تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820730465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتصال ايران به ترکيه از طريق شبکه آزادراهي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۴۳ب.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد: اتصال ايران به ترکيه از طريق شبکه آزادراهي معاون وزير راه و شهرسازي گفت: قرار گرفتن آزادراه حرم تا حرم، حدفاصل مشهد تا گرمسار در کريدور بين المللي شرق - غرب يا همان جاده باستاني ابريشم، شبکه آزادراهي داخل کشور را از طريق مرند - بازرگان به ترکيه و راه‌هاي بين المللي متصل مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي نورزاد، معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به مراحل نهايي احداث آزادراه حرم تا حرم حدفاصل قم تا گرمسار بهره‌برداري از اين آزادراه را گام اساسي در ساخت شبکه آزادراهي کشور عنوان کرد و گفت: طرح کلي اين آزادراه از چهار استان مهم قم، تهران، سمنان و خراسان رضوي عبور کرده و در بخش‌هاي مختلف با ويژگي‌هاي توپوگرافي کاملا متفاوتي از دشت تا کوهستان روبرو است.
وي افزود: اين آزادراه از لحاظ کاربردي علاوه بر اتصال آزادراهي سه شهر بزرگ تهران، قم و مشهد شهرهاي مهمي از جمله گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نيشابور را نيز تحت پوشش قرار مي­ دهد.
مدير عامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و‌نقل کشور با اشاره به مشارکت 60 درصدي وزارت راه و شهرسازي و 40 درصدي بخش خصوصي، هزينه هاي اجراي اين بخش از طرح را 6 هزار و 900 ميليارد ريال عنوان کرد.
نورزاد يادآور شد: احداث اين پروژه در سه فاز اجرايي پيش بيني شده است که فاز اول از قم تا گرمسار، فاز دوم از گرمسار تا سمنان و در فاز سوم از نيشابور تا مشهد است که فاز اول آن به طول 152 کيلومتر در بهمن ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي ادامه داد: اين آزادراه از نظر حمل‌و‌نقل بين‌المللي حايز اهميت است و انتقال کالاهاي ترانزيتي از چين و آسياي ميانه در شرق و شمال شرقي از طريق قلمرو ايران به حوزه هاي قفقاز، آسياي غربي، حوزه درياي مديترانه و بالعکس از مزاياي ويژه اين طرح در حوزه بين‌الملل به حساب مي آيد.
معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: با ساخت حدفاصل مشهد تا گرمسار، ايران از طريق شبکه آزادراهي کشور نيز در کريدور بين‌المللي شرق- غرب يا همان جاده باستاني ابريشم به واسطه مرزهاي مرند و بازرگان به ترکيه و راه‌هاي بين‌المللي متصل مي‌شود.
نورزاد همچنين احداث اين آزادراه را به منظور ارتباط مرکز و جنوب، به شمال شرق کشور مهم ارزيابي کرد و گفت: اين طرح از طريق مرزهاي سرخس، باجگيران و تايباد، توسعه دهنده حمل و نقل ترانزيتي در منطقه خواهد بود.
وي در خاتمه اتصال مراکز استاني به عنوان قطب‌هاي صنعتي در سطح ملي، اتصال شرق و غرب کشور به يکديگر و احداث مسيري ايمن با ضريب اطمينان بالا از اين مراکز به شهر مقدس مشهد به عنوان بزرگترين قطب گردشگري مذهبي کشور را از اهداف اساسي اين طرح عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن