تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802900896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرغام: اصلاح ساختار مراکز علمی و دانشگاهی لازمه پیشرفت علمی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ضرغام:
اصلاح ساختار مراکز علمی و دانشگاهی لازمه پیشرفت علمی است
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: لازمه پیشرفت در عرصه علمی، اصلاح ساختار در مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین تنوع بخشیدن به روش جذب منابع مالی در این مراکز است.



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، با حضور در جمع دانشگاهیان، محققان و اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز و چند دانشگاه اقماری این شهر با اشاره به اینکه ثروت هر ملتی، علم و ایمان آن ملت است، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ها و توان علمی محققان و دانشمندان خود به خوبی استفاده کنیم و همان طور که در بودجه سال آینده، میزان اتکا به نفت فقط 30 درصد در نظر گرفته شده است، ما نیز تلاش می‌کنیم که از توان علمی کشور در توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی استفاده کنیم.
وی افزود: لازمه پیشرفت در این عرصه، اصلاح ساختار در مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین تنوع بخشیدن به روش جذب منابع مالی در این مراکز است.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی همچنین به توسعه کمی آموزش عالی در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون 6/1 درصد تولید علم دنیا متعلق به ایران است که صندوق حمایت از پژوهشگران حامی یک درصد آن بوده است که البته باید باز هم تلاش کنیم تا همان طور که در تولید علم موفق بودیم، در تبدیل علم به ثروت و رسیدن به محصولات دانش بنیان متناسب با توان، ظرفیت و استعدادهای کشور، پیشرفت کنیم.
ضرغام تصریح کرد: هم اکنون این صندوق، از 62 هزار هیأت علمی کشور، با 33 هزار عضو هیأت علمی مراکز علمی و دانشگاه‌های معتبر کشور، ارتباط دارد و از توان علمی آنها به عنوان پژوهشگر، داور و ناظر استفاده می‌کند.
وی با اشاره به امکانات موجود برای استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان و محققان برجسته، در قالب کرسی‌های پژوهشی، پسا دکترا و گرنت بیان کرد: علاوه بر این امکانات که هم برای دانشمندان و محققان داخل کشور و هم به محققان و اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور ارائه می‌شود، این صندوق تاکنون با حمایت از مخترعان، 38 اختراع را در خارج از کشور و به طور عمده در آمریکا، به ثبت رسانده که هشت اختراع به مرحله فروش رسیده است و 54 اختراع نیز تأیید شده و در حال انجام مراحل مربوطه است.
ضرغام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران، هم اکنون علاوه بر حمایت از پروژه‌های پژوهشگران و محققان کشورمان، براساس سیاست جدید و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های علمی، با اعلام اولویت‌های پژوهشی روی پورتال این مجموعه، نسبت به اطلاع‌رسانی اولویت‌های پژوهشی که به خصوص منجر به رفع نیازهای جامعه باشد، اقدام خواهد کرد تا اساتید و محققان داخل و خارج از کشور بتوانند در این زمینه‌های فعالیت کنند.
وی همچنین به ایجاد مرکز نوآوری توسط صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و ادامه داد: از طریق این مرکز، پژوهشگرانی که صاحب یافته پژوهشی یا ایده خلاقانه باشند، می‌توانند در کنار یک صاحب صنعت، یافته یا ایده خود را تبدیل به تولید محصول کنند و نیاز کشور از بابت محصولات دانش بنیان را برطرف کنند.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران بیان داشت: از آنجا که تبدیل علم به ثروت از طریق مراکز نوآوری، برای توسعه علمی و همچنین اشتغال فارغ‌التحصیلان کشور نیز، راهگشا خواهد بود، امیدواریم، این تلاش‌ها سبب شود تا جایی برای علم در تولید ناخالص ملی کشور نیز باز شود.
وی در ادامه سخنان خود، با تأکید بر ترکیب علم و ایمان، برای خدمت بهتر و بیشتر افزود: به همین منظور، بخشی با عنوان تعالی و کمال در کنار پژوهش، بر روی پرتال جدید صندوق حمایت از پژوهشگران در نظر گرفته شده است و
این صندوق آمادگی دارد تا علاوه بر 800 میلیون تومانی که تاکنون برای انجام امور پژوهشی در اختیار دانشگاه شیراز گذاشته شده است، امکانات بیشتری را به این دانشگاه ارائه بدهد.
ضرغام در ادامه سفرهای استانی خود با هدف حمایت متوازن از تمام پژوهشگران سراسر کشور در جمع دانشگاهیان شیراز اضافه کرد: دانشگاه شیراز دانشگاهی کیفی، معتبر و ارزشمند برای کشور است و فارغ‌التحصیلان آن به لحاظ آموزش و پژوهش، تأثیرگذار هستند.
وی با ارائه گزارشی از روند کار صندوق حمایت از پژوهشگران و چگونگی استفاده محققان و اندیشمندان از امکانات این صندوق یادآور شد: امید می‌رود با امکاناتی که صندوق حمایت از پژوهشگران می‌تواند در اختیار دانشگاه شیراز قرار بدهد، این دانشگاه بیش از پیش در تولید علم و رسیدن به محصولات دانش بنیان نقش داشته باشد. انتهای پیام/

93/11/04 - 14:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن