تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819652455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين سيرک بدون حيوان کشور در اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۵۵ق.ظ)
نخستين سيرک بدون حيوان کشور در اصفهان نخستين سيرک بدون حيوان کشور، و همزمان با روز ملي حمايت از حيوانات، فعاليت خود را دراصفهان آغاز کرد .
به گزارش خبرگزاري موج، اين اقدام زيست محيطي که با تلاش کانون ديده بان حقوق حيوانات و حمايت سازمان حفاظت محيط زيست آغاز شده پاسخي است به نياز تفريحي جامعه بدون آزار رساني به حيوانات بي پناهي که خداوند در قرآن از آنان به عنوان امت هايي همجون ما انسان ها ياد کرده است.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در آيين افتتاح سيرک بدون حيوان گفت: رفتارخشونت آميز برخي از سيرک بازان با حيوانات بي گناه موجب شد تا دوستداران محيط زيست و حقوق حيوانات جنبشي را براي مقابله با اين بد رفتاري ايجاد کنند که روز به روز ابعاد آن در کشور گسترش يافته است تا جايي که با لطف خداوند و همت طبيعت دوستان امروز شاهد آغاز فعاليت نخستين سيرک بدون حيوان در اصفهان هستيم.
به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان،مهندس ظهرابي از حيوانات به عنوان همراهان بشر از بدو تاريخ ياد کرد که ادامه حيات انسان بر کره زمين را ممکن ساخته اند و همانطور که براي بشر دوران هاي اوليه تصور زندگي بدون حيوانات ممکن نبود امروزنيز به مدد پيشرفت دانش محيط زيست بر همگان اثبات شده است که ادامه حيات بر کره زمين بدون تأمين شرايط زيست سالم براي ساير موجودات براي انسان هم امکان پذير نيست و خوشبختانه دوران کوتاه تسخيرطبيعت توسط انسان و بهره کشي از ساير آفريدگان که بدعتي ناپسند و ناشي انحراف انسان از مقام خليفة اللهي خود بود به پايان رسيده است
وي افزود: زمانه اسباب تفريح و لذت قراردادن حيوانات و بي رحمي به آنان که نمونه بارز آن سيرک و شکار تفريحي بود گذشته است و دوران تکامل انديشه و کردار انسان نسبت طبيعت براساس موازين ديني و علمي فرارسيده که تجلي آن را درنهضت ضد شگارگري تفريحي در سراسر کشور و اقدام به راه اندازي نخستين سيرک بدون حيوان در استان اصفهان شاهد هستيم.
گفتني است نخستين سيرک بدون حيوان کشور توسط بهداد سلطانيان با هدف معرفي و ترويج روش جايگزين حيوان آزاري در سيرک ها عملياتي و راه اندازي شده و براي اجراي اين سيرک فعاليت هاي مهارت محوري که توسط افراد متبحر انجام مي شود نظير آکروبات، آتش بازي، نمايش هاي دلهره آور، تقليد صدا، شلاق زني، تک چرخ سواري، شعبده بازي و بندبازي پيش بيني شده است.
ديده بان حقوق حيوانات در اجراي نخستين سيرک بدون حيوانات کشور به عنوان حامي، پشتيبان و ناظر بر عدم استفاده از حيوانات حضور خواهد داشت وانجمن حمايت از حيوانات اصفهان به عنوان ايده پرداز نامگذاري روز ملي حمايت از حيوانات افتتاح اين سيرک در اصفهان را نمادي از فرهنگ والاي زيست محيطي در بين مردم اصفهان دانست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن