تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821039529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري رژه نظامي پين با هدف ارعاب ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۲:۱۱ب.ظ)
برگزاري رژه نظامي پين با هدف ارعاب ژاپن چين در سال جاري اولين رژه نظامي در مقايس بزرگ از سال 2009 تاکنون را به هدف کليدي ترساندن ژاپن آغاز مي کند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، چين به طور کلي رژه هاي سالانه بزرگ نظامي را که مشخصه اتحاد جماهير شوروي بود، انجام نمي دهد. با اين وجود در سال 1999 و 2009 به مناسبت پنجاهمين و شصتمين سالگرد استقرار جمهوري خلق چين، يک رژه ملي برگزار شد.
در همين راستا امسال پکن از طريق روزنامه مردم که سخنگوي رسمي حزب کمونيست به شمار مي رود اعلام کرد به مناسبت هفتادمين سالگرد پايان جنگ جهاني دوم رژه نظامي اجرا خواهد شد.
در مقاله اي به قلم يک مفسر چيني، يک دليل برگزاري اين رژه ترساندن ژاپن و اعلام اين کشور به جهان در مورد پيروي از نظم بين المللي پس از جنگ است.
وي در ادامه افزود چين فقط با نشان دادن قابليت هاي نظام يخود مي تواند به توکيو بفهماند که عزم آنها براي جلوگيري از به چالش کشاندن منافع پکن تا چه حد قطعي است. از ديگر دلايل رژه، نمايش قدرت نظامي اين کشور و افزايش غرور و افتخار در ميان ملت اعلام شد.
اما با توجه به آنکه زمان برگزاري اين رژه نظامي، يک مناسبت ملي نيست به طور حتم هدف پکن ترساندن ژاپن در رابطه با اختلافات مرزي و تاريخي ذکر شده است.
روابط دو اقتصاد بزرگ آسيا بر سر کنترل جزاير غيرمسکوني در درياي شرقي چين در چند سال اخير افزايش يافته است. به خصوص آنکه در دسامبر 2013 شينزو ابه از معبدي در توکيو ديدار کرد که در ان افرادي دفن شده اند که در جنگ جهاني دوم از سوي نهادهاي بين المللي به عنوان جنايتکار جنگي محکوم شدند.
به نظر مي رسد ملاقات رهبران دو کشور در نشست آسيا پاسفيک نيز از يخ روابط نکاست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن