واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مبحث آموزشی Hypershadeبه صورت سوال و جواب CG-Student 02 اسفند 1389, 21:13سلام بعد از دیدن فیلم های آموزشی دیجیتال تاتورز در مورد هایپرشید مسائل مبهمی برام بوجود اومد که از دوستان عزیز تقاضا دارم با رفع ابهامات بنده در این زمینه , تاپیک آموزشی هم ایجاد کنیم که راهگشای دیگر دوستان در این زمینه باشه . دوستان توجه داشته باشید که بنده به مسائل نرم افزاری آشنا هستم و فقط در حد سوال مطرح شده پاسخ بدهید ممنون کلیه سوالات هم از قسمت Hypershade هست . سوال اول : در قسمت create زیر قسمت utilities و گرینه condition هست . condition چه کاربردی داره ؟ سوال دوم : در قسمت create زیر قسمت utilities و گرینه DistanceBetween . کاریرد این قسمت رو هم بگین ممنون میشم . سوال سوم هم تفاوت 2d bump و 3D bump . CG-Student 04 اسفند 1389, 10:23خوب سوالای بالا که بی جواب موندن . اینم اضافه شد ! در مورد کاربرد Light info هم سوال داشتم . کاره حرفه ای خاصی که بشه با این ابزارها انجام داد دمه دست دارید . مثلا یه آدرس اینترنتی که با این ابزارهای مورد سوال یه کار حرفه ای ارائه شده . ممنون sharin 05 اسفند 1389, 14:23سلام حسين جان ... فقط يه سر نخ مي دم دستت !! Help خود MAYA . براي سوالات اينطوري بايد از Help مايا كمك بگيري ... شرمنده ، مثل سابق نمي تونم ريز و پيز اينا رو بگم . فقط در حدي كه كارت را بيفته ... چونكه خودم با اينا كار نكردم و فرصت هم ندارم كه آموزشيش رو ببينم و تست بزنم ، فقط چيزايي كه تو ذهنمه ... condition : 2 تا condition تعريف مي كني به عنوان ورودي ، يه يه عملكردي رو براش تعريف مي كني. بر اساس درست يا غلط بودن ، خروجي مي ده ... help رو ببين ، با مثال گفته ... DistanceBetween : طبق help The distance between the locators controls how the attribute on the material or texture appears. فاصله ي بين locator ها ، چگونگي ظاهر شدن كنترل attribute ها رو روي متريال ها يا تكسچر رو نشون مي ده. The Distance Between utility uses the distance between two locator points in the scene to control an attribute of the shading material or texture that it’s connected to The Distance Between utility در صحنه در فاصله ي بين 2 تا locator point براي كنترل يك ويژگي ( attribute ) از متريال يا تكسچر ي كه به اون وصل شده استفاده مي شه . باز Help رو ببين و لينك هاي توش هم چك كن. 2d bump و 3D bump : 2d براي تكسچر 2 بعدي و 3d براي تكسچر 3 بعدي استفاده مي شه ... ( چون دقيق نمي دونم واردش نمي شم ، اما يه search تو گوگل بزن ، حتما جوابت رو مي گيري. بعد به ما هم بگو ... :دي ) Light info : براي اين هم خودت يه نگاه به help بنداز ، توضيح داده ... کاره حرفه ای خاصی که بشه با این ابزارها انجام داد دمه دست دارید . مثلا یه آدرس اینترنتی که با این ابزارهای مورد سوال یه کار حرفه ای ارائه شده . ندارم ، يعني مجال search زدن نيست ... اما خودت رو زياد گير اينجور چيز ها نكن ، كليات رو بچسب . وقتي كليات رو فهميدي ، يعني اگر رسيدي كه بفهمي ، بعد برو تو حاشيه ... بعد ، كاربرد هاي اينها هم فقط مختص به تكسچر و متريال سازي نيست ... ( يعني ، نه همشون . ) موفق باشي. يا علي. CG-Student 06 اسفند 1389, 08:04آقا دست درد نکنه . بریم یه سرچ بزنیم ببینیم خدا چی می خواد . :rose: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]