تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806247412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد سرنوشت کتابخانه مرکزی زنجان در هاله‌ای از ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
سرنوشت کتابخانه مرکزی زنجان در هاله‌ای از ابهام
احداث کتابخانه مرکزی زنجان در انتظار حمایت خیرین است، این کتابخانه قرار است بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور باشد.

خبرگزاری فارس: سرنوشت کتابخانه مرکزی زنجان در هاله‌ای از ابهام



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احداث کتابخانه مرکزی زنجان از سال‎های پیش آغاز شده و با گذشت چندین سال از طرح اولیه آن هنوز مراحل اجرایی آن آغاز نشده است، این کتابخانه فضای خالی در شهر زنجان ایجاد کرده است و چهره نامطلوبی به این بخش از شهر داده است، با وجود قول‌هایی که برای ساخت این کتابخانه داده شده بود اما هنوز هم پیشرفت فیزیکی این کتابخانه مطلوب نیست. مجموع اعتبارات لازم برای افتتاح این پروژه  170 میلیارد ریال شده است پیشرفت فیزیکی این پروژه در زمان حاضر 20 تا 30 درصد است.  قرار است اعتبارات مورد نیاز برای ادامه روند احداث کتابخانه مرکزی زنجان از نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت ارشاد اختصاص یابد که هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، کتابخانه مرکزی زنجان بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور است که در زمینی به مساحت 10 هزار و 572  متر مربع و با زیر بنای 18 هزار و 850 متر مربع در محل مجتمع نگین زنجان در شش طبقه در دست احداث است.
اگر چه احداث کتابخانه‎های مرکزی گامی مهم برای ارتقای فرهنگی جامعه است و در حال حاضر از این دست کتابخانه‎ها در کشور انگشت شمار است اما عدم توجه به احداث این کتابخانه در زنجان موجب شده تا مردم نیز به این موضوع عکس‌العمل نشان دهند به ویژه که مردم فرهنگ دوست و علاقه مند به کتاب منتظر احداث و بهره‎برداری از این پروژه هستند.
*بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور در زنجان در حال احداث است
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور در زنجان در حال احداث است، تصریح کرد: احداث این کتابخانه در زنجان از سال 88 کلنگ زنی شده است.
محمد ربیع احمدخانی با بیان اینکه این کتابخانه در نوع خود بی‌نظیر است، تصریح کرد: نبود اعتبارات کافی موجب کندی احداث این پروژه در زنجان شده است. وی با اشاره به اینکه سالانه 80 هزار جلد عنوان تازه‎های کتاب در اختیار کتابخانه‌های مرکزی قرار می‎گیرد، افزود: به دلیل عدم احداث این کتابخانه، استان از این نعمت بهره‎مند نیست. این مسئول با بیان اینکه احداث این کتابخانه برای محققان، اساتید و دانشجویان استان زنجان نعمت بزرگی محسوب می‌شود،افزود:عدم دسترسی کافی به منابع موجب می‌شود تا محققان زنجانی به استان‌های همجوار از جمله تهران مراجعه کنند. مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه نبود و عدم بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی آسیب قابل توجهی را به حوزه فرهنگ وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 40 میلیارد ریال برای احداث این کتابخانه هزینه شده است.
احمدخانی با بیان اینکه برای تامین و تجهیز کتابخانه مرکزی اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال مورد نیاز است، افزود: باید اعتبارات لازم به این کتابخانه اختصاص یابد.
وی با اشاره به اینکه این کتابخانه دارای قرائت خانه عمومی، سالن‌های مطالعه مجزای خواهران و برادران و مرکز مرمت کتاب‌های خطی است، افزود: سالن مطالعه برای کودکان و نوجوانان، بخش‎های ویژه نابینایان، سمعی و بصری و محققین نیز در این کتابخانه در نظر گرفته شده است. این مسئول مرکز اسناد ملی، اتاق‌های انفرادی مطالعه، مخزن کتاب‌های کودک، مخزن کتاب‌های خطی و چاپ سنگی را از دیگر بخش‌های این کتابخانه عنوان کرد و افزود: سه سالن همایش با ظرفیت‎های 350، 150 و 100 نفر، موزه کتاب، سالن‌های ویژه کارگاه‎های نقد کتاب، تازه‎های کتاب، بخش مشاوره و کتابخوانی و اداری از دیگر بخش‎های این کتابخانه است.   *ساخت کتابخانه مرکزی نیازمند همکاری خیرین است مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه ساخت کتابخانه مرکزی نیازمند همکاری خیرین است، افزود: کمبود منابع مالی موجب عدم اجرای این پروژه شده است. گفتنی است بزرگترین کتابخانه مرکزی کشور از نظر زیربنا قرار است در زنجان به بهره‌برداری برسد اما هنوز عملیات اجرایی آن محقق نشده و ساخت بزرگترین کتابخانه در زنجان به عنوان یک عنصر فرهنگی شهر برای حفظ و نگهداری آثار مکتوب، مکانی برای ترویج مطالعه و استفاده همه اقشار جامعه در هاله‎ای از ابهام است. اگر چه پیش‎بینی افق سال 1404 ایران در رتبه پانزدهم از نظر سرانه فضا، عضو، منابع و امانت کتابخانه‌ای با دسترسی آسان، قرار است قرار بگیرد اما روند کند احداث چنین مجموعه‎هایی آیا می‎تواند کشور را به این جایگاه برساند. کتابخانه‌ مرکزی زنجان به عنوان نماد فرهنگی شهر هنوز احداث نشده است و انتظار پنج ساله مردم زنجان به دلیل کمبود اعتبارات هنوز به پایان نرسیده است. در حال حاضر 80 باب کتابخانه‌ عمومی فعال در استان زنجان وجود دارد که قرار است در افق سال 1404زیربنای کتابخانه عمومی برای هر 100 نفر 4 متر مربع باشد. تعداد کتابخانه‌های شهری زنجان 37 باب، کتابخانه‌های روستایی 24 باب، کتابخانه‌های مشارکتی 16 باب و کتابخانه‌های سیار 3 باب است. طولانی شدن زمان اجرای پروژه کتابخانه مرکزی شهر زنجان می‎طلبد تا مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند  و از خیرین برای احداث این کتابخانه کمک بگیرند،با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به میانگین جهانی پایین است، افزایش مطالعه و کتابخوانی ضروری است و باید مسئولان در این زمینه توجه لازم را داشته باشند. گفتنی است، کار مطالعاتی و احداث کتابخانه مرکزی زنجان از سال 84 توسط پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.
این پروژه فرهنگی طرحی ملی و استانی است که احداث و تکمیل کتابخانه آن می‌تواند علاوه بر رفع خلاهای موجود در این حوزه پاسخگوی نیازهای مخاطبان و علاقه‎مندان این بخش نیز باشد.
در این کتابخانه برای رفاه حال فعالان رسانه‎ای نیز دو هزار متر مربع به بخش مطبوعات اختصاص یافته است به نظر می‌رسد ورود خیرین به این حوزه می‎تواند نوید خوبی برای اجرای این پروژه فرهنگی در زنجان باشد.
انتهای پیام/73003  

93/10/30 - 12:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن