تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820724728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احيا و نماز شب بهترين وسيله مهار نفس است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۷:۳۴ب.ظ)
آيت‌الله جوادي‌آملي: احيا و نماز شب بهترين وسيله مهار نفس است يکي از مراجع تقليد قم گفت: احيا و نماز شب بهترين وسيله مهار شهوت و غضب است و طلاب و جوانان بايد اهتمام ويژه‌ا‌ي به آن داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله عبدالله جوادي‌آملي در ديدار جمعي از اساتيد و طلاب نخبه حوزه علميه استان کرمانشاه که در محل نمازخانه بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء برگزار شد، با تاکيد بر جديت طلاب در مسير معرفت و علم‌آموزي بيان کرد: علم نور است، اما براي ديدن اين نور، چشم باز لازم است که آن را نيز علم به ما مي‌دهد، يعني علاوه بر اينکه علم نور است، طبق بيان قرآن و اهل بيت(ع) علم انسان را بصير مي‌کند.
وي با اشاره به عظمت عالمان از منظر قرآن کريم اظهار کرد: عظمت علم به اندازه‌اي است که طبق بيان قرآن کريم مردم يا عالمند و يا نابينا؛ يعني علم با برتري دادن به عالمان آنها را از ديگر افراد جامعه جدا مي‌کند اما بايد بدانيم اگر به دنبال علم رفتيم و اين نور را نيافتيم مشکل از درون ماست.
آيت‌الله جوادي‌آملي عالم شدن را مقدمه عاقل شدن دانست و خاطرنشان کرد: علم و عالم شدن به نوبه خود هدف نيست، بلکه مقدمه عاقل شدن است، در حقيقت هدف از تلاش‌ها و مجاهدت‌ها در راه علم و عالم شدن، عاقل شدن است، عالم بايد عاقل شود تا بتواند از آيات الهي بهره‌اي ببرد.
وي ادامه داد: عقل از منظر اهل بيت(ع) «عقال» کردن به معناي مهار کردن نيروي چموش وهم، خيال، شهوت و غضب است که مهار وهم و خيال، بر عهده عقل نظري و مهار شهوت و غضب بر عهده عقل عملي است.
استاد حوزه علميه در پايان احياء و نماز شب را بهترين وسيله مهار شهوت و غضب دانست و طلاب به ويژه طلاب جوان را به اين امر توصيه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن