تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803058412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمز گشایی از ششمین خطابه سالانه اوباما درکنگره آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
رمز گشایی از ششمین خطابه سالانه اوباما درکنگره آمریکا
سخنرانی به نحوی است که شبیه به مواضع صهیونیست ها و اساسا با برنامه هسته ای ایران مخالف است نه دستیابی ایران به سلاح هسته ای. او با تکرار جمله تحریک آمیز «همه گزینه ها را روی میز نگه می دارم» قصدش را جلوگیری از ایران هسته ای اعلام می کند!

خبرگزاری فارس: رمز گشایی از ششمین خطابه سالانه اوباما درکنگره آمریکا



رئیس جمهور آمریکا هر سال در 20 ژانویه خطاب به کنگره وضعیت کشور را شرح داده و با مشخص کردن مهمترین مشکلات جاری انتطارش از قانون گزاران را مطرح می کند.
امسال نیز اوباما در خطاب سالانه خود به کنگره آمریکا (اجلاس مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا)با اشاره به گرفتاری های عمده آمریکا در پانزده سال گذشته که واقعه 11 سپتامبر, دو جنگ پر هزینه(افغانستان و عراق) و بحران اقتصادی فراگیری را شامل بوده است؛ اعلام کرد که آنها بحران را پشت سر گذاشته و کشور در موقعیت خوبی است. گزارش او مملو از عبارات غلوآمیز (حتی برای یک سیاستمدار) در توضیح جنبه های مثبت و نادیده گرفتن مشکلات روزمره مردم؛ است. او در نهایت خوشبینی آینده را روشن و امیدوارکننده به تصویر می کشد. سخنرانی امسال او بطور محسوسی تلاش در جدا کردن آمریکا از جامعه جهانی دارد. و کشورش را بیش از هر کشور دیگری فارغ از رکود اقتصادی؛ که با آزادی کامل می تواند آینده خود را رقم زند معرفی می کند. اوباما مدعی می شود که آمریکا توانسته است شالوده جدیدی را ایجاد کند که بر مبنای آن آینده ای روشن در انتظارش می باشد.
آینده رنگین و فریبنده او بر چه اساسی استوار خواهد بود؟ منظور اوباما از شالوده جدید چیست؟ او توضیح مشخصی در این موارد نمی دهد. اما با تهدید کنگره که هر لایحه ای بمنظور قائل شدن مقررات بر وال استریت باشد را وتو خواهد کرد.و در تمجید وال استریت مفتخرانه اعلام میکند که حجم معاملات بازار بورس در ده سال گذشته دو برابر شده است, که در واقع تائید کامل وال-اسرائیل حتی در سال  2008   از ماهیت منبعی که قرار است آمریکا را به بهشت برین برساند پرده برمیدارد.
(«وال-اسرائیل» اشاره به «وال استریت + اسرائیل» می باشد. واقعیت این است که نظام سرمایه داری ذاتا شامل نقاط ضعفی است که صهیونیست ها توانسته اند با همکاری های موثر دولت اسرائیل وارد بازار بورس شده و از طرق قانونی یا غیر قانونی خود را به پست های کلیدی برساندند و طی 30 سال تسلط مطلق بر بازار بورس مقادیری انبوه و افسانه ای ارز کشورهای مختلف, فلزات کمیاب مانند طلا و پلاتین, سنگ های قیمتی مانند برلیان,شرکت های سود آور, زمین, ساختمان, سهام کالا, سهام شرکتهای مطرح جهان و ... و اوراق قرضه دولتهای بسیاری در اقصی نقاط جهان را تصاحب کنند! که تخمین ارزش کل آنها امکان ناپذیر است. بنظر می آید ارزش دارائی هائی آنها که از راه چپاول و غارت بدست آورده اند از ارزش کل کشور ایالات متحده آمریکا نیز فراتر باشد!)
هرچند که اوباما از برنامه های بنیانی و موثر برای مقابله با بازار بورس جلوگیری کرد اما حداقل در دور اول ریاست جمهوریش «رفرم مالی» که به لایحه مشترک «داد – فرانک» معروف شد در 22 جولای 2010 را امضا کرد. این رفرم دست و پا شکسته تنها توانست بخشی از قوانین و مقرراتی را که عمال وال استریت از میان برداشته بودند را احیا کند. اما در دور دوم ریاست جمهوری اقدام به خانه تکانی کرد و اکثر عمال فاسد بازار بورس را از پست های حساس دولتی برکنار کرد. همه حکام فدرال ریزرو (سیستم بانک مرکزی آمریکا) را با افرادی که رابطه آشکاری با وال استریت ندارند جایگزین کرد. بر کناری" تیموتی گایتنر"؛ خرمهره وال استریت از وزارت خزانه داری و گماشتن "جک لو" در این پست از اقدامات ضروری ولی ناکافی در راستای وال استریت زدائی به شمار می آید. شایان توجه است که از دوران ریاست جمهوری رانولد ریکان, جک لو اولین وزیر خزانه داری آمریکا است که از ایادی وال استریت نمی باشد.
اوباما امروز با دفاع قاطع از این تبهکاران برای اولین بار نشان داد که اقدامات فوق الذکر را نیز صرفا تحت فشار افکار عمومی و بخشی از هیئت حاکمه, که اصلاحات اساسی در دستگاه عظیم دولتی و مراکز قدرت را ضروری می دانسته اند انجام داده است. در نتیجه انتظار می رود در دو سال باقی مانده ریاست جمهوریش پست های حساس دولتی را به آنها برگرداند. در ضمن سیاست هایش به طرفداری صریح از اسرائیل تغییر کند. او که سال گذشته از کشور مستقل فلسطین بعنوان مسئولیت یاد کرد, امسال اشاره ای نکرد!
او قبل از پرداختن به ایران از روابط با کوبا سخن گفت و علت تغییر سیاست های آمریکا نسبت به کوبا را کهنه شدن آنها دانست و دلایل واقعی را انکار کرد. عقب نشینی آمریکا عمدتا حاصل دریافت و قبول دو واقعیت می باشد.
اول: تقابل روزافزن با جهان امروز به صورتیکه مجمع عمومی سازمان ملل در 28 اکتبر سال جاری برای بیست و سومین سال پی در پی تحریمهای تجاری اقتصادی و مالی آمریکا بر علیه کوبا را محکوم کرد و در این رای گیری 188 کشور در مقابل دو کشور قرار گرفتند. بله آمریکا و تنها متحدش اسرائیل!
دوم: اصرار حزب کمونیست کوبا در تداوم سیاست های آشتی ناپذیر و انقلابی؛ پایبندی به تقوا و اصول انسانی در مبارزه ای بی امان بر علیه بی عدالتی در سراسر عالم می باشد.  انقلابیون کوبا با حفظ استقلال خود نسبت به حزب کمونیست شوروی بدرستی می دانستند که تنها راه پاسداری از دستاوردهای انقلابشان پرهیز از سیاست های آشتی طلبانه و پشت کردن به آرمانهای ارزشمند انقلابی است. درستی نگرش گوبا در عقب نشاندن غول آمریکا 23 سال پس از فروپاشی قوی ترین متحدشان اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی, به وضوح نمایان است.
موضوعی که قابل تامل می باشد اصرار اوباما در انکار اهمیت تقابل با متحدانش و اصولا با همه کشورهای جهان است. بدین معنی که برای افکار عمومی جهان ارزشی قائل نیست!
ادبیاتی که او در این سخنرانی بکار می گیرد کاملا متفاوت با اظهاراتش در چند ماه اخیر است و روند جدیدش به خوبی قابل رویت می باشد. او می گوید: «دیپلماسی ما در رابطه با ایران در جریان است, جائیکه ما برای اولین بار در یک دهه, پیشرفت برنامه هسته ای آنرا [ایران را] متوقف کردیم و انباشت مواد هسته ای آنها را کاهش داده ایم. بین حالا و بهار سال جاری  ما شانس مذاکره توافقی جامع که از ایران مسلح به [سلاح] هسته ای جلوگیری کند و ایمن آمریکا و متحدانمان – شامل اسرائیل باشد و در عین حال از بروز تخاصمی دیگر در خاور میانه اجتناب کند را داریم. موفقیت مذاکرات  هیچ تضمینی ندارد, و من همه گزینه ها را بر روی میز نگه می دارم که از ایران هسته ای جلوگیری کند. اما تحریم های جدید مصوب این کنگره در این لحظه و زمان فقط شکست دیپلماسی را تضمین می کند – آمریکا را نسبت به متحدانش بیگانه می کند؛ و شروع دوباره برنامه هسته ای ایران  را باعث می شود. این با عقل جور در نمی آید. به همین دلیل من هر لایحه ای که تحدید کننده این شوند باشد را وتو می کنم.»
دقت بفرمائید سخنرانی به نحوی است که شبیه به مواضع صهیونیست ها و اساسا با برنامه هسته ای ایران مخالف است نه دستیابی ایران به سلاح هسته ای. او با تکرار جمله تحریک آمیز «همه گزینه ها را روی میز نگه می دارم» قصدش را جلوگیری از ایران هسته ای اعلام می کند! او می توانست با یک جمله کوتاه از بروز هر گونه شک و شبهه ای جلوگیری کند. و در ضمن به کنگره می گوید فعلا با تحریم های جدید موافق نیستم! و اینطور می توان استنباط کرد که در موقعیتی دیگر وقتی که متحدانمان را راضی به چنین کاری کردیم، طرفدار آنها هستم!.
موضوعی که موجب نگرانی است در مطلبی است که او در اوائل سخنرانیش بدون هیچگونه شبهه و با صراحت کامل کنگره را تهدید می کند که در صورت تمایل به تعیین هر گونه مقرراتی برای وال استریت آنرا سریعا وتو خواهد کرد. این اولین باری‌است که کسی چنین پشتیبانی آشکاری را نسبت به گروهی که با وقاحت تمام ده ها تریلیون دلار را چپاول کردند و جهان را به بزرگترین بحران اقتصادی پس از بحران عظیم سالهای 31-1929 کشاندند! می کندو و خطابه وی پر از مدح و ستایش از آنان است. مذاکره گران عزیز ما می بایستی هرچه زودتر این ابهام را از میان بردارند. متاسفانه این گروه از قدرت فوق العاده ای برخوردار است و می‌تواند با تمهید و تهدید کشور های مذاکره کننده را تحت تاثیر قرار دهد. عنایت بفرمائید به اوضاع آشفته اقتصادی روسیه و سهم بازار بورس مسکو در آن. * سعید روشندل انتهای پیام/ش

93/11/03 - 18:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن