واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: این رو چجوری مدل کنم داش ممد 26 اسفند 1389, 23:34سوراخ هایی که روی اون خفه کن هست رو می خوام مدل کنم این رو حتما باید بولیین مدل کرد یا نه؟ ali_118 27 اسفند 1389, 03:04ظاهرا Boolean ساده ترین راهشه حالا چطور مگه ؟ مشکلی داری باهاش ؟ میتونی به عنوان تکسچر یه دایره کوچیک ایجاد کنی و اونو تایل کنی روی کار، تو لایه Opacity بزاری تا جاشون سوراخ دیده بشه amir.nemati63 27 اسفند 1389, 09:56سلام. booleanمدلت رو غیر اصولی میکنه. برای اینکار میتونی به تعداد سوراخها ، ورتکس بوجود بیاری و اونها رو chamfer سپس به داخل extrude کنیبعد از اینکار به اون مدیفایر turbo smooth بدی. البته بهتره داخل بدنه ی سوراخها، دوتا تقسیم بندی ring در بالا و پایین بندازی jh lngj تیز تر به نظر بیاد. همینطور در بین اون ورتکسهای اولیه hoceyn 27 اسفند 1389, 11:32راهکار ali_118 طبیعی تر میشه. من تست کردم. داش ممد 27 اسفند 1389, 18:11ظاهرا Boolean ساده ترین راهشه حالا چطور مگه ؟ مشکلی داری باهاش ؟ میتونی به عنوان تکسچر یه دایره کوچیک ایجاد کنی و اونو تایل کنی روی کار، تو لایه Opacity بزاری تا جاشون سوراخ دیده بشه فکر کنم توی عکس از این روش استفاده نشده باشه چون خمه سلام. booleanمدلت رو غیر اصولی میکنه. برای اینکار میتونی به تعداد سوراخها ، ورتکس بوجود بیاری و اونها رو chamfer سپس به داخل extrude کنیبعد از اینکار به اون مدیفایر turbo smooth بدی. البته بهتره داخل بدنه ی سوراخها، دوتا تقسیم بندی ring در بالا و پایین بندازی jh lngj تیز تر به نظر بیاد. همینطور در بین اون ورتکسهای اولیه حال اگه 100 تا سوراخ بود که می میرم تا بخوام درست کنم:green: ali_118 27 اسفند 1389, 20:05فکر کنم توی عکس از این روش استفاده نشده باشه چون خمه نه مشکلی نداره لبه های سوراخ ها رو هم Chamfer کنی یه کار خیلی خوب و قشنگ در میاد. اون روشی هم که دوستمون گفتند شما اگه بتونین اون حالت دایره رو درست در بیارین که بعد از Smooth خراب نشه خوبه لازم نیست 100 تا سوراخ رو مدل کنید یک قاچ از دایره رو مدل میکنید، به حلقه تبدیل میکنین و در امتداد هم به طول دلخواه کپی میکنید hoceyn 27 اسفند 1389, 22:02اگه اینطور باشه از array استفاده کن که هم میزون در میاد هم 1 سوته درست میشه احتیاج به کپی نداره!!! داش ممد 28 اسفند 1389, 10:12اینکه این جوری میشه اگه میشه یه کوچیکش رو بسازین ببینم چجوریه ali_118 28 اسفند 1389, 11:14اینکه این جوری میشه دقیقا منظورم از خوب در اومدن همین بود، یعنی اینجوری نشه :green: * * * خب در ادامه ی همین پست یه روش دیگه رو هم بگمت یه باکس با ارتفاع کم، سوراخ ها رو مثل عکسی که گزاشتی توش ایجاد میکنی، Smooth میدی و بعد از اون Bendاش میکنی که سر و تهش به هم وصل بره :wink: خیلی تر تمیز و مرتب *farshid* 29 اسفند 1389, 11:43خیلی ساده به نظر میرسه ولی یه چالش مدلینگه واسه خودش بهتره اون قسمت رو هایپلی مدل کنی جوری که حتی نیاز به اسموس هم نداشته باشی با علی موافقم boolian بهترین راحشه اگه بخوای لوپلی کار کنی مشکل قلنبه شدن روی استوانه رو خواهی داشت Hi MAJID 29 اسفند 1389, 13:56سلام داش ممد عزیز:rose: اگه میخوای واقعا مدلینگت قوی بشه توصیه میکنم حتما این آموزش ها رو دانلود کنی و با دقت و مو به مو به روشهاش توجه کنی :rose: بدون شک اگه این کار رو انجام بدی قدرت مدلینگت چندین برابر خواهد شد :paint: ( صد در صد تضمینی :green: ) فقط باید برای ورود Login کنید : موفق باشی :oops: داش ممد 29 اسفند 1389, 16:09دقیقا منظورم از خوب در اومدن همین بود، یعنی اینجوری نشه :green: * * * خب در ادامه ی همین پست یه روش دیگه رو هم بگمت یه باکس با ارتفاع کم، سوراخ ها رو مثل عکسی که گزاشتی توش ایجاد میکنی، Smooth میدی و بعد از اون Bendاش میکنی که سر و تهش به هم وصل بره :wink: خیلی تر تمیز و مرتب من که نفهمیدم چجوری میگی ========== با تکسچر هم زدم ولی کار جالبی نشد abbasi_0912 29 اسفند 1389, 16:16یه باکس با ارتفاع کم، سوراخ ها رو مثل عکسی که گزاشتی توش ایجاد میکنی، Smooth میدی و بعد از اون Bendاش میکنی که سر و تهش به هم وصل بره :wink: خیلی تر تمیز و مرتب با این روش موافقم، اما با کمی تغیرات به جای باکس اول یک plan بکشی با تعداد سگمنت های اون رو توی محوری که میخواهی خم بشه زیاد کنی بعد جای سوراخ ها استوانه بزاری و از پلن کم کنی، بعد Bend و نهایتا Shell من فایل و عکس و برات گذاشتم فقط برای متوجه شدن نحوه کاری برو یکی یکی توابع اجرا شده توی مدیفایر رو ببین داش ممد 29 اسفند 1389, 17:15با این روش موافقم، اما با کمی تغیرات به جای باکس اول یک plan بکشی با تعداد سگمنت های اون رو توی محوری که میخواهی خم بشه زیاد کنی بعد جای سوراخ ها استوانه بزاری و از پلن کم کنی، بعد Bend و نهایتا Shell من فایل و عکس و برات گذاشتم فقط برای متوجه شدن نحوه کاری برو یکی یکی توابع اجرا شده توی مدیفایر رو ببین ممنون بهتر بود shell رو بزاری پایین bend اینجوری بهتر میشه باز هم از همه ممنون:green::rose::wink: abbasi_0912 29 اسفند 1389, 17:34این راهی که گفتی هم میشه اما بهتره بعد از bend این کار رو بکنی برای بهتر شدن کار بعد از کم کردن استوانه ورتکس های و لبه های پلن رو تنظیم کرد بعد bend کرد و لبه های بهم رسیده رو بهم Weld کرد بعد Shell داد که اگر یک موقع خواستی تابع اسموس روش بدی به مشکلی برنخوری amir.nemati63 29 اسفند 1389, 20:20بر آمدگی مدلت مال اینه که بعد از bend کردن mesh smooth رو اعمال کردی. با boolean در صورتی که به توپولوژی مدلت اهمیت میدی و یا میخوای بعدا نرمش کنی مخالفم.. در غیر اینصورت راه بدی نیست. این راهی رو که میگم برو. یه plane با ابعاد و سگمنتهایی بساز که تقسیم بندیش مربع باشه نه مستطیل. بعد به editable poly تبدیلش کن. حالا تمام vertex ها بغیر از vertexهای مرزی رو انتخاب و chamfer کن. بعد از این مرحله یه دستور برای نرم کردنش اعمال کن. حالا bend رو با درجه ی 360 اعمال کن. حالا اگر مایل باشی میتونی shell رو با مقدار کم اعمال کنی.و بعد از اون یه مرحله ی دیگه نرمش کنی تا لبه ها گرد به نظر بیان. من خیلی سریع یه نمونه با 3dsmax 2008 برات ساختم.برای همین ممکنه از لحاظ ابعاد و تعداد سوراخ فرق کنه. البته نمیدونم چطوری باید اینجا بذارمش. عکسها رو هم توی یه سایت دیگه آپلود کردم و لینکش رو برات گذاشتم.:lol: موفق باشی abbasi_0912 01 فروردين 1390, 15:15بر آمدگی مدلت مال اینه که بعد از bend کردن mesh smooth رو اعمال کردی. با boolean در صورتی که به توپولوژی مدلت اهمیت میدی و یا میخوای بعدا نرمش کنی مخالفم.. در غیر اینصورت راه بدی نیست. این راهی رو که میگم برو. یه plane با ابعاد و سگمنتهایی بساز که تقسیم بندیش مربع باشه نه مستطیل. بعد به editable poly تبدیلش کن. حالا تمام vertex ها بغیر از vertexهای مرزی رو انتخاب و chamfer کن. بعد از این مرحله یه دستور برای نرم کردنش اعمال کن. حالا bend رو با درجه ی 360 اعمال کن. حالا اگر مایل باشی میتونی shell رو با مقدار کم اعمال کنی.و بعد از اون یه مرحله ی دیگه نرمش کنی تا لبه ها گرد به نظر بیان. من خیلی سریع یه نمونه با 3dsmax 2008 برات ساختم.برای همین ممکنه از لحاظ ابعاد و تعداد سوراخ فرق کنه. البته نمیدونم چطوری باید اینجا بذارمش. عکسها رو هم توی یه سایت دیگه آپلود کردم و لینکش رو برات گذاشتم.:lol: موفق باشی ممنون امیر جان :rose: داش ممد به نظر من این راهی که امیر جان رفته میشه گفت بهترین راه هست نسبت به راهی که من گفتم کنترل ورتکس و لبه ها راحت تر هست و کار تمیز تر در میاد خوب همین جوری توی 1 دقیقه کار رو زدم ورتکس ها هم کنترل نشده بود روش امیر جام منطقی تر هست برای گذاشتن عکس ها بهتر بود موقع پست زدن از قسمت مدیریت پیوست ها اون ها رو اتچ می کردی یا همون موقع پست زدن توی ویرایشگر پیشرفته دکمه ورود عکس هست وقتی کلیک کنی ادرس عکس رو بهش میدی و بقیه ماجرا راه دیگه این هست که از BBCode استفاده کنی، آدرس هر عکس رو بین دو کد زیر بزاری (راهنمای کد های انجمن ()) آدرس عکس abbasi_0912 02 فروردين 1390, 13:29داش ممد جان امروز صبح یک راه دیگه ای به ذهنم رسید، گفتم بزارم برات شاید به دردت بخوره راهی که امیر جان گفت رو این طوری بوری اول یک استوانه با تعداد تقسیم بندی های مورد نظرت بساز بعد poly کن و سر و ته اون رو بردار و ورتکس های وسط رو chamfer کن بعد هر دستوری خواستی برای نرم کردنش بعد Sell خوبیش این هست که دیگه bend رو اجرا نمیکنی و نمیخواد دو تا لبه بهم سیده رو Weld کنی فایل رو بران اتچ کردم - فقط مکس 2010 هست داش ممد 03 فروردين 1390, 16:32سلام توی اموزش های مجید یکی هست خیلی روون تر و خوشگل تر مدل می کنه amir.nemati63 06 فروردين 1390, 23:35حیفم اومد کسی این آموزش رو نبینه. تقریبا با سوال شما مرتبط هست ولس مدلسازی های خیلی پیچیده تری رو خوب آموزش میده که به صورت ویدئویی در دو بخش تهیه شده سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]