واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: راهنمایی راجع به ذر آوردن طرح های مختلف سرامیک روی کف مرکز تجاری shin shin 02 بهمن 1389, 16:15سلام دوستان من یک مشکل اساسی دارم اگر کف سرامیک ما از طرح های مختلفی تشکیل شده باشه مثل اینکه یک قسمت یک خط مواج میری یک قسکت گل و بلبل و خلاصه اینکه یکنواخت نیست چه جوری می تونم همچین طرحی رو در بیارم راهنمایی کنید ممنون می شم cgmeysam 02 بهمن 1389, 16:51خوب اینو میخوی مدلسازی کنی یا تکسچر بهش بدی؟ :?: اگه تکسچر میخوای بدی با اصلاح کننده Unwrap UVM راحت میشه ساخت.:cool: اگه میخوای مدلسازی کنی که باید مدلسازی کرد :-? shin shin 03 بهمن 1389, 06:46والا با تکسچر که نمیشه اینکارو کرد تمیز در نمیاد معلوم میشه بی کیفیت با مدلسازی هم خیلی وقت گیره فقط من موندم پس این کسایی که پاساز کار میکنن چجوری این کارو مکنن که مثلا حاشیه ها یک جور سرامیک داره که منظم هم نیستن یعنی یکیش 3 تا جلوتر یکیش خط مواج منظورم اینه که منظم نیستن حالا چی کار کنم؟ cgmeysam 03 بهمن 1389, 07:17کاش یه تصویر نمونه نشون میدادی. چیزی ک شما میگی رو با تکسچر میشه انجام داد و Bump هم بهش اضافه کنی تا برجسته و طبیعی تر بشه. کلاً Vray و Mental Ray هم متریال سرامیک دارن که بهمین شکل از یک تصویر، Bump و مقداری قابلیت انعکاس ساخته میشه. shin shin 03 بهمن 1389, 08:55آقا من یک عکس نمونه از کف گذاشتم یک فایل هم طرحی هست که می خوام رو کف بندازم با فتوشاپ درستش کردم حالا چی کار کنم؟ cgmeysam 03 بهمن 1389, 09:20100% باید بصورت تکسچر بدی به کف مدلت. اگه میخوای دقیقاً مثل تصویری که گذاشتی واقعی بشه باید از متور رندر V-Ray یا Mental Ray استفاده کنی. فقط طرحشو یا باید خودت بسازی یا آماده گیر بیاری. داش ممد 03 بهمن 1389, 15:43خب مشکلی نیست حالا از عکسی که در فتوشاپ درست کردی یه bump بساز بعد بده به زمین مشکلی نیست ؟ shin shin 04 بهمن 1389, 06:17متوجه نشدم یعنی تو متریال قسمت bump عکسی که درست کردم رو بگذارم؟ یکم با جزئیات توضیح بدی ممنون می شم داش ممد 04 بهمن 1389, 13:49شما اول تکسچری که ساختی رو به متریال میدی بعد باید این رو در فتوشاپ به سیاه و سفید تبدیل کنی (که باید خیلی دقیق باشه ) بعد این رو به قسمت bump بدی ashkan_mmb 04 بهمن 1389, 14:48سیاه و سفید بودنش مهم نیست . شما باید لول تکسچر بامپ رو تنظیم کنی و اگه سیاه و سفید کنی راحت تر میتونی تنظیم کنی . طیف روشن ترین رنگ (سفید) تا تیره ترین رنگ( سیاه) برجستگی کار رو نشون میده . جایی که کاملاً بامپ مپ سفید هست . هیچ تغییری در تکسچر بعد از رندی مشاهده نمیکنید . و در قسمت هایی که بامپ مپ تیره تر هست . عمق بیشتری در رندر احساس میشه که حد اکثر این عمق رو میتونید با کم و زیاد کردن عدد جلوی Bump در قسمت Maps قابل تغییر هست . برای نشان دادن زبری یک جسم باید نویز های ریز تر و برای نشان دادن صافی یک جسم باید نویز های خیلی درشت تر و با کنتراست بالا تر و روشن تر روی بامپ مپ بزارید . و برای نشان دادن فرو رفتگی و یا بریدگی (مثل بریدگی بین سرامیک ها) باید در بامپ مپ با طیف خیلی کوتاه و یا اصلاً بدون طیف خط ها رو بکشید. AriaMinaei 04 بهمن 1389, 15:28واضحه که این کارو باید با تکسچر انجام بدی. تو Help یه نگاهی به Composite بنداز (تو بخش متریال ها) این عکسی که من می بینم، تجربه زیادی واسه ساختنش نمی خواد. خیلی ساده و سر راسته. پیشنهاد می کنم که اول واسه کف، یه متریال موزاییک ساده رو پیدا کنی (رو نت زیاده) و همین طور کل فضا رو با متریال های ساده (ترجیحا متریال های آماده) انجام بدی، بعد روی تنظیمای رندرت کار کنی. هر وقت از رندرت رازی بودی، متریال کف رو درست کن. چون خیلی ها قبل از اینکه تنظیمای رندر رو انجام بدن، متریال ها رو می سازن، و بعد به نظرشون غیر طبیعی و کارتونی میاد. واسه همین کلی وقتشونو سر دستکاری کردن متریال تلف می کنن، در حالی که مشکل اصلا از متریال نبوده و فقط تنظیمای رندر بودن که کارو غیر طبیعی می کردن. .:taymaz:. 04 بهمن 1389, 22:02دوستان توضیحات خوبی دادن یه کار راحت تر هم هست متریال کف اگه به صورت عکس بدون تایل هم داری بزار بعد تو قسمت bump یه تال ساده بدون نقش و نگار بده اون موقع تکسچر bump تایل های کاشی رو تشکیل میده :wink: shin shin 06 بهمن 1389, 15:29بچه ها من همون عکسی رو که می خواستم رو کف بندازم رو انداختم خواستم نتیجه کار رو ببینید و نظرتون رو بگید یک چیزی هم بگم من هیچکدوم از کارهایی که گفتین رو انجام ندادم مندراوردی انجام دادم ببینید نظرتون رو بگید بعد راجعبش حرف می زنیم ashkan_mmb 06 بهمن 1389, 22:52قشنگ شده . ولی یه مقدار برای اینکه مثل عکسش جلوه کنه باید Glossine رو پائین ببری (مثلاً 0.80 تا 0.85) و رفلکت رو بیشتر کنی . shin shin 07 بهمن 1389, 07:05خیلی ممنون فقط یک سوال من برای اینکه این طرح رو روی کف بندازم اول طرح تابل رو تو auto cad تبدیل یه eps کردم بعد تو photoshop اون مدل سرامیک ها که مثلا یکجا قهوه ای یکجا هم سفید چیندم بعد تو max یک صفحه انداختم کف به اندازهای که واقعا همچین کفی وجود داره بعد تو متریال ( با vray ) اول اون فایلی که با فتوشاپ ساخته بودم بعنوان bitmap دادم به کف بعد uvmap دادم به کف و فاصله ها رو درست کردم در آخر این کاری که عکسشو دیدین در اومد ولی بنظرم یکم مصنوعی در ضمن ببخشید انقدر توضیح دادم خواستم در جریان کل مراحل باشید حالا اگر راه ساده تر و بهتری می شناسید به من هم بگین مرسی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2526]