIS) شبکه دامپزشکي قوچان در انتها افزايش 14 درصدي استقبال دامداران از واکسن هاي آتروتوکسمي و آگالاکسي را گامي موثر در جهت پيشگيري از اين بيماري ها دانست و بيان کرد: در 8 ماهه نخست سال جاري 228600 دز واکسن آنتروتوکسمي و 34000 دز واکسن آگالاکسي توسط واکسيناتورهاي بخش خصوصي اين شهرستان مورد استفاده قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن