تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرار دادن گروه‌هاي اجتماعي در مقابل يکديگر، در مسير انقلاب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۵۲ب.ظ)
قرار دادن گروه‌هاي اجتماعي در مقابل يکديگر، در مسير انقلاب نيست وزير بهداشت، گفت: امروز هم همين رويه ادامه دارد و در برخي از رسانه‌ها نيز رويه تحريک گروه‌ها عليه يکديگر دنبال مي‌شود، در حالي‌ که اين‌گونه اقدامات، کوبيدن بر طبل يأس و نااميدي است درحالي‌ که امام بزرگوار، هميشه مي‌فرمودند؛ نااميدي و يأس از جنود ابليس است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي، وزير بهداشت، در دومين همايش علمي جامع انجمن پزشکان عمومي ايران، خاطرنشان کرد: قرار دادن گروه‌هاي اجتماعي در مقابل يکديگر، در مسير تحقق شعارها و اهدافي که جمهوري اسلامي ايران در 36 سال پيش و در انقلاب اسلامي دنبال مي‌کرد، نيست.
دکتر هاشمي بابيان اين‌که گروه‌هاي پزشکي نبايد در اين دام بيفتند و در اين مسير قرار گيرند، گفت: اين‌ها بخشي از حاشيه‌هايي است که براي حرکت‌هاي بالنده‌اي که در دهه‌هاي آينده منجر به داشتن نظام سلامت کارآمد خواهد شد، ايجاد مي‌کنند.
وزير بهداشت بابيان اين‌که دولت اقدامات خوبي را در حوزه سلامت انجام داده است، گفت: کاهش نرخ بيکاري، کاهش تورم، کاهش قيمت دارو، افزايش دسترسي به خدمات و امکانات بهداشتي ازجمله اقدامات دولت بوده است، اما؛ عده‌اي غيرمنصفانه و يا به دليل کم‌اطلاعي، دولت را مورد عتاب و خطاب قرار مي‌دهند و اين خدمات در حالي است که در روزهاي سخت و با وضعيت خزانه، وزارتخانه را با 5 هزار و 500 ميليارد بدهي تحويل گرفتيم و بيش از يک سال مطالبات برخي از پزشکان پرداخت‌ نشده بود.
وزير بهداشت گفت: امروز افتخار مي‌کنيم که در کمتر از يک سال، 8 ميليون نفر تحت پوشش بيمه قرار گرفته‌اند، ميزان هزينه‌هاي درماني از جيب مردم کاهش‌يافته است و دسترسي مردم به خدمات بهداشتي و درماني افزايش‌يافته است.
دکتر هاشمي گفت: در بسياري از استان‌ها در حال حاضر کمبود پزشک عمومي نداريم و تعداد متخصصين افزايش‌يافته است و البته اين به معناي کامل بودن و برطرف شدن همه نيازها نيست.
وزير بهداشت با تأکيد بر اين‌که جهت‌گيري دولت کاملاً به‌سوي مناطق محروم و دست‌گيري از مستمندان در مناطق دورافتاده و حاشيه‌نشين است، گفت: اين هدف با همکاري و به‌کارگيري پزشکان عمومي محقق خواهد شد و در حال حاضر 1500 پزشک عمومي از شروع به کار دولت براي اجراي اين هدف به کار گرفته‌شده‌اند.
دکتر هاشمي با بيان اين‌که تصور مي‌کرديم حدود 5 تا 7 هزار پزشک عمومي در اجراي برنامه‌هاي تحول سلامت همکار باشند، گفت: اين امر محقق نشده است و بخشي از آن به دليل بي‌اعتمادي‌هاي مزمن به برنامه‌هاي دولت و تصميمات خلق‌الساعه برخي از مديران اجرايي در سال‌هاي متمادي بوده است که اميدواريم اعتمادسازي شود و بتوانيم از ظرفيت‌ها و کمک‌هاي اين پزشکان که با محنت و سرمايه‌هاي مردم موفق به اخذ مدرک حرفه پزشکي شده‌اند، استفاده نماييم.
وزير بهداشت گفت: بايد شبکه‌هاي بهداشتي درماني را علاوه بر روستاها در شهرهايي زير 50 هزار نفر، 100 هزار نفر و 500 هزار نفر و سپس کلان‌شهرها و حاشيه شهرها که داراي 10 ميليون نفر جمعيت هستند، تکميل نماييم و زيرساخت‌هاي نظام ارجاع که فن‌آوري اطلاعات يکي از آن‌هاست را ايجاد نماييم.
دکتر هاشمي بيان داشت: همچنين تشکيل پايگاه‌هاي 12 هزار و 500 نفري در حاشيه شهرها و شهرهاي زير 5 هزارنفري در يک سال آينده در 2 استان مجري برنامه پزشک خانواده و تجميع 4 يا 5 پايگاه در قالب مراکز خدمات جامع سلامت و استفاده از پزشکان عمومي از ملزومات اجراي برنامه پزشک خانواده است که بايد اتفاق بيفتد.
وزير بهداشت همچنين به‌ضرورت ايجاد تغييرات و تحول جدي در آموزش طب عمومي تأکيد کرد و گفت: پزشکان عمومي مي‌توانند بعد از دوره 5 ساله يا در آزمون تخصصي شرکت کنند و يا مدرک تخصصي طب خانواده را دريافت کنند.
دکتر هاشمي اظهار داشت: اگر بخواهم پزشک عمومي سرتيم سلامت مردم باشد، بايد اين مسير را که تجربه نظام‌هاي سلامت موفق دنيا است، طي کنيم و در مسير ارتقاء سلامت جامعه گام برداريم و در غير اين صورت در موضع گروه مخالف و منتقد صحبت کردن راحت است و با شعار به نتيجه نخواهيم رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن