تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802502172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته هاي تشويقي جديد نوسازي بافت هاي فرسوده در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۴۹ب.ظ)
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران؛ بسته هاي تشويقي جديد نوسازي بافت هاي فرسوده در راه است مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در جلسه شوراي هماهنگي دبيران ستاد احيا، نوسازي و بهسازي مناطق اظهار داشت: قطعات ريزدانه سهم کمتري را در استفاده از تسهيلات تشويقي نوسازي به خود اختصاص داده اند.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا نادري، معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با اشاره به بحران وقوع زلزله در پايتخت، تصريح کرد: چنانچه در شهر تهران زلزله‌اي بيايد بالغ‌بر يک‌ميليون نفر فوت خواهند کرد، لذا نوسازي بافت‌هاي فرسوده مبحثي است که ورود به آن همت ملي مي‌خواهد.
معاون شهرسازي و نوسازي شهرداري تهران اظهار داشت: نوسازي محله‌هاي هدف بهسازي و نوسازي شهري در دنيا با دو رويکرد مداخله مستقيم و مداخله غيرمستقيم انجام مي‌شود و در رويکرد مداخله مستقيم، سرمايه‌گذاران با حمايت‌هاي دولت اقدام به نوسازي مي‌کنند.
وي در ادامه عنوان کرد: سازمان نوسازي شهر تهران توانست در رويکرد مداخله غيرمستقيم و نوسازي مردمي موفقيت‌هايي کسب کند.
نادري با اشاره به گزارشات ارائه‌شده از سوي مديرعامل سازمان نوسازي، بر ضرورت هدفمند شدن بسته‌هاي جديد تشويقي و تسهيلات نوسازي و جمع‌بندي نقطه نظرات شهرداران مناطق در اين خصوص تأکيد کرد.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي جامع در خصوص اقدامات و سياست‌هاي اين سازمان، خاطرنشان کرد: اگر بخواهيم به نوسازي محدوده‌ها نگاهي اجتماعي داشته باشيم ناگزير هستيم به‌نظام دانه‌بندي در بافت‌هاي فرسوده توجه ويژه کنيم.
فتح اللهي با بيان اين‌که حدنصاب ريزدانگي در سند طرح جامع و مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري ۲۰۰ مترمربع است، خاطرنشان کرد: در شهر تهران هم‌اکنون ۹۲۹۶۲۶ پلاک وجود دارد که از اين تعداد ۶۸ درصد، مساحت کمتر از ۲۰۰ مترمربع دارند و ۱۴ درصد وسعت قطعات شهر را به خود اختصاص داده‌اند.
وي افزود: در بافت فرسوده شهر تهران حدود ۲۰۵ هزار پلاک وجود دارد که ۱۸۷ هزار از اين پلاک‌ها زير ۲۰۰ مترمربع هستند؛ به بياني ديگر حدود ۹۱.۵ درصد از قطعات داخل بافت که ۶۸.۳درصد مساحت را به خود اختصاص داده‌اند زيرخط استاندار سند طرح جامع است و ضرورت دارد توجه ويژه‌اي براي نوسازي اين پلاک‌ها معطوف شود.
وي اظهار داشت: ميانگين تعداد پلاک‌هاي تجميعي از ۲ در سال ۱۳۸۷ به ۲.۷۶ در سال ۱۳۹۲ و سهم پروانه‌هاي تجميعي در کل پروانه‌هاي صادره از ۱ درصد به ۳۷ درصد رسيده است.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران همچنين با ارائه آمار دقيق از ميزان استفاده پلاک‌هاي ريزدانه زير ۲۰۰ متر و مقايسه آن با پلاک‌هاي بين ۲۰۰ تا ۵۰۰ مترمربع، خاطرنشان کرد: بر مبناي سياست‌هاي تشويقي که تاکنون اعمال‌شده است قطعات ريزدانه سهم کمتري را در استفاده از تسهيلات تشويقي براي نوسازي به خود اختصاص داده‌اند.
وي در ادامه افزود: با عنايت به مصوبات اخير شوراي عالي شهرسازي و معماري و همچنين وضعيت موجود دانه‌بندي قطعات و شبکه معابر در بافت‌هاي فرسوده، عملاً صدور پروانه در اين بافت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد، از اين‌رو ضوابط ويژه بافت با رويکرد تسهيل و تشويق نوسازي بافت‌هاي فرسوده و هدفمندي توزيع مشوق‌ها در دستور کار سازمان قرار گرفت و جلسات متعددي با شهرداران مناطق و ساير متوليان پيرامون تدوين بسته‌هاي تشويقي جديد برگزار شد.
فتح اللهي در ادامه اين جلسه در خصوص سياست‌هاي انقباضي و انبساطي تدوين‌شده دربسته‌هاي تشويقي جديد پيشنهادي و مشوق‌هايي همچون تخفيفات عوارض، تراکم تشويقي، پارکينگ، يارانه سود بانکي شهرداري و دولت، پرداخت هزينه تشکيل پرونده، پرداخت کمک هزينه احداث نما و عوارض ساليانه نوسازي توضيح داد.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در خاتمه ابراز اميدواري کرد که با همکاري شهرداران مناطق، حمايت‌هاي شوراي اسلامي شهر تهران و همچنين استفاده از ظرفيت‌ها و امکانات موجود در راستاي امکان بهره‌مندي هر چه بيشتر قطعات ريزدانه از سياست‌ها و مشوق‌هاي نوسازي و حرکت به سمت تجميع و ارتقاء کيفيت زندگي شهروندان گام برداشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن