تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819487963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوشابه های گاز دار تهدیدی بزرگ برای سلامت کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کارشناس تغذیه در گفت و گو با پانا عنوان کرد؛ نوشابه های گاز دار تهدیدی بزرگ برای سلامت کودکان خبرگزاری پانا: این کارشناس تغذیه گفت: نوشابه های گازدار خطر بزرگی برای تهدید سلامت کودکان محسوب می شوند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳۰ دي ساعت 12:10

خبرگزاری پانا+

هاجر داورپناه در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان اینکه  الگوی غذایی سالم در زندگی انسان از دوران کودکی شکل می گیرد، تصریح کرد: ناسالم بودن الگوی غذایی زمینه ساز بیماری های بسیاری خواهد بود که در بزرگسالی نمود این بیماری ها بیشتر خواهد بود.
داورپناه گفت:  یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها، نوشابه های گازدار می باشند که متاسفانه کودکان و نوجوانان به مصرف آنها تمایل بیشتری دارند.
این کارشناس تغذیه به مضرات استفاده از این نوشیدنی ها اشاره کرد و گفت: پوسیدگی دندان، پوکی استخوان، چاقی، فشارخون، دیابت، اختلالات گوارشی و حتی اختلالات رفتاری از عوارض مصرف این نوشیدنی پرخطر است.
داورپناه گفت: کودکان مصرف کننده نوشابه، تمایل کمتری به دریافت مواد غذایی مغذی دارند و معمولا از خوردن میوه و سبزیجات اجتناب می کنند که در نهایت این عوامل منجر به سوء تغذیه می شود.
وی افزود: بهتر است کودکان به جای این نوشیدنی ها از آب میوه های خانگی ، دوغ و آب استفاده کنند.
این کارشناس حوزه سلامت به نقش پر رنگ مدارس در نهادینه کردن رژیم غذایی مناسب اشاره کرد و گفت: مدارس و تعاونی ها و بوفه های مدارس با جلوگیری کردن از ورود مواد غذایی بی خاصیت و کم ارزش می توانند در این زمینه به کودکان در استفاده از مواد غذایی مناسب کمک کنند.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن