تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820338420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سوی اعضای خانه مشارکت سلامت صورت گیرد تعیین پروژه‌های نفوذی در عرصه سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از سوی اعضای خانه مشارکت سلامت صورت گیرد
تعیین پروژه‌های نفوذی در عرصه سلامت
مؤسس طرح خانه مشارکت مردم در سلامت گفت: اعضای خانه مشارکت باید پروژه‌های نفوذی در عرصه سلامت تعیین کنند.

خبرگزاری فارس: تعیین پروژه‌های نفوذی در عرصه سلامت



بهزاد دماری در حاشیه جلسه خانه مشارکت مردم شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم، نخست باید کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای اعضای خانه مشارکت برگزار شود تا بتوانند به مردم انتقال دهند.
وی با اشاره به مرگ‌های زودرس در کشور که بین 30 تا 70 سال سن است، افزود: در ایران 73 یا 74 سال، سن امید به زندگی محسوب می‌شود این در حالی است که در جهان سن امید به زندگی را 85 سال تخمین زده‌اند و هر کس زودتر از این سن بمیرد مرگ زودرس محسوب می‌شود.
این مسئول ادامه داد: باید علل مرگ زودرس شناسایی و احصا شود تا بتوان با راهکارهای مناسب از مرگ زودرس جلوگیری کرد.
مشاور طرح جامع سلامت استان قزوین کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف مواد مخدر و دخانیات، استعمال سیگار، قلیان، الکل و عدم رعایت ایمنی به شکل‌های مختلف را از علل جسمی مرگ زودرس برشمرد و تصریح کرد: از علائم خطر سلامت روان، بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی حقوق شهروندی است که اعضای خانه مشارکت باید مطالبات را از مسئولان برای حقوق شهروندی داشته باشند و بدانند که مسئولان تا چه حد حقوق را برای مردم رعایت می‌کنند.
دماری اضافه کرد: خشونت کودکی، بیماری‌های روانی، نداشتن مهارت‌های زندگی و فرزندپروری از دیگر علائم خطر سلامت روان افراد جامعه است که از 23.6 درصد یعنی از هر چهار نفر یک نفر دارای اختلال روانی است.
وی بیان کرد: مسئولان باید اعتماد را در مردم افزایش داده و اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت باید در راستای سوق دادن مردم به صله ارحام، شوراهای محله و انجمن‌های مختلف گام بردارند تا تعاملات افزایش یابد و مسئولان با ایجاد اعتماد بین مردم کار کنند.
این مسئول افزود: مهم‌ترین مسئله در سلامت مسئله جسمی، روانی و حتی اجتماعی اخلاقیات است یعنی معنویت و سلامت معنوی می‌تواند چتری بر سر سایر ابعاد سلامت باشد.
مشاور طرح جامع سلامت استان قزوین خاطرنشان کرد: موفقیت خانه مشارکت مردم در سلامت به چند عامل بستگی دارد که می‌توان به مسئولیت‌پذیری تک تک اعضای خانه مشارکت، حمایت مسئولان، نشان دادن اعضا به مردم و مسئولان و داشتن برنامه و هدف اشاره کرد.
وی عنوان کرد: اعضای خانه مشارکت باید پروژه‌های نفوذی در عرصه سلامت تعیین کنند و در صورت موفقیت کوتاه‌مدت جشن بگیرند یعنی چند موضوع را انتخاب کرده و تقسیم کار شود و مردم را مشارکت داده تا خروجی آن به دست آید.
این مسئول افزود: چالش فعلی دولت در طرح تحول سلامت پیشگیری است نه درمان یعنی در حوزه درمان مشکلاتی داشتیم که هزینه بسیاری از جیب مردم صرف می‌شد اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی تا حدودی این موضوع برطرف شده است.
مؤسس طرح خانه مشارکت مردم در سلامت بیان کرد: امید است با تلاش و کوشش بتوانیم کاری کنیم که مردم کمتر بیمار شوند و تعداد بیمارستان‌ها کم شده و یا بیمارستان‌ها بسته شوند.
دماری افزود: در زمینه پیشگیری از بیماری مراکز بهداشتی شهرستان آبیک باید اقدامات محیطی و اجتماعی انجام دهند و اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت باید مطالبات را بیشتر به سمت پیشگیری از بیماری ببرند.
انتهای پیام/77006/ق40
 

93/11/04 - 12:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن