تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821036202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت همفکري اساتيد براي حمايت از تحقيقات کاربردي راهکارهاي کاهش آلودگي هوا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۴۷ب.ظ)
رييس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت تاكيد کرد: ضرورت همفکري اساتيد براي حمايت از تحقيقات کاربردي راهکارهاي کاهش آلودگي هوا رييس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت در کارگروه مشورتي تخصصي آلودگي هوا بر ضرورت انجام اقدامات لازم جهت اصلاح قوانين مرتبط با آلودگي هوا تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر خسرو صادق نيت هدف از برگزاري کارگروه مشورتي تخصصي آلودگي هوا را ارائه راهکارهاي علمي و اجرايي در زمينه کاهش آلودگي هوا با تاکيد بر کلانشهر ها و شهرهاي صنعتي بيان کرد و گفت: اين کارگروه با حضور جمعي از اساتيد متخصص در زمينه آلودگي هوا برگزار شد.
به گفته رييس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت، در اين کارگروه مهمترين مشکلات در زمينه آلودگي هوا مطرح شد و مقرر گرديد با توجه به امکانات و زيرساخت هاي موجود در دانشگاه ها، راهکارهاي علمي و اجرايي سنجش آلودگي هوا و نيز حل مشکل آلودگي هوا مورد بررسي قرار گيرد.
دکتر صادق نيت در ادامه، يکي از راهکارهاي ارائه شده براي کاهش آلودگي هوا را اصلاح روش سنجش و گزارش دهي وضعيت آلودگي هوا عنوان کرد و گفت: اصلاح وضعيت اطلاع رساني به مردم، استاندارد سازي دستگاه هاي تصفيه هواي منازل و تدوين استاندارد هاي کيفيت هواي داخل و تهويه بيمارستاني و بررسي ويژه آلودگي هواي کلانشهرها با تاکيد بر اهواز و تهران از ديگر مباحث مطرح شده در اين کارگروه است.
وي بر انجام اقدامات لازم جهت اصلاح قوانين مرتبط با آلودگي هوا و نقش وزارت بهداشت در اين زمينه تاکيد کرد و گفت: لازم است راهکارهاي موفق کاهش آلودگي هوا در جهان مورد مطالعه و بررسي قرار گيرد تا بتوان از اين راهکارها در جهت کاهش آلودگي هواي کلانشهرهاي کشور استفاده کرد.
رييس مرکز سلامت محيط و کار همچنين اظهار داشت: حل معضل آلودگي هوا نياز به همکاري قوي بين بخشي دارد و با کاهش آلودگي هوا بخش مهمي از هزينه هاي درماني کاهش مي يابد و بايد تصميماتي که در زمينه کاهش آلودگي هوا گرفته مي شود، کاربردي بوده و با توجه به اهميت آن اولويت بندي شود.
وي در ادامه، بر ضرورت تشويق اساتيد براي حمايت از تحقيقات کاربردي در زمينه کاهش آلودگي هوا تاکيد کرد و گفت: لازم است يک برنامه ريزي منسجم جهت سنجش پايداري و ناپايداري هوا و پيش بيني وضعيت آلودگي هوا براي روزهاي آتي نيز صورت گيرد.
گفتني است در اين کارگروه، اساتيدي از دانشگاه هاي علوم پزشکي تهران، ايران، شهيد بهشتي، اهواز، تبريز، دانشگاه شريف و تربيت مدرس حضور داشتند که همه آنها در خصوص همکاري با مرکز سلامت محيط و کار اعلام آمادگي کردند و مقرر شد در کارگروه تعيين شده حضور فعال داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن