تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803949363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ تورمي اعلام شده از سوي دولت ملاک تعيين نرخ کرايه تاکسي ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۱۵ب.ظ)
نرخ تورمي اعلام شده از سوي دولت ملاک تعيين نرخ کرايه تاکسي ها بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص نرخ کرايه هاي تاکسي به شهرداري تهران اجازه داده شد براي سال 94 نرخ کرايه هاي انواع تاکسي هاي شهر تهران را نسبت به آخرين نرخ هاي مصوب سال قبل 20 درصد در کليه خطوط و سرويس ها افزايش دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، اعضاي شوراي شهر تهران در جريان يکصد و بيست ششمين جلسه لايحه تعيين نرخ کرايه هاي تاکسي در سال 94 را مورد بررسي قرار داده و به تصويب رساندند.
عليرضا دبير رييس کميسيون برنامه و بودجه در جريان بررسي اين لايحه خاطر نشان کرد: شهرداري تهران در لايحه پيشنهادي خود مربوط به کرايه تاکسي ها در سال 94، افزايش 35 درصدي را پيشنهاد داده بود.
وي با اشاره به رخدادهاي سال گذشته در خصوص حذف يارانه حامل هاي انرژي گفت: در پايان سال گذشته، افزايش 25 درصدي را براي کرايه هاي تاکسي به تصويب رسانديم. البته اين تصميم گيري قبل از اجراي مرحله دوم لايحه يارانه ها توسط دولت و افزايش نرخ حامل هاي انرژي بود.
در اين شرايط شهرداري تهران لايحه ديگري را جهت افزايش نرخ کرايه هاي تاکسي ارائه کرد که به مرحله اجرا در نيامد.
رييس کميسيون برنامه و بودجه شورا اعلام کرد، کميسيون برنامه و بودجه رقم 25 درصدي، کميسيون عمران رقم 17 درصدي و کميسيون سلامت نيز رقم 20 درصد را براي افزايش نرخ کرايه هاي تاکسي در سال 94 تعيين کرده اند.
هادي ساعي عضو کميسيون فرهنگي واجتماعي شورا با اشاره به اينکه تاکسيرانان از کم در آمد ترين اقشار جامعه هستند افزود: تاکسيرانان مانند بخش مترو و اتوبوسراني تحت حمايت هاي شهرداري و دولت قرار ندارند. بنابراين پيشنهاد مي کنم که رقم 20 درصد را براي افزايش کرايه ها در نظر بگيريم و 5 درصد هم براي حمايت شهرداري از اين قشر در نظر گرفته شود.
مرتضي طلايي نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز تاکيد کرد: تاکسي بخش خصوصي است و بايد ديد که ما چه خدماتي را به تاکسيران ها ارائه مي دهيم که الان برايشان تعيين تکليف مي کنيم.
وي افزود: در تعيين نرخ کرايه تاکسي بحث عرضه و تقاضا مطرح است.
طلايي خاطر نشان کرد: در سنوات قبل شاهد بوديم که برخي از تاکسيرانان نرخ هاي مصوب شورا را بي عدالتي مي دانستند و رعايت نمي کردند. بنابراين ارقامي را به تصويب نرسانيم که باعث تشديد نافرماني ها شود.
اسماعيل دوستي نايب رييس کميسيون عمران نيز نرخ تورمي اعلام شده از سوي دولت را ملاک تعيين نرخ کرايه تاکسي ها عنوان کرد و افزود: دو شاخص حمل و نقل و حقوق در معادلات اقتصاد تعيين کننده است.
وي افزود: دولت نرخ تورم را در سال آينده حدود 17 درصد اعلام کرده است بنابراين نمي توانيم نرخ هاي حمل و نقلي را بيش از اين رقم در نظر بگيريم.
غلامرضا انصاري ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز پيشنهاد داد: با توجه به اينکه درخواست تاکسيراني بيش از 25 درصد است، ما به التفاوت رقم تصويبي با درخواستي را از سرجمع رديف هاي بودجه شهرداري تهران تامين کنيم و در غالب طرح هاي مطالعه شده به تاکسيرانان کمک هايي حتي از نوع بلاعوض ارائه شود.
مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به اينکه ضرر پرداخت سوبسيد را در خيلي از سرفصل ها داشته ايم گفت: مديريت شهري تلاشش بر اين است که سوبسيد را بر روي تاکسي، اتوبوس و مترو کاهش دهد.
وي خاطر نشان کرد: چنين عملکرد هايي خلاف اقتصاد فعلي و سياست هاي دولت است.
ميثم مظفر مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني نيز با تاکيد بر اينکه با ازاد سازي نرخ حامل هاي انرژي در سال گذشته، هيچ گونه افزايشي را در نرخ کرايه هاي امسال نداشته ايم خواستار افزايش 25 درصدي کرايه هاي تاکسي در سال 94 شد.
وي افزود: در سال گذشته دولت اعلام کرد که براي تامين خسارت تاکسيرانان در جريان آزاد سازي نرخ حامل هاي انرژي، يارانه ويژه اي در اين بخش در نظر گرفته خواهد شد که تاکنون خبري از اين يارانه نيست.
در ادامه جلسه اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، ارقام پيشنهادي کميسيون هاي شورا را به راي گذاشتند که هر 3 نرخ پيشنهادي به تصويب نرسيد.
در نهايت پيشنهاد افزايش 20 درصدي نرخ کرايه تاکسي به راي گذاشته شد که با اکثريت آرا به تصويب رسيد.
به موجب اين مصوبه، به شهرداري تهران (سازمان مديريت و نظارت بر تاکسيراني) اجازه داده مي شود، نرخ کرايه هاي انواع تاکسي هاي شهر تهران را نسبت به آخرين نرخ هاي مصوب سال قبل 20 درصد در کليه خطوط و سرويس ها افزايش دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن