تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816347669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کی روشِ بی شخصیت، سیاه باز و آبلمبو!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: هزار حمله به کی روش، ظرف شش ماه
کی روشِ بی شخصیت، سیاه باز و آبلمبو!




رابطه کارلوس کی روش با منتقدان فوتبال در ایران، همواره پرفراز و نشیب بوده است.








 
 
 

هفته نامه تماشاگر: رابطه کارلوس کی روش با منتقدان فوتبال در ایران، همواره پرفراز و نشیب بوده است. آن اوایل همه به او احترام می گذاشتند. بعدتر و به خصوص با شکست برابر لبنان و ازبکستان، اوضاع به هم ریخت و در نهایت صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی باعث شد دوباره ورق به سود مرد پرتغالی برگردد.

در برزیل هم به ویژه بعد از بازی با آرژانتین مقبولیت سینیور به اوج رسید اما هر چقدر از پایان مسابقات جام جهانی فاصله گرفتیم موقعیت کی روش هم متزلزل تر شد.

در فاصله بین جام جهانی تا جام ملت های آسیا، ابتدا عضویت علی کریمی در کادر فنی تیم ملی باعث شد مربی پرتغالی یک حامی سرسخت پیدا کند و جایگاه اجتماعی اش را بهبود ببخشد اما در ادامه مسیر، خط کشیدن روی تمام بازیکنان پرسپولیس، بد تا کردن با محمد نوری و به ویژه قهر ناگهانی علی کریمی از تیم ملی باعث شد کی روش دوباره گرفتار شود.

حالا و در شرایطی که تیم ملی کشورمان برای برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا در استرالیا به سر می برد، کی روش هدف شدیدترین انتقادات قرار گرفته و هر روز کار برایش سخت تر می شود.

این مطلب سعی می کند تنها بخشی از اعتراضات چند ماه اخیر به مربی پرتغالی را مرور کند تا شما بهتر متوجه شوید نفر اول تیم ملی با چه شرایط باورنکردنی و عجیبی مواجه است. ناگفته پیداست که به این سیاهه طولانی باید انواع و اقسام حملات رسانه های دولتی و بخصوص سایت نزدیک به وزارت ورزش را هم اضافه کنیم.


کی روشِ بی شخصیت، سیاه باز و آبلمبو!



حمله به مرد پرتغالی

بلافاصله بعد از جام جهانی، این وزیر ورزش بود که چراغ انتقاد از کی روش را روشن کرد و حتی عقد قرارداد با مربی پرتغالی را تا مرحله منتفی شدن پیش برد! ابتدا گزیده ای از اظهارات گودرزی علیه کارلوس را مرور می کنیم و بعد سراغ بقیه می رویم.

جالب اینجاست که این اواخر گروهی پیدا شده اندکه تلاش می کنند ا زهمین حالا نقش کی روش را در موفقیت احتمالی تیم ملی در جام ملت های آسیا کمرنگ جلوه بدهند!

محمود گودرزی

زمانی که برای استقبال از تیم ملی فوتبال به فرودگاه رفتم اولین نفر با من دست داد و گفت کی روش را نگه دارید. به همین ترتیب تا نفر آخر هم همین جمله را تکرار کردند و متوجه شدم هماهنگی خوبی در این مورد وجود دارد و هر کسی آن را ایجاد کرده، درایت داشته است. از روزهای قبل هم در رپورتاژها جمله «کی روش را نگه دار» را می دیدم. همه می گفتند به به به این بازی و به به این باخت شرافتمندانه و حتی به خاطر آن شکست به خیابان ها هم آمدند. رسیدیم به اینجا که باید شاکر باشیم چقدر خوب می بازیم. اگر دوره های قبل را ببینیم فرقی نمی کند. هیچ فرقی نکرده ایم و همان عملکرد راداشتیم. شکست، شرافتمندانه و غیرشرافتمندانه ندارد... ضمن حفظ منافع، شأن و منزلت خودمان نباید اجازه بدهیم مربی، رییس فدراسیون شود و خودش قرارداد هتل را امضا کند. این موضوع تهدیدی برای رییس فدراسیون است. وزارت ورزش به هیچ وجه هزینه تمدید قرارداد با این مربی را نخواهد پذیرفت و به فدراسیون هم گفته ایم که پول کی روش را باید خودشان بدهند... طبیعی است که گزینه های بهتری هم در جهان نسبت به کی روش وجود دارند، از جمله در کشورهای اروپای غربی، شرقی و آمریکای لاتین.»


کی روشِ بی شخصیت، سیاه باز و آبلمبو!



کانون مربیان

«با نگاه اجمالی به کارنامه بازی های تیم ملی از دو سال گذشته درمی یابیم که از طرف سرمربی محترم تیم ملی دیدگاه مدیریتی بهتری به فوتبال ارائه شده اما درخصوص سبک بازی و ایجاد نسل جدیدی برای فوتبال کشور تاثیر اثربخشی برای آینده دیده نمی شود. روش بازی تیم ملی در سه بازی آخر دور مقدماتی و سه بازی در طول جام جهانی بیانگر نوعی شیوه بازی تخریبی که اساسا برای گرفتن نتایج و خوشی های زودگذر بوده است که هیچ توشه ای برای آینده فوتبال کشور نخواهد داشت و در این خصوص نمونه های بسیاری در فوتبال ایران و جهان موجود است. ثانیا سبک بازی ارائه شده یک کپی قدیمی از بازی 24 سال پیش ایران در بازی های آسیایی پکن که منجر به قهرمانی ما در آسیا و همچنین بازی سه سال پیش ما در جام ملت های آسیا در مقابل کره جنوبی است. بنابراین راه انداختن جنجال های تبلیغاتی روی این موضوع که مربی تیم ملی به هر شکل و قیمتی به واسطه نتایج باید حفظ شود، تنها می تواند برآمده از منافع شخصی در بدنه نه چندان مطلوب فوتبال کشور باشد.»

محمد مایلی کهن

«می خواهم بدانم در گروهی که فقط 4 تیم وجود داشتند آیا کارلوس کی روش می خواست تیم ملی ایران را پنجم کند؟ به عقیده من این تیم اگر دست عباس آقا هم بود همان تدارکاتچی زحمتکشی که کارلوس کی روش در مورد امید نمازی اسم او را به میان آورد باز هم تیم او چهارم می شد و پنجم نمی شد، ضمن اینکه طبق آمار سایت فیفا ما در اکثر موارد تیم آخ رجام جهانی برزیل شدیم و در رابطه با آمارهای فنی تیم آخر جام شدیم. اکنون این عملکرد را با عملکرد تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه مقایسه کنید. اگر یک مربی ایرانی به جای کی روش بود او را بیچاره می کردند. تریبون به طور یکطرفه در اختیار فردوسی پور و عوامل اش است و عوام فریبی می کند. کجای دنیا براساس نظرسنجی مربی انتخاب می کنند؟ نظرسنجی زمانی قابل اعتماد و اتکا است که ابتدا نظرات مخالف و موافق شنیده شود و سپس به رأی گیری گذاشته شود، نه اینکه از 25 روز قبل خوراک یکطرفه داده شود و بعد نظرسنجی انجام شود.»

علی پروینه

«هیچ کجای دنیا این اتفاق رخ نمی دهد که با تصمیم سرمربی تیم ملی، لیگ به تعطیلی 50 روزه برود اما در اینجا کار برعکس است. به جای اینکه کی روش برنامه اش را بدهد و فدراسیون فوتبال در مورد آن تصمیم گیری کند، این کی روش است که برای فدراسیون تصمیم می گیرد.»

امیر قلعه نویی

«برای خود من هم سوال است که چرا روند آماده سازی ملی پوشان ما این همه طول کشیده است. ملی پوشان سایر دنیا بعد از جام جهانی در بازی های فیفا دی بازی کردند اما هیچ اتفاقی نیفتاد. شما بروید تحقیق کنید و ببینید که چه بلایی سر ملی پوشان ما آمده است. البته بقیه تیم ها هم همین مشکل را دارند. شما تحقیق کنید و آمار دربیاورید.»

حمید درخشان

اتفاقاتی مثل تعطیلی 51 روزه لیگ فقط در ایران رخ می دهد چون کی روش می خواهد تیمش را درست کند. آقای کی روش تیم شما از حالا مشخص است و لژیونرهای تان هم معلوم هستند پس دنبال چه می گردی؟ فقط می خواهی فوتبال را به هم بریزی؟ من مسئولیت دارم و باید پاسخگوی هواداران و مسئولان باشگاه باشم.»


کی روشِ بی شخصیت، سیاه باز و آبلمبو!



منصور پورحیدری

«از بی شخصیتی کی روش تعجب نمی کنم. او در این مدت نشان داده که چه شخصیتی دارد. هر چه دلش می خواهد نثار پیشکسوتان و مربیان ایرانی می کند و هیچ کس هم جلودارش نیست. تعجب نمی کحنم هر حرفی از دهان او خارج شود و هر اتفاقی از طرف او بیفتد. از کی روش همه چیز برمی آید. این را در برخورد با آدم های مختلف نشان داده و هیچ انتظار دیگری از او وجود ندارد. کی روش درک نمی کندن که یک مربی باید انتقادپذیر باشد. فقط دنبال فرصتی است تا جواب بدهد. همه کارهای او زیر سوال است، هم رفتن اش از ایران و هم برگشتن اش. مطمئن باشید او به هیچ عنوان از اینجا نمی رفت. فقط می خواست کمی ناز کند تا قیمت اش را بالا ببرد. بهتر از ایران برای کی روش جایی وجود نداشت. اگر او گفته که پیشنهادهای بهتری داشته من هم می توانم بگویم که از 10 تیم پیشنهاد دارم. شک نکنید اگر پیشنهاد بهتری داشت یک روز هم در ایران نمی ماند. البته امیدوارم که به او پیشنهاد بدهند تا برود. اگر برود هم ما از دست اش راحت می شویم و هم فوتبال مان.»

خداداد عزیزی

«من مخالف ماندن کی روش در تیم ملی هستم. زمانی یک مربی افتخاری کسب می کند و ما با توجه به این افتخار از دلایل ماندنش صحبت می کنیم. اگر بازی با آرژانتین، نیجریه و اوت شدن از جام جهانی افتخار کی روش باشد، تیم های والیبال و بسکتبال ما چه بگویند؟ اگر شکست مقابل آرژانتین افتخار کی روش باشد، تیم های والیبال و بسکتبال ما باید به کره ماه بروند!»

حسین فرکی

«اگر کارلوس کی روش نامی برای خود دارد ما هم در داخل نامی برای خودمان داریم. به هیچ عنوان نمی پذیرم دستیار کی روش شوم. اصلا بپرسند کدام مربی ایرانی کی روش را قبول دارد که بخواهد با او کار کند؟ آیا فکر می کنند ما دوست داریم دستیار کی روش شویم؟»

اصغر شرفی

«نکته مهم این است که کی روش حداکثر استفادته را از کریمی برد و زمانی که تیم ملی و خودش تحت فشار قرار داشتند از کریمی سوءاستفاده کرد. به هر حال یک اتفاقی رخ داده و با او بدرفتاری صورت گرفته است. من احساس می کنم با کریمی مثل انار آب لمبو رفتار کرده اند و از او سوءاستفاده شده است.»

محمود یاوری

«ما در جام جهانی موفق آنچنانی نبودیم و با به به و چه چه به مردم تفهیم کردیم که خوب بودیم. آرژانتین می خواست قهرمان جام شود و نمی آمد خیلی راحت پایش را جلوی بازیکنان ما قرار دهد و با یک گل کار خودش را کرد و رفت. این دفاع راستی که از آمریکا آمد (بیت آشور)، روی نیمکت نشست و بازی هم نکرد. آیا این حق بازیکن لیگ برتر نبود؟ شما که بازیکن را از آن طرف دنیا می آوری و روی نیمکت می نشانی و هزینه آنچنانی می کنی، یعنی بازیکن لیگ برتر ما در حد بیت آشور نبودند.»

همایون شاهرخی

«در حال حاضر می بینیم آقای کی روش به جای توجه به مسائل فنی به مسائل حاشیه ای توجه می کند و مدیریت فوتبال کنترلی روی حرف های ایشان ندارد. در حالی که کار مربی تیم ملی انجام امور فنی است نه واردشدن به این جدال های لفظی. ایشان از همین الان درصدد مشخص کردن عوامل شکست تیم ملی است. آقای کی روش در مواقعی که به نفع اش باشد قانونمند است و در مواقعی که به نفع اش نباشد اینگونه نیست.»


کی روشِ بی شخصیت، سیاه باز و آبلمبو!



ناصر ابراهیمی

«من هم قبول دارم مقابل آرژانتین خوب و حتی شایسته برد بودیم اما واقعیت این است که ما مقابل نیجریه و آرژانتین تنها دفاع کردیم اما در دیدار برابر بوسنی که بازی اصلی ما بود از تیم ملی چه دیدیم؟ تیم ایران در جام جهانی چه سبک و سیستمی داشت؟ دغدغه ما این فوتبال بدون سیستم است.»

محمد پنجعلی

«کی روش کار خاصی در تیم ملی انجام نداده است. فقط در بازی برگشت با کره جنوبی بود که تیم ملی نتیجه خوبی گرفت و البته آن هم یک معجزه بود. در آن بازی هم 90 دقیقه دفاع کردیم و در عین ناباوری کره را شکست دادیم. او را بیهوده بزرگ کرده اند. ما در جام جهانی سه باخت آوردیم و برگشتیم. در جام جهانی تاکتیک خاصی به جز دفاع کردن نداشتیم.»

شاهین بیانی

«ما باید باز هم به غیرت ایرانی متکی باشیم. اگر تیم ملی ایران جزو چهار تم برتر آسیا قرار بگیرد و موفق شود، نقش کی روش در این موفقیت کمرنگ است. واقعیت این است که کی روش در این 4 سال نتوانسته تاثیر زیادی روی فوتبال ایران بگذارد.»

رضا شاهرودی

«متاسفانه فدراسیون ما تمام اختیارات را به کی روش واگذار کرده و از خود هیچ اختیاری ندارد. اگر فدراسیون فوتبال اجازه تصمیم گیری داشت قطعا کی روش نمی توانست هر تصمیمی را بگیرد.»

نیما نکیسا

«در جام جهانی گذشته تیم ملی انگلیس دیوید بکام را روی نیمکت خودش آورد و فکر می کنم کی روش هم خواست همان کار را انجام دهد اما علی کریمی خیلی هوشیار عمل کرد و اجازه نداد از او استفاده ابزاری شود. من به علی کریمی تبریک می گویم.»


کی روشِ بی شخصیت، سیاه باز و آبلمبو!



محمدرضا خلعتبری

«کی روش ثابت کرده به راحتی از اسم ها می گذرد چون او مشتری نداشت. خودش را به فوتبال ایران تحمیل کرد تا در جام ملت ها هم باشد. باز هم می گویم اگر ما با یک مربی ایرانی به جام ملت ها برویم به طور حتم از نتایجی که کی روش می خواهد بگیرد بهتر نتیجه می گیریم.»

میلاد فخرالدینی

«تجربه این چند ساله به من ثابت کرده است که هر کسی مجیز کی روش را بگوید به تیم ملی دعوت می شود. من این را قبلا هم گفته ام و باز هم می گویم که دعوت شدن به تیم ملی فقط مربوط به مسائل فنی نمی شود و به چیزهای دیگری هم ربط دارد. هر اتفاقی بین کی روش و کریمی افتاده باشد، کی روش مقصر است!»

رسول خوروش

«درود بر شرف علی کریمی که نشان داد به معنای واقعی اسطوره فوتبال ایران است و صحبت او مبنی بر اینکه اگر نمی توانیم خدمت کنیم خیانت نکنیم باید الگوی جوانان و سرمشقی برای دیگران باشد چرا که واقعا هدف وسیله را توجیه نمی کند.»







تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن