تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819268500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين دانشنامه فقه پزشکي در قم پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۲۰:۱۹ب.ظ)
تدوين دانشنامه فقه پزشکي در قم پايان يافت مدير گروه فقه پزشکي مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) قم از پايان مراحل پژوهش و تدوين دانشنامه فقه پزشکي در اين مرکز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم،مدير گروه فقه پزشکي مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) در نشستي خبري بيان داشت: اين دانشنامه فقهي به 40 موضوع پزشکي مي پردازد که بسياري از آن ها جديد هستند و کمتر مورد بحث قرار گرفته است حتي کتابي نيز دراين رابطه وجود ندارد.
وي اضافه کرد: اين دانشنامه به صورت الفبايي منتشر خواهد شد و شامل موضوعاتي چون اجرت پزشک، معاينات پزشکي،انرژي درماني، باروري پزشکي، بکارت و فريب در بکارت ،بلوغ، بيماري هاي مسري و پزشکي قانوني مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد علي قاسمي همچنين تدريس در علوم پزشکي،تغيير جنسيت، نتظيم نسل، جنون از ديدگاه فقه حقوق بيمار و تاکيد بر رازداري پزشک را از ديگر مسائلي دانست که در دانشنامه فقه پزشکي مورد توجه قرار گرفته شده اند.
وي اظهار داشت: بحث خون بند ناف از مباحث جديد پزشکي با توجه به ايجاد بانک بند ناف است که در دانشنامه فقه پزشکي مورد توجه قرار گرفته است و حتي شاهد بررسي مالکيت فقهي خون بند ناف و بند ناف و نحوه خريد و فروش و نگهداري آن هستيم.
قاسمي ادامه داد: سقط جنين، استفاده از سلول هاي بنيادين در علم پزشکي، مباحث مرگ مغزي و اهداي عضو و مباحث جديد در مورد زنان در فقه پزشکي از ديگر مسائل مطرح شده در دانشنامه فقه پزشکي است.
مدير گروه فقه پزشکي مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) قم افزود: اميدواريم دانشنامه فقه پزشکي پس از چاپ بازخورد مناسبي در مجامع علمي داشته باشد و با توجه به نوپيدا بودن اين دانشنامه، رشته هاي دانشگاهي نيز جديدا در اين زمينه بوجود مي آيد.
وي ادامه داد: تدوين اين دانشنامه چهارسالي است که شروع شده است و در چاپ هاي بعدي مباحث جديدتر پزشکي نيز ادامه پيدا مي کند و در تدوين اولين جلد دانشنامه در مباحث مختلف از اساتيد حوزوي فراواني بهره برده شده است.
قاسمي يادآور شد: تبيين موضوع، ديدگاه ها در هر موضوع، مستندات و نظريه ها در تمامي بحث ها در دانشنامه فقه پزشکي مطرح شده است که پس از ارزيابي هاي دقيق در مرکز فقهي و انجام اصلاحات در آخرين مراحل براي چاپ است و بهار 94 به بازار نشر عرضه خواهد شد.
مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) قم زير نظر آيت الله شيخ جواد فاضل لنکراني از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و فرزند آيت الله محمد فاضل لنکراني از مراجع تقليد فقيد فعاليت دارد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن