تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803268552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

PC و سال 2015 : رویداد ها و فرصت ها


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: سال 2015 فرا رسیده است و اکنون فرصت خوبیست که به مرور بزرگترین اتفاقات موردانتظار سه پلتفرم PC ، Playstation و Xbox بپردازیم ، اتفاقاتی که برخی از آنها نیاز ندارند که در قامت نوسترا داموس دست به پیشبینی بزنیم و به طور قریب به یقین در سال 2015 به حقیقت تبدیل خواهند شد اما همچنان برخی از اتفاقات نیز وجود دارند که باید از آنها با عنوان آرزو و شاید آرمانی دست نیافتنی یاد کنیم اما طبیعت انسان امید به ادامه زندگی و رقم خوردن اتفاقات خوب است. در قسمت گذشته شما با 7 رویداد احتمالی پلتفرم PlayStation در سال 2015 آشنا شدید و در این قسمت به سراغ پلتفرم PC می رویم ، پلتفرمی که در سال های اخیر پیشرفتی هیجان انگیز و خیره کننده را داشته است و بدون شک این پیشرفت بدون شبکه Steam و البته شرکت Valve به وقوع نمی پیوست .

1- مشاهده تحول واقعیت مجازی بر روی PC در نسل هشتم یکی از پرحاشیه ترین بحث های شکل گرفته پیرامون تکنولوژی واقعیت مجازی است . شرکت Oculus با محصول Oculus Rift در این زمینه به نوعی پیشگام در صنعت گیم بحساب می آید و در کنار Oculus شرکت هایی نظیر Sony نیز به دنبال آن حرکت می کنند تا بتوانند با واقعیت مجازی ، سبکی جدید و نوآورانه از بازی کردن را بوجود آوردند . مدت ها است که Oculus Rift در مرحله آزمایشی قرار دارد اما از هم اکنون کیت های توسعه Oculus Rift در اختیار بسیاری از سازندگان قرار گرفته است و احتمالا ما در سال 2015 شاهد اولین جرقه های پیشرفت بزرگ صنعت گیم با تکنولوژی واقعیت مجازی هستیم . اگر ما تاریخچه صنعت گیم را بررسی کنیم با ابزار و تکنولوژی های زیادی رو به رو می شویم که با هدف ایجاد تحول در صنعت گیم عرضه شدند اما پس از مدتی نتوانستند به موفقیت در زمینه اقتصادی برسند و اکنون نیز به خاطره ها پیوسته اند . در مورد واقعیت مجازی نیز هنوز تردید هایی وجود دارد اما به نظر می رسد با توجه به قدرت PC و البته ارزش بیشتر تجربه بازی تحت هدست Oculus Rift بر روی 60 فریم بر ثانیه ، پلتفرم PC بهترین مکان برای نمایش قدرت واقعیت مجازی باشد . پشتیبانی و رویکرد اقتصادی شرکت Oculus Rift در زمینه قیمت گذاری هدست خود یک طرف بحث است و توسعه دهندگان نیز صرفا نباید یک تجربه ظاهری و سطحی را با Oculus Rift رقم بزنند و آنها نیز باید با استفاده از قدرت پلتفرم PC ، بلندپروازی های زیادی را در زمینه ایجاد یک سبک جدید گیمینگ داشته باشند ، سبکی که بواسط Oculus Rift می تواند باعث ارتقا بیشتر پلتفرم PC بشود . در صورتی که این دو مورد رعایت شود می توانیم در سال 2015 شاهد بکارگیری پویا واقعیت مجازی بر روی PC باشیم .

