تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820551699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نادر مشایخی به شایعات پاسخ داد/ اپرای «ندا» سیاسی نبود -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
نادر مشایخی به شایعات پاسخ داد/ اپرای «ندا» سیاسی نبود

نادر مشایخی آهنگساز


شناسهٔ خبر: 2468143 دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

اولین اجرای ارکستر فرهنگی شهر تهران به رهبری نادر مشایخی و خوانندگی بیژن کامکار در تالار استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه مندان موسیقی است. به گزارش خبرگزاری مهر، نادر مشایخی رهبر ارکستر فرهنگی شهر تهران (فیلهارمونیک) درباره ویژگی های این ارکستر گفت: نظم و نظامی که در این ارکستر شاهد هستیم کاملاً جدید و منحصر به فرد است. ضمن اینکه اجرای این برنامه به صورت چرخشی است یعنی نوازندگان جای مشخصی ندارند. این امر به همه نوازندگان امکان این را می دهد تا توانایی خود را در فواصل مختلف نشان دهند. البته یکسری سازها در ارکستر فرهنگی شهر تهران به کار گرفته شده که برای اولین بار است که در ایران استفاده می شود. همچنین سازهای ضربی جدیدی را استفاده کرده ایم که به تازگی خریداری شده اند.

این هنرمند با بیان اینکه ارکستر به معنایی که در قرن نوزدهم بوده دیگر عملی نیست، گفت: مسایل و شرایط اجتماعی مردم نسبت به قرن نوزدهم تغییر کرده است بنابراین می بایست اجرا در این عصر متناسب با فرهنگ جامعه باشد.

رهبر ارکستر فرهنگی شهر تهران از اجرای قطعه «شهیدان خدایی» خبر داد و گفت: شهیدان خدایی جزو اولین قطعاتی است که در مورد انقلاب اسلامی ساخته شده و در آن اهداف انقلاب اسلامی با موسیقی و شعری زیبا طنین انداز می شود. سعی کردیم با اجرای این قطعه یادی از آرمان های انقلاب اسلامی کرده باشیم.

مشایخی درباره شایعات منتسب به او که درباره اتفاقات سال 88 است نیز گفت: من اصلاً آدم سیاسی نیستم و علاقه ای هم به این معقوله ندارم. اپرایی که من در آن سال در خارج از کشور به صحنه بردم داستان نظامی گنجوی بود که به آلمانی نامش را «ندا» گذاشتم و دلیل این نامگذاری هم معنای آن بود. من هر گونه ارتباط این ارکستر که مربوط به نظامی گنجوی است را به شخص خاص یا جریان خاصی را تکذیب می کنم. فیلم این اجرا موجود است و می توان آن را دید. باز هم می گویم که من فرد سیاسی نیستم و مملکت خودم را دوست دارم.

ارکستر فرهنگی شهر تهران به رهبری نادر مشایخی روزهای 29 و 30 دی ماه ساعت 19 در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن