تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818976046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قبح استفاده از کالاي قاچاق با همکاري حوزه علميه براي مردم تبيين شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ بهمن ۱۳۹۳ (۱۷:۱ب.ظ)
رئيس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز: قبح استفاده از کالاي قاچاق با همکاري حوزه علميه براي مردم تبيين شود رئيس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به عواقب ناگوار اقتصادي، امنيتي و اجتماعي قاچاق کالا گفت: روحانيت قشر مرجعي در بين مردم هستند و با همکاري حوزه علميه، مي‌توان قبح قاچاق کالا و استفاده از کالاي قاچاق را تبيين کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم،رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در ديدار با مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور سخن مي‌گفت، با اشاره به تشکيل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامي، اظهار داشت: در فرمان يک صفحه‌اي اما عميق رهبر معظم انقلاب اسلامي، خط مشي‌هاي اساسي و مهمي براي اين ستاد وضع شد و پس از يک دهه، قانوني مبتني بر فرمايشات رهبري تصويب و ابلاغ شد.
وي افزود: قوه قضائيه، نيروهاي انتظامي و نظامي و ديگر دستگاه‌هاي لازم در قالب 24 عضو براي سياست‌گذاري، برنامه ريزي و نظارت و هماهنگي در ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق ارز و کالا عضو هستند و فعاليت مي‌کنند.
حبيب الله حقيقي خاطرنشان کرد: قاچاق سبب ايجاد بيکاري مي‌شود و بيکاري خود سبب تشديد پديده قاچاق مي‌شود و براي گذر از مشکلات اقتصادي، بايد براي مشکل قاچاق فکر مناسبي انجام شود.
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به ديگر مشکلات ايجاد شده توسط قاچاق، تصريح کرد: قاچاق سوخت از ايران به ديگر کشورها و بازگشت کالاهايي که عواقب امنيتي دارند، از ديگر مشکلات ايجاد شده توسط قاچاق است.
وي تأکيد کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي تأکيد کرده‌اند که بايد با تبليغات هوشمند، قبح کالاي قاچاق مشخص شود تا هم قاچاقي احساس گناه کند و هم مردم بدانند که استفاده از کالاي قاچاق شبهه ناک است زيرا استفاده از کالاي قاچاق روي سبک زندگي اسلامي ايراني نيز تأثير ناخوشايندي گذاشته است.
حقيقي خاطرنشان کرد: اگر در حوزه مسائل فرهنگي روحانيت با ظرفيت تاثيرگذار خود داخل شوند، سبب هدايت مردم به سمت عدم استفاده از کالاي قاچاق مي‌شود و قبح آن براي مردم روشن شده و با کم شدن رغبت به آن، توليد داخل ارج نهاده مي‌شود.
عليرضا بيات، معاون برنامه‌ريزي ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا نيز در اين جلسه، با اشاره به مازاد عرضه سوخت در کشور، اظهار داشت: پس از بررسي‌هاي مختلف، متوجه شديم که سوخت در کشور بيش از نياز توزيع مي‌شود و همين زمينه ساز قاچاق است زيرا قيمت سوخت در کشورهاي همسايه پايين تر است. به عنوان مثال ميزان توزيع و مصرف گازوئيل 20 درصد بيش از نياز کشور است و با اتخاذ اقدامات مقتضي در ستاد توزيع سوخت کشور اين مشکلات حل مي‌شود.
وي با اشاره به استقرار سامانه جديد در گمرکات کشور، افزود: با استقرار اين سامانه، درآمد گمرکات کشور نزديک به دو برابر شده است و سيستم دستي به سيستم مکانيزه تبديل شده است که کنترل را بهتر کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن