تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820390527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره ادبیات کودک در شیراز برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با حضور نویسندگان هفت استان؛ جشنواره ادبیات کودک در شیراز برگزار می شود خبرگزاری پانا: مدیر کل ارشاد فارس گفت: نخستین جشنواره ادبیات کودک با حضور نویسندگان هفت استان در شیراز برگزار می شود.
۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن ساعت 16:05

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، بهزاد مریدی در نشست خبری نخستین جشنواره ادبیات کودک شیراز این اقدام را در راستای تشکیل شوراهای عالی و انجمن های ادبی و هنری دانست و بیان داشت: در قالب انجمن اهل قلم فارس کارگروه های داستان "کوتاه و رمان"، شعر و ادب، پژوهش های فرهنگی و ترجمه قرار نیز فعال می شوند.
مدیر کل ارشاد فارس با بیان اینکه شوراهای عالی موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی هم اینک در راستای واگذاری وظایف به هنرمندان و فرهنگوران شکل گرفته، افزود: در این باره انجمن های اهل قلم، صنایع دستی و هنرهای سنتی و فیلم و عکس نیز در نهایت در قالب شوراهای عالی قرار می گیرند.
این مقام فرهنگی، ادامه داد: از این پس هنرمندان و فرهنگوران استان این شش انجمن و شورای عالی فراگیر را خواهند شناخت که دیگر انجمن های استانی ذیل این ها به فعالیت خواهند پرداخت.
مریدی، یادآور شد: اختیارات انجمن اهل قلم فارس در حوزه معاونت فرهنگی ارشاد فارس قرار می گیرد.
هنرمندان التماس نمی کنند، ماباید ازهنرمندن درخواست کنیم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص «گذر هنر» گفت: ما درخواست نمی کنیم که مسیر را ببندند چرا که هنرمندان شانشان به گونه ایست که محوطه های زیادی برای ارائه آثارشان داشته باشند نه اینکه ملتمسانه برخورد کنیم تا ببندند و هنرمندان التماس نمی کنند، ماباید ازهنرمندن درخواست کنیم
 بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه این نشست و جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انجمن اهل قلم در حال پیگیری است، اظهار داشت: پیگیری، ساماندهی و نظارت بر این انجمن را به معاونت فرهنگی سپردیم.
وی با اشاره به اینکه انجمن فیلم و عکس و انجمن صنایع دستی نیز راه اندازی خواهد شد، افزود: شورای نمایش از شیراز و شهرستان ها با 35 نفر آماده شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری جشنواره های موسیقی، فیلم و تئاتر فجر در شیراز، تصریح کرد: سه کار نمایشی وزین را برای جشنواره دعوت شده است سعی می کنیم پنج تا 6 فیلم را با عوامل دعوت کنیم که نشست های علمی هم داشته باشیم.
وی تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر 14 الی 20 بهمن، جشنواره تئاتر فجر 9 تا 11 بهمن و جشنواره موسیقی فجر 24 بهمن تا 2 اسفند ماه در شیراز برگزار می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار داشت: موسیقی قوی تر از سال گذشته برگزار خواهد شد و هر سه حوزه به لحاظ کیفیت خوبی خواهد داشت.
مریدی با اشاره به اینکه تالار مرکزی شیراز جز پروژه های ملی است، اضافه کرد: گروهی را بسیج کردیم که این پروژه به صورت پروژه ویژه مد نظر قرار گیرد و از این رو نمایندگان استان نیز باید کمک کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه برای گذر هنر قصد نداریم ملتمسانه برخورد کنیم، افزود: مصمم هستم که این فضا هر زمانی که مدیران به این نتیجه رسیدند که این فضا برای گردشگر تخصیص داده شود و علاقمندیم که به مجموعه کمک کنیم و اتفاقات مبارکی را رقم بزنیم.
وی اضافه کرد: ما درخواست نمی کنیم که مسیر را ببندند چرا که هنرمندان شانشان به گونه ایست که محوطه های زیادی برای ارائه آثارشان داشته باشند نه اینکه ملتمسانه برخورد کنیم تا ببندند.
مریدی در خصوص همایش «اقتصاد هنر» با اشاره به اینکه سخنرانان بین الملل از سوئیس و هلند دعوت شده است، افزود: هنوز برای ارسال مقالات تا آخر بهمن وقت باقی است و 10 اسفند نیز همایش برگزار می شود.
جشنواره ادبیات کودک سال آینده بین المللی برگزار می شود
معاون فرهنگی ارشاد فارس نیز در این نشست جشنواره ادبیات کودک شیراز را در تکمیل همایش ملی ادبیات کودک که پیش از این نیز برگزار شدعنوان کرد و گفت: از سال گذشته که برخی از نویسندگان حوزه ادبیات کودک طرحی با عنوان جشنواره یادشده را مطرح ساختند با همکاری انجمن انگشت جادویی که به صورت تخصصی ادبیات کودک را دنبال می کند این جریان پی گیری شد تا درنهایت فراخوان این جشنواره 15 دی ماه امسال منتشر شد.
احمدرضا نداف با اشاره به اینکه برنامه ریزی این جشنواره در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی صورت گرفت، افزود: تلاش می کنیم این جشنواره سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود چون فارس با حضور نویسندگان و پدیدآورندگان آثار کودک و نوجوان این توانایی را دارد پایگاه فعالیت های این حوزه قرار گیرد.
وی با دارا بودن نیروهایی متخصص در انجمن انگشت جادویی را از مزایای این جشنواره دانست و گفت: تشکیلات دبیرخانه جشنواره ادبیات کودک شیراز به صورت جدی و نه ظاهری به این انجمن واگذار شد تا زمینه های سپردن امور به انجمن ها نیز فراهم شود.
نداف متذکر شد: نخستین دوره جشنواره ادبیات کودک شیراز روی داستان کودک متمرکز است، اما در دوره های بعد این جشنواره به صورت تخصصی گسترش می یابد.
وی از چاپ مجموعه داستان های این جشنواره در قالب کتاب نیز خبر داد و افزود: این کتاب که حاوی آثار نهایی جشنواره است از اعتبارات سال 1394 چاپ و منتشر می شود.
نخستین جشنواره ادبیات کودک شیراز، اردیبهشت سال آینده در شیراز برگزار می شود.


 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن