تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعداد افزايش قيمت کالاها به 4 قلم رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۲۰:۱۰ب.ظ)
گزارش هفتگي بانک مرکزي از قيمت 11 قلم کالاي اساسي: تعداد افزايش قيمت کالاها به 4 قلم رسيد بر اساس گزارش بانک مرکزي، در هفته منتهي به 3 بهمن 93 نسبت به هفته قبل از آن، از 11 قلم کالاي اساسي، قيمت 4 قلم کالا افزايش يافت، اين درحالي است که در هفته منتهي به 26 دي فقط 2 قلم کالا گران شده بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بانک مرکزي گزارش هفتگي متوسط قيمت خرده فروشي برخي از مواد خوراکي در تهران در هفته منتهي به 3 بهمن 93 را منتشر کرد.
در هفته مورد گزارش نرخ لبنيات، برنج، گوشت قرمز، چاي و روغن نباتي نسبت به هفته قبل از آن ثابت ماند. قيمت تخم‌مرغ 0.2 درصد و سبزي‌هاي تازه 3.1 درصد کاهش‌يافت؛ اما ميوه‌هاي تازه 3 درصد و حبوبات 1.5 درصد، قند و شکر 0.1 درصد و گوشت مرغ 1.1 درصد گران‌تر شده است. اين درحالي است که در هفته منتهي به 26 دي قيمت قند و شکر ثابت مانده بود و قيمت گوشت مرغ کاهش يافته بود.
لبنيات و تخم‌مرغ
در هفته منتهي به 3 بهمن 93، قيمت تمام اقلام در گروه لبنيات نسبت به هفته قبـل، همچنين نسبت به هفته مشابه ماه قبل ثابت ماند.
در هفته مورد گزارش قيمت لبنيات نسبت به هفته مشابه سال قبل 10.9 درصد افزايش يافت. بيشترين افزايش قيمت مربوط به ماست پاستوريزه با 20.8 درصد رشد، بود.
در اين هفته، بهاي تخم‌مرغ نسبت به هفته قبل 0.2 درصد کاهش يافت و شانه‌اي 8500 الي 10500 ريال فروش مي‌رفت.
قابل ذکر است؛ تخم‌مرغ نسبت به هفته مشابه ماه قبل و همچنين هفته مشابه سال قبل نيز ارزان‌تر شد. علت اين امر را مي‌توان در افزايش عرضه تخم‌مرغ نسبت به تقاضاي آن جست‌وجو کرد.
برنج و حبوب
در هفته مورد گزارش قيمت تمامي اقلام برنج نسبت به هفته قبل و هفته مشابه در ماه قبل تغييري نداشت؛ اما قيمت آن نسبت به هفته مشابه سال قبل 5.9 درصد افزايش يافت.
اين گزارش مي‌افزايد، در اين هفته در گروه برنج، قيمت برنج داخلي درجه يک نسبت به هفته مشابه سال قبل 6 درصد و برنج داخلي درجه‌دو 5.2 درصد افزايش يافت.
قيمت گـروه حبـوب نسبت به هفته قبل به‌طورکلي 0.3 افزايش يافت؛ اما به‌صورت جزئي، لوبياچيتي و بلبلي معادل 0.9 درصد افزايش يافت ولي قيمت ساير اقلام ثابت ماند.
. در گـروه حبـوب بهـاي
لوبيا چيتي معادل ۲.۵ درصد، لوبيا سفيد ۰.۵ درصد و لوبيا قرمز ۰.۸ درصـد کـاهش ولـي قيمـت سـاير اقلام اين گروه بين 0.7 تا ۵ درصد افزايشداشت.
گروه حبوبات نسبت به هفته مشابه سال گذشته 2.5 درصد گران‌تر شده است.
ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه
در هفته مورد بررسي، قيمت ميوه‌هاي تازه نسبت به هفته گذشته 3 درصد، نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 13.9 درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل 57.2 درصد گران‌تر شده است.
در هفته مورد بررسي در ميادين زير نظر شهرداري انگور و لوبيا سبز عرضه نمي‌شد ولـي سـاير اقلام ميوه وسبزي تازه که تعدادي از آن‌ها از نظر کيفي در مقايسه با ساير ميوه فروشي‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان ميادين ميوه و تره بار عرضه شد. ميوه فروشي‌هاي سطح شهر اقلام ميـوه و سبزي تازه را عرضه مي کردند که در گروه ميوه هاي تازه بهاي سيب قرمز تخم لبنان معادل 0.1 درصـد و سيب زرد تخم لبنان 0.6 درصد کاهش ولي قيمت ساير اقلام اين گروه بين 1.9 درصد تا 13.5 درصد افزايش يافت.
گفتني است؛ قيمت نارنگي و ليمو شيرين در هفته مورد گزارش نسبت به هفته مشابه در سال گذشته، بيش از صددرصد افزايش داشته است.
ﺩﺭ ﮔﺮﻭﻩ ﺳﺒﺰﻱ ﻫﺎﻱ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﻬﺎﻱ ﺳﺒﺰﻱ ﻫﺎﻱ ﺑﺮﮔـﻲ ﺑـﺪﻭﻥ ﺗﻐﻴﻴـﺮ ﺑـﻮﺩ. ﻗﻴﻤـﺖ ﭘﻴـﺎﺯ ﻣﻌـﺎﺩﻝ ٥.٢ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶﻭﻟﻲ ﺑﻬﺎﻱ ﺳﺎﻳﺮ ﺍﻗﻼﻡ ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﻴﻦ ﺩﺭﺻﺪ٠.٦ ﺗﺎ ٦.٣ ﺩﺭﺻﺪﮐﺎﻫﺶ ﺩﺍﺷﺖ.
همچنين اين گروه نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 22.6 و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 9 درصد ارزان‌تر شده است.
گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش، به‌طورکلي قيمت گوشت قرمز نسبت به هفته قبل از آن ، تغييري نداشت؛ اما نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 1.1 کاهش و نسبت به هفته مشابه سال گذشته 4.4 درصد گران‌تر شده است.
بر اساس اين گزارش، گوشت مرغ نسبت به هفته گذشته 1.1 درصد افزايش ، نسبت به هفته مشابه در ماه گذشته 6.8 درصد و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 7.9 درصد ارزان‌تر شده است.
قند و شکر
در اين هفته بهاي قند و شکر نسبت به هفته گذشته و هفته مشابه در ماه قبل ثابت بوده؛ اما نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 4.4 درصد افزايش يافته است.
چاي و روغن نباتي
در هفته منتهي به 19 دي 93، قيمت چاي خارجي نسبت به هفته قبل تغييري نداشته است. چاي خارجي نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 0.4 درصد ارزان‌تر اما نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 9.5 درصد گران‌تر شده است.
همچنين، قيمت روغن نباتي جامد نسبت به هفته قبل ثابت مانده است نسبت به هفته مشابه در ماه قبل 0.1 درصد و نسبت به هفته مشابه سال گذشته 0.2 درصد ارزان‌تر شده است. قيمت روغن نباتي مايع نيز نسبت به هفته قبل و هفته مشابه در ماه گذشته تغييري نداشته و نسبت به هفته مشابه در سال گذشته 0.2 ارزان‌تر شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن