تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803225290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از نادیده گرفتن 19 دوره قبل تا توپ‌هایی که با یک ضربه می شکستند!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حاشیه های رقابتهای جام بین المللی فجر؛
از نادیده گرفتن 19 دوره قبل تا توپ‌هایی که با یک ضربه می شکستند!
رقابتهای بین المللی جام فجر تنیس روی میز که طی 3 روز به میزبانی تهران برگزار شد ، حاشیه های جالبی داشت که خواندن آنها خالی از لطف نیست.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت های بین المللی تنیس روی میز جام فجر طی روزهای 27 تا30  دی ماه به میزبانی تهران برگزار شد . در این رقابت ها 101 ورزشکار در بخش انفرادی، 42 تیم در دوبل و 11  کشور خارجی در بخش آقایان و 8 تیم خارجی در بخش بانوان شرکت کردند.
 
*بنویسید چهارمین دوره، بخوانید بیست و سومین دوره!
 
اولین نکته قابل توجه در رقابتهای جام فجر نادیده گرفتن 19 دوره برگزاری این مسابقات قبل  از روی کار آمدن رئیس فعلی فدراسیون  و چهارمین دوره خواندن آن توسط فدراسیون نشینان بود که مجبور شدیم سراغ تاریخچه این پیکارها برویم تا متوجه شویم چندمین دوره صحیح است؟
 
طبق اسناد فدراسیون جهانی ، نخستین دوره مسابقات تنیس روی میز جام بین المللی فجر در دهه شصت و همزمان با دوران جنگ تحمیلی با حضور تیم های داخلی و خارجی در تهران برگزار شد تا استارت بازیهای فجر زده شود ،  تا به حال بیست و دو دوره جام فجر را فدراسیون حال حاضر و فدراسیون های گذشته برگزار کرده اند.
 
 نوزدهمین دوره جام بین المللی  پیش از روی کار آمدن فدراسیون فعلی به ریاست محمد زارع پور در سال 2005 میلادی در سال 1384 برگزار شد و در تقویم فدراسیون جهانی هم نوزدهمین دوره مسابقات ثبت گردید . مهم تر این که 3 دوره آن در سال های 1999 ، 2000 و 2005 در سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ جهانی هم داشت .  
 
اما در سال 1390 مسابقات بین المللی جام فجر که در سال های گذشته در تقویم فدراسیون جهانی به عنوان یک تورنمنت دارای رنکینگ جهانی به ثبت رسیده بود؛ به یکباره اولین دوره نام گرفت و نوزده دوره آن نادیده گرفته شد . در واقع گفته شد که این رقابتها  تا پیش از این رنکینگ جهانی نداشته  و اولین دوره آن در سال 1390 با  رنکینگ برگزار شده
است .  
 
محمد زارع پور در کنفرانس خبری جام فجر که بیشتر بوی تبلیغات انتخاباتی می داد باز هم این ادعا را مطرح کرد در حالی که اسناد فدراسیون جهانی پینگ پنگ چیز دیگری را نشان می دهد .
 
اما جالب اینجاست که هیچکدام از دستگاه های نظارتی به خصوص سازمان تربیت بدنی وقت و وزارت ورزش کنونی جلوی کار  فدراسیون فعلی را نگرفته است که با این کار زحمات دیگر فدراسیون ها را نیز از بین برده است. آیا اسناد غیرقابل انکار فدراسیون جهانی دلیل این تخلف آشکار فدراسیون کنونی تنیس روی میز نبوده است؟
 
*ماجرای توپهای پلاستیکی که مانند تخم مرغ به راحتی می شکنند !
 
یکی از حاشیه های جالب در رقابتهای بین المللی جام فجر امسال، این بود که برای نخستین بار از توپهای پلاستیکی استفاده شد؛ توپهایی که برای 99 درصد بازیکنان ایران ناشناخته بود، برخی بازیکنان ملی پوش فقط چهار روز قبل از برگزاری رقابتها این توپها را در اردو و برای اولین بار تجربه کردند و مدت آشنایی مردان و زنان پینگ پنگ بازی هم که با ورودی 160 و 80 هزار تومانی وارد جام فجر شده بودند با توپهای جدید،  چند دقیقه قبل از مسابقه بود.
 