2- موفقیت Steam Machines و Steam Controller مدل های مختلف Steam Machines در حال حاضر توسط شرکت های مختلف در حال توسعه می باشد و عرضه ازمایشی آن نیز صورت گرفته است . قائدتا در سال 2015 اخبار بیشتری را در مورد Steam Machines خواهیم شنید . Steam Machines با شعار انتقال تجربه PC Gaming به اتاق نشیمن معرفی شد ، شعاری که فلسفه بازی بر روی کنسول ها را نمایش می دهد . نکته جالبتر معرفی کنترلر مخصوص آن یعنی Steam Controller است . کنترلر نیز یکی از عناصر اصلی Console Gaming بحساب می آید اما Valve سعی کرده است با طراحی فوق العاده Steam Controller آنرا در قالبی بهینه به PC بیاورد . در مورد طراحی Steam Controller صحبت های زیادی مطرح شده است اما از نظر من Valve بشدت باید بر روی بهینه سازی آن و متمایل کردن سازندگان به استفاده از آن تلاش کند . Steam Controller هم می تواند یک محصول بسیار قوی و موفق باشد و هم می تواند به مانند بسیاری از لوازم جانبی دیگر گیمینگ ، در گوشه اتاق یگ گیمر خاک بخورد . نباید فراموش کرد گیمرهای کلاسیک PC همواره تجربه بازی بر روی موس و کیبرد را در قیاس با کنترلر حرفه ای تر و قوی تر دانسته اند و در این شرایط آیا Valve می تواند براحتی سلیقه گیمینگ آنها را با Steam Controller تغییر دهد ؟ از نظر من Valve باید تعادلی مناسب را بین بازی بصورت کلاسیک و نوین (Steam Controller) برای گیمرهای PC ایجاد کند . در مورد Steam Machines و البته Steam OS نیز امیدواریم شاهد اخبار امیدوارکننده ای در سال جاری باشیم . Steam Machines با مدل های مختلف و در قیمت های مختلف به بازار عرضه خواهد شد اما هسته اصلی این محصول Steam OS بحساب می آید و Valve بشدت باید بر روی پویایی این سیستم عامل تلاش کند .بدون شک رشد و تعالی این هدف بزرگ Valve باعث شکوه بیشتر پلتفرم  PC خواهد شد .

3- معرفی یک پروژه جدید از Valve بعد از رشد و گسترش شبکه بزرگ Steam ما عملا شاهد تمرکز بیشتر شرکت Valve بر روی رشد و تعاملی این شبکه بودیم . از سوی دیگر سه عنوان DOTA 2 ، Team Fortress 2 و Counter-Strike: Global Offensive نیز هم اکنون در بین پرطرفدارترین عناوین Steam قرار دارند و در این شرایط بدون شک ضرورتی ندارد که Valve بار دیگر روی به خلق یک سری بازی جدید و یا ادامه دادن سری بازیهای قدیمی از جمله Half-Life بکند . اما نباید فراموش کرد که Valve بخشی از بهترین عناوین تاریخ صنعت گیم را خلق کرده است . هنوز نیز با گذشت 11 سال بسیاری عقیده دارند Half-Life 2 بهترین عنوان خلق شده در صنعت گیم است . عنوان Portal 2 بدون هیچ شکی یکی از بهترین تجربه های نسل هفتم صنعت گیم بود و هیچ گیمری وجود ندارد که دلش نخواهد دستپخت جدید Valve را در قالب یک اثر داستانی تجربه کند . به مانند The Last Guardian ، عنوان Half-Life 3 نیز به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است شاید حتی دست نیافتنی تر از The Last Guardian ! زیرا حداقل سونی بارها تایید کرده است که The Last Guardian در حال ساخت می باشد اما ادامه دادن Half-Life مشخص نیست که در کدام قسمت از برنامه های Valve قرار دارد . Half-Life 2 زمانی که به بازار عرضه شد عملا توانست استانداردهای جدیدی را در سبک شوتر به ثبت برساند . از آن زمان تا به اکنون بسیاری از عناوین ، وامدار شاهکار Valve بوده اند و بسیاری اعتقاد دارند همچنان Half-Life 2 بعد از یک دهه ، یک اثر فوق العاده بحساب می آید . شاید یکی از چرایی های عدم معرفی Half-Life 3 نیز همین موضوع باشد و Valve زمانی اقدام به انتشار اخبار جدید در مورد Halfe-Life 3 می کند که استانداردهای Half-Life 2 به طور کامل منسوخ شده باشد . اگر به واقع Valve علاقه به ساخت Half-Life 3 داشته باشد شاید اواسط نسل هشتم محلی برای معرفی آن باشد . در سال 2015 بسیار بعید به نظر می رسد شاهد معرفی این اثر بزرگ و یا هر پروژه دیگری از Valve باشیم اما قائدتا برای تمامی گیمرهای سراسر جهان ، خبر ساخت یک اثر داستانی جدید از Valve در سال 2015 می تواند فوق العاده باشد .

4- توجه بیشتر سازندگان به عمومی سازی رزولوشن 4K در شرایطی که کنسول های نسل هشتم هنوز به طور پویا و در تمامی عناوین به رزولوشن 1080P دست پیدا نکرده اند و اکثر عناوین کنسولی نیز بصورت 30 فریم اجرا می شود ما اکنون به جرات میتوانیم بگوییم که روزولشن 1080P و فریم ریت 60 برای پلتفرم PC یک استاندارد قدیمی بحساب می آید . اما نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که این فاصله سخت افزاری بین کنسول ها و PC آیا می تواند باعث کاهش سرعت رشد PC Gaming شود ؟ در حال حاضر سازندگان به تدریج روی به ارائه رزولوشن 4K بر روی PC آورده اند اما همچنان این رزولوشن بصورت واقعی و Native در اکثر بازیها ارائه نمی شود و بسیاری از عناوین همچنان بصورت 1080P Native بر روی PC عرضه می شوند و این موضوع صرفا باعث عدم استفاده از پتانسیل این پلتفرم می شود . اما من فکر می کنم در نسل هشتم بازار PC آنقدر بزرگ و پرسود شده است که نباید کنسول ها را عاملی برای عدم پیشرفت PC در نظر بگیریم . رزولوشن 4K نیز برای بهره گیری نیازمند یک سخت افزار قوی و البته یک نمایشگر 4K است اما سازندگان برای ارائه این رزولوشن باید بهینه سازیهای بیشتری را انجام دهند و این موضوع تا حدی ادامه پیدا کند که عملا یک گیمر PC برای دستیابی به رزولوشن 4K تنها یک نماشگر را تهیه کند و دغدغه خاصی پیرامون بحث سخت افزار و عملکرد اجرایی نداشته باشد . قائدتا بهینه سازیهای فوق العاده DirectX 12 می تواند در این راه به توسعه دهندگان کمک کند . 5- دیگر به PC به عنوان یک پلتفرم ثانویه نگاه نشود اگر به 10 سال قبل بازگردیم شرایط پلتفرم PC با اکنون بسیار تفاوت داشت . بسیاری از عناوین بزرگ بر روی PC عرضه نمی شدند و البته ما شاهد پورت های بسیاری ضعیفی بر روی این پلتفرم بودیم . اما رشد تدریجی شبکه Steam و البته تسریع در پیشرفت سخت افزاری پردازنده ها و تراشه های گرافیکی باعث شد که شرایط تغییر کند و اکنون می توانیم PC را قدرتمندترین و نوین ترین پلتفرم بازی لقب دهیم . اما به نظر می رسد هنوز برخی از شرکت ها و توسعه دهندگان رویکردی سنتی خود را تغییر نداده اند . آخرین نمونه نیز عدم عرضه Destiny بر روی PC و البته تاخیرهای مداوم عنوان GTA V بوده است . امیدواریم در سال 2015 این مثال های نقض را دیگر مشاهده نکنیم . در حال حاضر به واقع پورت کردن یک بازی از نسخه کنسولی به PC صرفا باعث عدم استفاده از قدرت بالای این پلتفرم می شود و چه خوب است که به طور همزمان در کنار نسخه های کنسولی ، ساخت نسخه PC نیز انجام شود تا ما شاهد کیفیتی در حد قدرت PC باشیم . از سوی دیگر حتی اگر یک استودیو بدلیل فقدان منابع مالی و انسانی کافی ناچار به پورت بازی شود بهتر است این استدیو برای گیمرهای PC احترام بالایی قائل باشد و با گذاشتن وقت و بکارگیری تلاش بیشتر ، بهینه سازی و پولیش نهایی خوبی را بر روی PC رقم بزند . بدون شک امروزه PC یک پلتفرم بزرگ بحساب می آید که وسعت بسیار بالایی نیز دارد و نمیتوان تنها در قالب یک مطلب تمامی خواسته ها و رویدادهای احتمالی آنرا برشمرد و این 5 مورد تنها بخشی از مواردی است که می تواند در سال 2015 باعث پیشرفت این پلتفرم بشود . در قسمت آینده به معرفی رویدادها و فرصت های احتمالی بزرگ پلتفرم Xbox خواهیم پرداخت ...



3 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن