واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مشکل در مدلینگ - پیشنهاد بدید hadi_nn 25 بهمن 1389, 22:28سلام دوستان من یه پروژه ای دارم که توش یه چیزی مثل پوسته یه صدف باید طراحی بشه خواستم با لافت و ffd پیش برم که بخش لافت خوب پیش میره اما ffd درست نمیخوابه روی کار عکس رو پیوست کردم براتون دقیقاً مثل همین میخوام پیشنهاد شما چیه ؟ داش ممد 26 بهمن 1389, 20:36سلام شما بعد از اینکه لافت رو انجام دادی و بقیه کار ها رو کری یه turbo smooth بهش بده بعد ffd رو بزن بعد از مشکلت یه عکس بزار borhani59 27 بهمن 1389, 01:12سلام روشی که توی مکس به نظرم میاد یه کلک هست به کمک انیمیت: از پوسته خودت دو خط اول و آخر رو در نظر بگیر و از یکی به سمت دیگری جوری انیمیت کن که فضای روی پوسته رو طی کنه (جاروب یا sweep کنه) اون وقت با ابزار snapshot از کلید های میانی کلیدهاش رو به صورت حجمی بکش بیرون و بعد با دستورهای پلی اون رو به هم بچسبون بعد قطعات فرعی رو کم و زیاد کن. اما هر مدلی به روشی راحت تر ساخته میشه و ساخت مدل های منتظم و هندسی و ریاضی با انحنا های قابل تشخیص تخصص روش nurbs هست. من اگر میخواستم این رو بسازم در rhino با کمک دستور sweep دو طرفه میساختم. این روش برای ساخت یک پوسته (صفحه) بر اساس هر چند تا مقطع هست که بوسیله دو تا خط جانبی هدایت میشند و در واقع اون خط ها ریل میشن برای یک مقطع که در حال حرکت مورف هم میشه. یا علی abbasi_0912 27 بهمن 1389, 09:29من اگر بخوام این کار رو مدل کنم وقت نمیزارم برم یک برنامه دیگه یاد بگیرم که بخوام مثلا توی rhino این کار رو مدل کم به نظر من اگر بلد هستی با پلاگین Power NURBS این کار رو انجام بده sharin 27 بهمن 1389, 20:04سلام. من به loft , curve, line در مكس كامل تسلط ندارم ، اما در مايا براي اينكار روش دارم ... ( منظورم اينه كه شبيه كاري كه مي گم رو در مكس با توجه به قابليت هاش مي توني انجام بدي . ) curve در مايا ، همون line در مكس هست ... فكر كنم مشكل اصلي در مدلينگ اين كار ، قسمت همون خطوط منحني روي كار باشه( همون خطوط يجورايي موازي ... :green:) ... درسته ؟؟ نمي دونم كار رو در چه سطحي مي خواي بزني ... اما اگر مي خواي همه چيز با جزئيات مدل بشه ... چيزي كه الان به ذهنم مي رسه اينه : اين خطوط از ابتدا كه شروع مي شن به هم نزديك اند و تا به انتها برسن با عرض ثابتي فاصله هاي معيين و دور تري از هم ، نسبت به شروع دارن. ( طبق كانسپت از چپ به راست / شروع به انتها ) خوب از ديد top و يه ديد side شروع مي كنيم. با curve حالت پالسيه سطح مقطع رو در دو سمت با رعايت تعداد point ها ايجاد مي كني . الان 2 تا curve جدا از هم داري ، يكي مربوط به ابتدا و يكي مربوط به انتها . در نماي side هم ارتفاع رو درست كن. ( فعلا فرض كن اون انحناي وسط وجود نداره ... ) يعني اين شكلي : __---/__---/__ ... :green: توجه كن كه تعداد point ها در 2 تا curve اندازه ي هم باشه ... و همينطور جهتشون رو check كن . حالا با استفاده از loft فضاي مابين اين دو سطح رو ايجاد كن ( با تعداد divide هاي مناسب اما خيلي زياد نه ... 4 يا 5 تا كافيه) حالا vertex هاي مياني سطح رو منظم و رديفي كنترل كن تا انحنا رو ايجاد كني. نمي دونم خوب تونستم توضيح بدم يا نه ... البته گزينه هاي boundary و ... هم در مايا مناسب اند ، اما نمي دونم در مكس چجوريه ... موفق باشيد. يا علي. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]