توپهای جدید هر چند به گفته برخی بازیکنان کیفیت مسابقات را پایین آورد و برد توپها را کم کردند اما مانند تخم مرغ هم به راحتی شکسته می شدند تا جایی که شنیده ها حاکی از آن است که در روز بیش از 10 توپ می شکست و معلوم نیست با این  بودجه محدود فدراسیون چند توپ خریداری کرده بود که توانست مسابقات را به سلامت و با همین توپها به پایان برساند.
 
* سطح مسابقات بالا بود یا بازیکنان افت داشتند؟  

برخی از بازیکنان و کارشناسان حاضر در سالن برگزاری مسابقات معتقد بودند یکی از ضعیف ترین دوره های جام فجر را پشت سر گذاشتیم و از طرفی این موضوع را زنگ خطری برای ملی پوشان ایران دانستند.
 
تیمهای شرکت کننده با بازیکنان درجه چندم و بی نام و نشان خود باز هم توانستند مقابل بازیکنان ما خودی نشان دهند و برایشان آزار دهنده باشند، هیچ کدام از قهرمانی های ایران راحت به دست نیامد و نمی دانیم باید این را به حساب کیفیت بالا بگذاریم یا افت شدید و قابل مشاهده بازیکنان در چند سال اخیر؟ نیما عالمیان به بازیکنی از کره جنوبی در فینال انفرادی نتیجه را واگذار کرد که یک بار دیگر در مقابلش در بازیهای تیمی باخته بود، نوشاد عالمیان حتی نتوانست به فینال انفرادی برسد و به مقام سوم مشترک اکتفا کرد، بانوان هم که در مقابل تیمهای بلاروس و روسیه حرفی برای گفتن نداشتند و ناچار تمام دلار های انفرادی و دوبل را به باد داد.

مسابقات جام فجر زنگ هشداری بود برای اینکه بدانیم بازیکنان ما نسبت به چند سال قبل افت شدید داشته اند.
 
 *اخلاق پسند نه در انفرادی بازی کرد نه در دوبل !
 
کاپیتان سابق تیم ملی تنیس روی میز و نماینده ایران در المپیک 2004 در حالی امسال دوباره و بعد از کنار ماندن های اجباری به تیم ملی دعوت شد که در سایت فدراسیون افشین نوروزی را کاپیتان اعلام کردند، هرچند نوروزی با فروتنی حتی حاضر نشد در مصاحبه هم عنوان کاپیتان را جلوی نام وی بیاوریم و اخلاق پسند را پیشکسوت و کاپیتان معرفی کرد، اما نمی توان از این موضوع گذشت که سایت فدراسیون برچه اساسی کاپیتان را معرفی کرده است؟

نکته جالب توجه غیبت اخلاق پسند در رقابتهای انفرادی و دوبل بود که از نظر پوشش مسکوت ماند .
 
*درخشش میدیا لطف اله نسبی  

میدیا لطف اله نسبی، بازیکن بااخلاق و با سابقه تنیس روی میز بعد از مدتها بی انگیزگی و دور ماندن از مسابقات، شروع  خوبی را در رقابتهای انفرادی جام فجر داشت و موفق شد یکی از بازیکنان کره که بازیکنان ایران را مغلوب کرده بود کنار بزند اما قرعه مشکوک وی و برخورد با نوشاد عالمیان برای سومین سال متوالی  در جام فجر باز هم نگذاشت لطف اله نسبی روی سکو برود و حذف شد.
 
*دلار ها در جیب بازیکنان خارجی و پاکت های بازیکنان ایران پر از حواله دلار!

برای مسابقات جام فجر امسال؛ 20 هزار دلار جایزه تقسیم شد که در بخش انفرادی مردان 4000 هزار دلار جایزه نفر اول ، 2000 دلار نفر دوم و سوم مشترکها هم هر کدام هزار دلار ، در بخش انفرادی بانوان، جایزه 3000 ، 1500 و نفر سوم مشترک هر کدام 250 دلار اهدا شد.

در رقابتهای دوبل مردان هر کدام از نفرات اول 1000 دلار، نفرات دوم 500 دلار و 4 نفر سوم مشترک 250 دلار در نظر گرفته شد. در بخش بانوان هم به ترتیب 3000، 1500 و 750 دلار جایزه اختصاص یافت .

نکته جالب توجه پاکت های اهدا شده در مراسم اختتامیه  بود که فدراسیون تنیس روی میز برای بازیکنان خارجی آنها را پر از دلار کرد، اما سهم جایزه بازیکنان ایران حواله هایی بود که البته طبق وعده زارع پور قرار است تا هفته آینده تبدیل به پول شود!

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن