تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821265499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاه و سفیدایران با داوران رنگی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
سیاه و سفیدایران با داوران رنگی




اشتباه و یا بهتر است بگوئیم تصمیم جنجال برانگیز داور استرالیایی بازی ایران و عراق در اخراج مهرداد پولادی یک بار دیگر مساله داوری را در امر نتیجه گیری نهائی فوتبال ما دخیل کرد .





طرفداری: اشتباه و یا بهتر است بگوئیم تصمیم جنجال برانگیز داور استرالیایی بازی ایران و عراق در اخراج مهرداد پولادی یک بار دیگر مساله داوری را در امر نتیجه گیری نهائی فوتبال ما دخیل کرد . آن چه در تاریخ فوتبال ایران باقی مانده داوری های متعدد له یا علیه فوتبال ماست که جنجال های زیادی را به وجود آورده است. آن چه بیشتر مشخص است داوری های ضد تیم ملی ایران بیشتر بوده و تصمیمات آن ها معمولا موجبات از هم پاشیدن فوتبال ایران شده است.

طرفداری- آن چه در زیر آمده مجموعه ای از تصمیات مشکوکی است که در بازی های ملی موجبات اثرگذاری مثبت یا منفی برنتیجه بازی ایران شده که گاهی این تصمیمات داوری در ذهن ما باقی می ماند و گاهی از خاطره فوتبال ما محو شده است.

1968( اسرائیل- جام ملت های آسیا)

در بازی فینال گونه جام ملت های آسیا ایران مقابل اسرائیل در حالی که تیم ملی با مربیگری محمود بیاتی با یک گل از حریف خودش عقب است توسط همایون بهزادی که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده موفق به گلزنی می شود. گلی که اعتراض شدید رقیب را به داور هندی میدان بر می انگیزد وبازی دقایقی نسبتا زیاد متوقف می شود. تصاویر ویدئوی بی کیفیتی که در حال حاضر از آن بازی باقی مانده نشان می دهد تنها در صورتی آن توپ وارد دروازه شده است که کمک داورضربه اول همایون بهزادی را گل گرفته باشد. چون توپ بعد از برخورد به مدافع اول زیر خط اسرائیلی به جلوتر می آید و بازیکن بعدی توپ را دور کرده است. با این حال زوایای این گل با این وضعیت هیچ وقت مشخص نخواهد بود.اما هرچه بود این تصمیم گیری موجبات قهرمانی ایران را فراهم کرد و افتخار آفرینی ها فوتبال ایران شروع شد.

1982( کویت - بازی های آسیایی)

این بار داور هندی میدان با قضاوتش حساسیت طرف ایرانی را برانگیخت. در آن زمان به دلیل جنگ تحمیلی حس خوبی نسبت به تیم های عربی و کمیته های برگزاری مسابقات در داخل ایران وجود نداشت و این حساسیت به بازیکنان سرایت کرده بود. از همین رو بعد گل مونیر الحدادی کویتی به ایران اعتراض ها نسبت به خطای کویتی ها قبل گل شدت گرفت و محمد مایلی کهن قصد کتک زدن داور را داشت. تعویض جنجالی مایلی کهن که قصد بیرون رفتن نداشت و کارتی هم به او داده نشد از دیگر جنجال های این بازی بود.

1988( عربستان- جام ملت های آسیا )

در این بازی تمام سوت های «جورج کورتنی» انگلیسی به نفع حریف عربستانی گرفته می شود. گل مرتضی کرمانی مقام آفساید گرفته می شود و یک پنالتی هم به نفع آن ها گرفته می شود که ماجد عبدالله بار اول مقابل احمدرضا عابدزاده جوان کم می آورد، اما کورتنی دوباره دستور تجدید ضربه را می دهد که این بار هم ماجد عبدالله که تک گل بازی را به ثمر رسانده مقابل عابدزاده شکست می خورد.

1992 ( ژاپن- جام ملت های آسیا)

در جریان برگزاری جام ملت های آسیا جمال شریف سوری و تیم داوریش با انواع و اقسام سوت هایش راه را برای پیروزی ژاپنی ها هموار کردند که از آن جمله می توان به پذیرفتن گل آفساید ژاپن و هم چنین اخراج شاه محمدی، پیوس و محمدخانی اشاره کرد که در این میان پیوس به جای محرمی توسط داور اشتباهی دیده شد و بعد دو سال از فعالیت در تیم ملی محروم شد و مقدماتی جام جهانی را از دست داد.

1996( عربستان- جام ملت های آسیا)

در جریان بازی نیمه نهائی قضاوت جهت دار جمال قندور مصری به نفع عربستان موجب شد تیم ایران که بسیار قوی تر از حریف بود نتواند این تیم را شکست دهد و در ضربات پنالتی شکست بخورد. پنالتی که روی حمید استیلی اتفاق افتاد معروف ترین اشتباه داور محسوب می شود. قندور بعدها در جام جهانی 2002 و اشتباهات متعددش در نپذیرفتن گل های صحیح اسپانیا مقابل کره جنوبی مشهور و رسوا شد.

2001 (عربستان- مقدماتی جام جهانی 2002)

«همیشه شعبون یک بار رمضون» این حرفی است که نیکبخت در واکنش به اشتباه داور استرالیایی بازی اول ایران در دور دوم مقدماتی جام جهانی مقابل استرالیا مثال می زد. در آن دیدار داور روی افتادن نیکبخت روی گلر عربستانی خطای پنالتی را به نفع ایران گرفته بود، در حالی که نیکبخت حتی قصد دایو را هم نداشت و حتی فکرش را هم نمی کرد که داور پنالتی بگیرد.

2001(بحرین- دور رفت مقدماتی جام جهانی)

سابخدین محد صالح داور مالزیایی بازی ایران و بحرین به همراه کمک هایش در این بازی اشتباهات زیادی را انجام دادند و راه را برای وقت کشی بحرینی ها باز گذاشتند. گل صحیح یحیی گل محمدی نیز در این بازی آفساید گرفته شد.

2002( کره جنوبی- بازی های آسیایی  بوسان)

در جریان این بازی حساس مرحله نیمه نهائی که با حمایت پرشور کره ای ها برگزار می شد کمک داور بازی گل صحیح جواد کاظمیان را نادیده گرفت. هرچند در پایان ایران موفق شد در ضربات پنالتی به پیروزی برسد.

2004( عمان- جام ملت های آسیا)

در جریان این بازی دو بازیکن ایران ناجی بداوی و رحمان رضایی در وسط بازی به درگیری فیزیکی پرداختند که داور ایرانی الاصل بحرینی می توانست هر دوبازیکن را اخراج کند که از این کار سر باز زد. بازی در آن لحظات دو بر صفر به نفع عمانی ها در جریان بود و بعد از آن ایران موفق به ثمر رساندن دو گل شد.

2004( چین- جام ملت های آسیا)

ستار زارع به خاطر دست زدن به بازیکن چینی با تمارض آن روبه رو شد که از سوی طلعت نجم لبنانی با کارت قرمز مواجه شد و همین موجب شد که روند مسابقه تغییر کند وتیم ایران که از نظر نفرات برتر بود حالت تعادل با حریف برسد.

2012( ازبکستان- دور رفت مقدماتی جام جهانی)

در اولین بازی تیم کی روش در دور مقدماتی جام جهانی با تک گل دقایق انتهائی خلعتبری پیروز شدیم. این در حالی بود که نیشیمورای ژاپنی و کمکش گل کاملا رد شده از خط ازبکستانی ها را ادامه بازی تشخیص دادو گل اعلام نکرد. این گل مردود را می توانیم خوش شانس ترین روز فوتبال ایران از جهت داوری بدانیم.

2012(ازبکستان- دور برگشت مقدماتی جام جهانی)

در بازی برگشت با ازبکستان ورق برگشت و گل صحیح ایران که توسط محمد نوری به ثمر رسید توسط کمک داور اماراتی آفساید تشخیص داده شد. او معتقد بود در هنگام ضربه محمدرضا خلعتبری در آفساید بود و روی گل تاثیر گذار بود.در حالی که تصاویر آهسته چنین تاثیری را گذاری را نشان نمی داد.

2014 ( آرژانتین -جام جهانی )

«میلوراد مازیچ» صربستانی به خاطر قضاوت ناعادلانه و جهت داری که به نفع حریف شاخص تر میدان داشت به یک چهرهمنفور در ایران تبدیل شده است . او یک پنالتی نسبتا واضح روی اشکان دژاگه را نادیده گرفت تا در ادامه ایران روی گل لیونل مسی شکست بخورد. البته او در طول مسابقات اشتباهات دیگری نیز انجام داده و به طور کل مشخص نیست با این سطح از اشتباهات در میادین بزرگ چرا حضور دارد.







تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن